Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

15-vuotias siskoni on raskaana ja aikoo pitää lapsen.

Vierailija
18.12.2006 |

Apua. Itse en harrastanut vielä edes seksiä 15-vuotiaana, ja siskosta tulee siinä iässä äiti :/

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on toisaalta ihan kiva kuulla että joku aikoo kantaa vastuunsa, kun kerta on lapsen alulle laittanut.

Eikös teiniäideillä oli nykyään joku yhdistyskin mistä varmaan saa hyvää vertaistukea ja neuvoja, ja tosiaan isosiskokin on ...ei siinä välttämättä käy huonosti ollenkaan.

Missä muuten lapsen isä? Onko mukana kuviossa?

Vierailija
2/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

bilettämisestä kavereiden kanssa. Juu näitähän näkee

Lähipiiristä pari vuotta sitten, isukki 17 v äiti 16 v. Juu ja lapsi piti pitää, syntyi toukokuussa ja jo juhannuksena oli kova kiire festareille bailaamaan. Vauva vaan hoitoon.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo säälittelijät ovat ilkeitä, elämäänsä kyllästyneitä naisia, älä kuuntele niitä. siitä olen kyllä yhtämieltä että tuon ikääisen ei vielä kuuluisi harrastaa seksiä. kun vahinko on kuitenkin jo tapahtunut on ihan turha alkaa ketään syyttelemään.

katsokaa miten asiat lähtee sujumaan! onneksi siskollasi on sinä (ja ehkä myös äiti) joka toivottavasti auttaa ja tukee tarvittaessa.

Vierailija
4/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osoittaa vastuullisuutta jättää lapsi hoitoon, eikä esim. ottaa mukaan festareille tai jättää vaan jonnekin...

Onnea myös tädille!

Vierailija
5/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja te narisijat, olen pettynyt teidän vanhempiin kun eivät tehneet aborttia ku saivat tietää teistä! Ei tarvis nyt kestää teidän ilvailuista. Oispa vanhempanne tehneet abortin!

Mun sisko on kohta 22v, 2 lapsen yksinhuoltaja (lapset kohta 1v ja 4v) ja rakastaa lapsiaan yli kaiken!

Ole ap siskosi apuna lasten hoidossa ja yritä takoa järkeä päähän että ei harrastele enää sänkypuuhia muutamaan vuoteen.

Vierailija
6/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen isä häippäisi samantien kun kuuli raskaudesta, on ns. paremman perheen vesa (ei mekään huonosta perheestä olla, ihan keskiluokkaisesta, mutta siskon ex on rikkaasta perheestä)jolle ilmeisesti ei ole opetettu mitä vastuun kantaminen merkitsee. Väittää ettei ole lapsen isä, vaikka siskollani ei ole muita partnereita koskaan ollut. No, isyystesteillä se isyys tullaan sitten toteamaan kun sen aika on.

Siskoni ei ole bilettäjätyyppiä, ei ole kuulemma koskaan ollut edes humalassa, juonut bileissä 1-2 siideriä. Hän pärjää koulussa hyvin, on nätti kiltti tyttö. Ilmeisesti ei kuitenkaan niin kiltti kun kuvittelin, koska on raskaana ;)

Sydän on särkynyt kun ensirakkaus jätti, mutta kyllä se siitä. On niistä sydänsuruista muutkin selvinneet.

Olen ylpeä siitä, että siskoni ottaa vastuun lapsestaan eikä tee aborttia.

Minä ja vanhempani aiomme tukea häntä, auttaa tarvittaessa lastenhoidossakin, mutta hoitovastuuta emme lapsesta ota. Siskoni on lapsen äiti, emme me. Siskolle vuokrattiin jo kaksio samasta kerrostalosta jossa vanhempani asuvat, näin apu ja tuki on lähellä mutta asuvat vauvan kanssa silti omillaan.

Mitä lapsen hoitoon viemiseen ja juhlimiseen tulee, osaa ne vanhemmatkin äidit. Ne äidit, jotka käyvät joka viikonloppu baarissa, ovat kolmekymppisiä tai yli, ainakin mun tuttavapiirissäni.

T: tuleva täti (apua!) ap

Vierailija
7/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siskosi pärjää! Kunhan vaan muistaa ja malttaa käydä koulut jossain vaiheessa loppuun ja opiskella itselleen ammatin.

Vierailija
8/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tehtin 15v. abortti ja mitään en ole elämässäni niin katunut. Sain vielä lapsettomuuden " palkkioksi" .

Vierailija
9/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa. 10 kk vauva hoidossa. ollaan 28 ja 31.

Vierailija
10/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyystesti, isyyden tunnustaminen, elatusmaksut. Hän tietysti aikanaan perii myös isänsä. Isovanhempiin kannattaa sitten pitää yhteyttä, jos vaikka olisivat fiksumpia kuin poikansa, samoin muuta sukua sitten on.

Vierailija
11/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskanmarjat, mulla ainakin on asiat niin hyvin kun voi olla ja oikein tyytyväinen olen. Silti oon sitä mieltä, että tehköön aikuiset ihmiset lapsia, älköön teini-ikäiset jotka KUVITTELEVAT olevansa aikuisempia mitä valitettavasti ovatkaan.

Vierailija
12/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljillä festareilla. Ihan normaali ihminen tuosta kasvoi (on nyt liki täysi-ikäinen). Nuoremmat sisaruksensa eivät sitten enää ole festareilla roikkuneet :), vaikka niillä tuli vielä senkin jälkeen käytyä.

Jostain kumman syystä on ok, jos 30-vuotias äiti kaipaa omaa aikaa, tai 27-vuotias tms, mutta jos 16-19-vuotias äiti/isä haluaa käydä jossain ilman lasta, niin se on tuomittavaa?

Vierailija
13/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeaa kuulla, että noin nuori päättää pitää lapsen - ja että oma perhe on lujasti tukena. Annattehan myös isän vanhemmille tilaisuuden isovanhemmuuteen, jos he sitä haluavat, vaikka isä livistikin.

Vierailija
14/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat hylkäävät lapsensa omaan kämppään vauvan. kanssa. On jo riittävän iso moka sössiä kasvatus ja vanhemmuus niin että 15 v. on raskaana.

Vierailija
15/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin odottaa ensimmäistäni 16 vuotiaana, synnytin 17 vuotiaana. Olen pärjänyt mainiosti, osana syynä se että oma rakas perheeni oli tukena minulle.

Vierailija
16/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valakaa häneen uskoa tulevaisuudesta, kannustakaa häntä! Olkaa hänestä ylpeitä, kun uskalsi tehdä noin rohkean päätöksen!

Anni Sinnemäki sai lapsensa 16-vuotiaana. Minusta hän ja tyttärensä molemmat ovat fiksun ja empaattisen oloisia ihmisiä. Ei nuorena lapsen saaminen välttämättä turmioon vie....se voi viedä vaikka eduskuntaan :D

Vierailija
17/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei!!! Minusta juuri tuollainen ratkaisu on kaikkein parhain! Koska nuori on ajatellut olevansa tarpeeksi vanha seksiin, hän on myös tarpeeksi vanha asumaan yksin ja huolehtimaan vauvasta. Kun hän asuu samassa talossa kuin vanhempansa, yhteys on olemassa jatkuvasti.

" SÖSSIÄ KASVATUS" ???? Kyllä minäkin harrastin seksiä 15-vuotiaana, mutta en vain sattuntu tulemaan raskaaksi. Olisiko vanhemmat paremia vanhempia, jos olisivat pakottaneet abortiin?? Ei. Minulta tulee iso kumarrus tuollaisille vanhemmille, jotka pystyvät vaikeassakin asiassa tukemaan lastaan ja olemaan ylpeitä hänestä!!

24

Vierailija:

vanhemmat hylkäävät lapsensa omaan kämppään vauvan. kanssa. On jo riittävän iso moka sössiä kasvatus ja vanhemmuus niin että 15 v. on raskaana.

Vierailija
18/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

24

Vierailija
19/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ja tsemppiä siskollesi=)

Sain itse esikoisen aikanaan 17 vuotiaana, nyt lapsia on neljä.

Olen aina kantanut vastuuni lapsista ja hoitanut ne itse. Väitän, että olen tehnyt sen paremmin kuin moni vanhempana lapsensa saaneet.

Nuoria katsotaan suurennuslasin läpi, joten siinä on jo helposti näyttämisen halu, että meillä kyllä pärjätään.

Toiset eivät ole sopivia vanehmmiksi milloinkaan, senhän näkee jo näistäkin kommenteista.

Hyvää jatkoa sinulle ap ja siskolle paljon kannustusta=)

Oma lapsi on rakkainta mitä ihminen saattaa koskaan saada.

Vierailija
20/27 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osalla kestää kauemmin. On varmasti ihan ihmiskohtaista.

Onko sinulla jokin " kiltin tytön" ikäraja seksin harrastamiselle? 35?