~~~Enskattaret maanantaina~~~~
Kommentit (23)
Täällä vietän nyt sitten viimeistä vapaapäivää ja perjantaina olisi viimeinen työpäivä ennen äp-lomaa!! Lähdenkin tossa yhden aikaan keskustaan vähän jouluostoksille....
Peipposkalla oli paniikkiraja ylitetty :) onnea siitä.
Juku Kandi ku alkaa ihan jännittää sunkin puolesta, kun se lähtö voi tulla koska vaan =)
Henna, kuten tuossa on jo aiemmin todettu, niin toi sf-mitta saattaa heitellä varsinkin alkuun suuntaan tai toiseen. Terkka sanoi mulle, et on aikas tavallista. Mulla tosiaan mitta näytti vielä rv 30 24 ja kun tarkistettiin siitä parin viikon päästä rv 32, niin oli jo 28. Hippis oli kyllä vasta kääntynyt raivotarjontaan. Mulla alkoi tosta rv 30 neuvolat 2 viikon välein, riippuu kait vähän neuvolasta. Tsemppiä sinne sokeritestiin!
Aurora, kun kyselit koska varsinaisesti masu pullahti, niin siinä 28-30 välillä alkoi paremmin näkyä ja nyt 32 viikolla teki taas jonkun ihme kasvupyrähdyksen. Masut siis kasvaa jokaisella ihka omaa tahtia =))
Kesis, mulla oli noihin aikoihin jos minkämoista särkyä (vieläkin ajoittain) ja osittain voi johtua ummetuksesta. Mut uskon et mulla on toi masu kans aika herkkä ja laitoin ihan kohdun kasvun piikkiin niitä särkyjä...just sillai yöllä enemmän kiusasivat. Olen huomannut myös, et aina kun viikot vaihtuu, niin erityisesti siinä alkuviikosta on enemmän särkyjä. Eiköhän kaikki ole kunnossa, jos kivut tulevat ja menevät =))
Mä en ole hirveesti hankkinut vaatteita, varsinkaan uusia. Kirpparilta olen löytänyt siistejä käyttövaatteita ja olen hankkinut 50-56 cm enemmän, sillä äippäpakkauksessa taisi kaikki olla jotain 60 sentistä ylöspäin.
Aliina, tuossa loppuviikoista varmaan tulee sitten kunnolla noi kaikki ihanat raskausvaivat....eikös se turvotus vielä ehdi vähän hellittää ennen varsinaista h-hetkeä? parempaa vointia sinnekin :)
Siru, on se liikkistä ku mies tuolla tavalla huolehtii, se haluaa varmistua, et ei missaa mitään :)
Bejbin öttiäiselle ja Keinuhepon sitruunalle hus hus...yksiön vuokra-aika on jo päättynyt :))
Han, mä en hirveesti osaa enää olla huolissani noista suppareista, niitä tulee tosiaan ihan levossakin. Tosin jos alkaisi tulee ihan 5 minuutin välein ja pitkään....niin eri asia. Uskon vaan, et kohtu on tavallista herkempi supistaa, vaikka eihän sitä koskaan tiedä alkaako vaikuttaa jotenkin tonne alakertaan. Ei varmaan tässä vaiheessa haittaa, vaikka jo vähän pehmentelee paikkoja??
Mullakin alkoi tossa 32 viikosta pikkasen napakampia suppareita tulemaan....
Ammimamma, mullakin on taakkepäin kallistunut kohtu, mut eipä sillä pitäisi olla ainakaan synnytyksen kannalta mitään merkitystä. En tiedä olisiko mun masu tullut esiin tavallista myöhemmin, kun kasvoi ensin sillai enempi sisään päin? Toivotaan et siellä äpolilla kaikki on pikkuisella hyvin =))(
( . ) Saatetaan mennä jo ensiviikolla Jorviin tutustumiskäynnille....aika jänskää. Hippis kiusasi mua eilisen illan. Kait se on tottunut mun vuorokausi rytmiin, ku normaalisti olen nukkumassa viimeistään kybältä ja nyt oli pakko kattoo sormusten herraa melkein puolille öin :)
Mukavaa viikon alkua!
Mykis ja Hippis 33+2
[color=3A5FCD]Maanantai maanantai...Viikko jouluun..Sain otettua itseäni niskasta kiinni ja shoppailin kaikki joululahjat viikonloppuna..Nyt ois viikolla vaan paketointi ja sunnuntain odottelu..Hyvä juttu. =)
Mä yritin eilen riidellä miehen kanssa, mutta sehän lähti taas vaihteeksi käveleen tilanteesta ja vetäyty sit itseensä. Ärsyttää ihan älyttömästi kun se ei voi riidellä!!! Oon sit eilisillasta asti pitänyt provosoivaa mykkistä ja odottelen, että se nyt heräis..Pöhpah. Tänään on se sen niskalääkärikin..Päästään kuulemaan mitä se superlääkäri nyt sitten on päättänyt.
AA:lle ja miehelle isot onnittelut prinsessasta! =)
Bejbille, retulle, keinuhepolle ja kandillekin(!) suppareita paljon! =) Retu olikin päässyt äippälomalle hurjan myöhään..olikos se niin, että jossain ulkomailla asustelit?
Auroralla on aina vaan ihana pieni massu. =) Mä en muista oisko ollut just viikoilla 30-31 kun heräsin yks aamu ja olinkin valtava =D
Ammimammalle multa samat sanat kuin Mykikseltä..näin oon siis kuullut/käsittänyt siitä kohtuhommasta. =) Meissä ensikoissa ei kait ole yksin odottavia (tai ei täysin yksin vaan ilman miestä), mutta tossa etusivulla taisi joku huhuilla yksinäisiä tulevia äitejä..? Jaksamista ja hyvää joulun odotusta! =)
Ei oikein muuta taas tule mieleen..Nämä maanantait on vähän vaikeita saada käyntiin? Äh? =)
Eipä sit muuta kuin mukavaa viikonalkua kaikille!
t. poppis ja räpsy rv34+5
ja lopultakin näyttää ees vähän siltä:) tosin eikö ne oo lupaillut et noi lumet lähtis vielä pois:(
ainoaurolle ja miehukselle paljon onnea rinsessasta:)
kukas ottas tän viikon vuoron ja putkauttais tontun maisemiin? mä sain neuvolasta vielä ajan ens keskiviikolle heti pyhien jälkeen.
kiva että aurolla oli kannattava ja rauhottava käynti neuvolassa:) ja onnea pyöreistä viikoista:)
makkara: kovasti kuulostaa tutulta tuo yöllinen odottelu:) en kyl tiedä kumpi on rasittavampaa se että valvoo toisen tuloon asti, toinen nukahtaa ja ite valvoo edelleen vai se et nukahtaa, sit toinen tulee iloisessa hiprakassa höpöttään ja herättään, kun saa sut hereille, nukahtaa ja kuinka ollakkaan taas valvot ite...
han_illa oli ollut hempeilyä, söpöä:)
kandi: vai että aattelit tällä viikolla jakautua. mullakin oli viime keskiviikosta eteenpäin sellanen olo, et vois tulla ihan millon vaan. mut katotaan nyt, jos kuitenkin joulu vietettäs ensin. mut sen näkee sit:)
aikas liikkis tuo sirunkin mies kyllä:)
bejpinkin masukki täysikäinen:) kyllä sekin sieltä sitten pian putkahtaa:) samat sanat keinuhepalle:)
poppis: mun muisti on hyvä mutta valikoiva aika ajoin:) kun sitä mietit et muistin teiän reissusuunnitelmat:) on vaan aina välillä tullut mieleen kun autossa istunut ja aatellut et onneks ei oo pitkiä automatkoja edessä.
(.) viime yönä tuli vähän valvottua. puol viiden aikaan alkoi supisteleen, ei kipeesti mutta toistuvasti ja kun se loppu niin simppis oli hereillä. puol toista tuntia olin sit valveilla, eikä sit ollut enää paljoo aikaa nukkua kun oli neuvola heti aamusta.
neuvolassa paineet mulle ihan ok, matalammat kuin odotin tuon valvomisen seurauksena olevan. pissa ok. sf sama kuin viimeks, tätikin huomas masun " tipahtaneen" viikossa. simppis on kuulemma tiukasti kiinnittynyt lähtökuoppiinsa, mutta tosiaan ens viikolle sain vielä ajan jolloin täti uskoi mut tapaavansa, mut eihän sitä koskaan tiiä.
neuvolan jälkeen uskaltauduin parturiajan varaan, ja sit kohta pääsenkin kynittäväksi, että on sitten joulukuvissa ja sairaalakuvissa tukka hyvin, ihan niin kuin joku välittäis muusta kun siitä kääröstä joka niissä sairaalakuvissa on:)
mut näihin tunnelmiin:)
tikru ja simppis 38+3
Näimpäs on viikko taas pyörähtänyt käyntiin. Ja miten ihana herätä kun verhot avatessa maa oli hennon valkoinen!! Täytyy nauttia näistä muutamista päivistä, jolloin lunta on nähtävillä.
Minä päätin olla tänään aikaansaava ja tiskit on jo tiskattu, pyykkikone pyörii ja keittiössä odottaa pikkuleipätaikina leipomista. Ja loput joululahjat on pakattu. Ajattelin myös jotain jouluisia juttuja ottaa vielä esille - virittäytymistä joulun tunnelmaan ennen kuin lähdetään lauantaina reissaamaan vanhempieni luo.
Tunnelmallista joulun odotusta ja itse kullekin sellaista oloa, mikä parhaalta tuntuu!=)
T. iida-linnea rv 21+5
ps. Ja Kandi, eiliseen pinoon tosiaan laittelin jotta jos siinä noin 13.45 nähtäisiin Kulmiksessa huomenna?!
Mieltsisti onnea AA:lle pikkutypykästä! Synnytyskertomusta odotellaan :-) Ja Keiniksellä ja Bejpillä oli tullut viikot täyteen, joten suppareita sinne, toivottavasti pääsette synnyttämään vielä tällä viikolla, että kerkeette jouluksi kotiin! Kandillakin taitaa olla lähtö lähellä, älä kuitenkaan käy ohittelemaan ;-)
Omassa navassa ei tunnu kyllä yhtaan siltä että lähtö tulis vielä. Vähän on ollut sellasta menkkamaista jomottelua, muttei edes limatulppaa ole vielä tullut. Alakerran tilanteesta ei mitään hajua, kun täällä ei sitä puolta ole katsottu kertaakaan koko raskauden aikana. Tänään ois neuvola, muttei ne kait mitään sisätutkimuksia tee, ennen kun on reilusti yliaikaa.
Poppikselle: siis skotlannissa asustelen ja täällä on vaan 12 viikoa palkallista äitiyslomaa ja sitten 14 viikkoa sen jälkeen parillasadalla eurolla kuussa, joten tosi monet on töissä ihan loppuun saakka (tai siis äitiysloma pitää alottaa laskettua aikaa edeltävänä sunnuntaina). Ja sitten jos joutuu jäämään esim saikulle aikasemmin, niin lasketaan siitä saikun alkamisesta äippäloma alkaneeksi. Joten mieluumin säästää niitä päiviä sinne loppupuolelle, ettei tarvitse viela neljä viiskuukautista vauvaa viedä hoitoon.
Eilen sain koottua lipaston vauvan vaatteille, ja pesin harsot ja kaikki vauvan vaatteet, joten nyt on se puoli hoidossa. Ja remonttimiehetkin tuli tänä aamuna kaakeloimaan kylppäriä, toivottavasti saavat sen valmiiksi huomenna, niin saatais jopa suihku toimimaan jouluksi! Tähän asti oon käyny töissä ja salilla suihkussa, mutta vähän paha just kotiutumisen jälkeen lähtee jonnekin kuntosalille suihkuun... Ja koska kylppäriremonttia on viivästynyt, niin ei olla saatu uutta lämmityskattilaakaan asennettua, joten lämmintä vettä ei riitä kunnon kylpyynkään... Mutta siis lupaavalta näyttää tällä hetkellä kaakeloinnin suhteen.
Enää viikko jouluun! Supistuksia odotellessa...
Retu ja Joku 39+5
Kiva kuulla Retustakin, ja sä oot todella lomasi ansainnut! Toi Skotlannin äippälomasysteemi on kyllä tosi nihkeä, mutta eipä siellä muutenkaan kaikki nämä sosiaalialan palvelut kauhean hyvin toimi... Meinaatko sä tosiaan töihin sitten jo vauvan ollessa 4-5kk, vai onko jotain b-plania?
Enkä usko että teitä " täysiaikaisia" kiilailen ihan heti, kun eipä tämä homma edisty minnekään. Koko ajan on tietoinen siitä että vauva voi syntyä ihan milloin tahansa, mutta siihen se sitten jääkin. Ei supistele kipeästi eikä ole mitään uusia merkkejä synnytyksen lähestymisestä. Eikä asiaa helpota se, että ajattelen vauvaa ja synnytystä ehkä noin 90% hereilläoloajastani :)
Eilen ässäiltiin, eikä tuntunut vaikuttavan ainakaan vauveliin tai kohdunsuuhun mitenkään. Sen sijaan ässäilijät olivat tyytyväisiä :) Eipä ole mikään kolmesta ässästä saanut aikaan kummoisempia suppareita ainakaan toistaiseksi. Taitaa se vauva syntyä sitten kun se on valmis, vaikka mä täällä mitä poppakonsteja kokeilisin...
Kandi & Muhku 38+4
Alkuun onnitteluja: AA:lle iiiisot onnarit neitokaisen syntymästä ja Titille onnea työpaikan johdosta! :)
Aurora kyseli masun pullahtamista... oma masu paisui jo 19 viikon jälkeen. Siihen saakka ei mitään, mutta sit poksahtikin esiin ihan yhtäkkiä. Toisaalta, oon itse pitkäselkäinen joten voi olla että tuo oma suuri sf-mitta (n viikon takaa) 22,5 cm on osittain sitäkin että tuo väli on muutenkin aika pitkä vaikkei mitään vaavia oliskaan!
Makkara: jaan tuntemukset noista yöllisistä odotteluista. Viimeksi juuri la-su välisenä yönä... Loppuviimein kun ukko tuli kotiin ja nukahti, raahasin luuni sohvalle. Toinen kuorsas sellaisella antaumuksella että se ei todellakaan auttanut omaa nukahtamista. Uni tuli sit onneksi joskus myöhään (aikaiseen) mutta jäi aika katkonaiseksi...
Retu, Bejpi, Kandi, Keinuhepo - kuka ehtii ensin?! :o) Toivotellaanpa teille Jouluvauvoja tai ainakin niitä suppareita!
Meil oli tuparit / pikkujoulut ystäville lauantaina. Porukkaa oli kuin pipoa ja emäntä oli aika puhki kun viimeiset vieraat lähtivät kotiin tai baariin klo 0:00 maissa. Oli kuitenkin tosi kiva ilta ja kiva että tuli pidettyä kemut. Ei olla ehditty aikaisemmin pitää ja totesin mielessäni, että ensi vuoden puolella en sit olisi varmaan enää jaksanut alkaa järkkäillä. Nyt on kuitenkin rytmit ihan sekaisin la miehen baarista oottelun seurauksena ja kostautuihan se pe-la valmistelu ja riehuminen sitten sunnuntaina suppareina pitkin päivää. No, nyt iisisti...
Jouluista viikkoa! <:)
Leenis & jr 23+5
Sainkin yllättäin vapaapäivän remppahommista kun isäntä nukkui pommiin eikä ennättänyt heittää mua siksi Keravalle¿ihanaa!
Nyt masu kasvaa hurinalla, lopultakin, se olikin aika pieni tähän asti. Alkaa oikeesti olla paksu olo ja ukkokin alkaa kiinnittää enemmän masuun ja kassien yms kantelemisiin huomiota, jutteleekin masulle, vaik aiemmin nauroi et se on ihan turhaa touhua muka. Liikkeet on kyllä aika vaisuja, mut mulla syyt tiedossa..kait..aina se silti hiukan hirvittää jos ei paljon pieni ilmoittele itsestään päivän aikana.
Parisuhde asiaa, meillä ei suhde voinut oikein hyvin kun vauvasta saatiin tietää, ei nyt ehkä samalla tavalla huonsti kuin joillain, ei mies juossut silloin paljon baareissa, eikä juokse nytkään, mut lyhyesti sanottuna sen enempää yksityiskohtiin menemättä, en kokenut olevani tärkeä tuolle miehelle. Vauvatieto oli aluksi tietenkin yllätyksenä hiukan shokki ja aiheutti hetken ajan sellaista edestakas soutamista et miten tää nyt menee, mut nyt kun on asettunut arki kohdalleen niin ei ole paremmin ollut koskaan suhteen saralla. Mies ihan eritavalla välittää mun mielipiteistä ja pitää meitä " me" yksikkönä, ei irrallisina kaarnalaivoina. Ekaa kertaa se oikeesti suunnittelee tulevaa yhdessä, eikä vaan tee omia päätöksiä ja hoe 2 viikon välein ettei tiedä välittääkö tarpeeksi ja sit kun oon lähössä, niin ykskaks välittäöäkin taa sniin pirusti. Niin oli ennen, nyt tasaista, ei edes haasta usein turhaa kinaa, ja jos haastaa niin menee ohi äkkiä, eikä mene ihan niin pitkälle kuin ennen.
Mulla taas meinasi naurattaa äsken tuo meidän neuvolatätsy... se oli viime viikolla kipeenä kun kävin neuvolassa ja siis olin ¿vieraissa¿ sen kerran, nyt soitin varatakseni uuden ajan. Se oli jo marraskuun alussa puhunut mulle kuinka joulukuussa mulla alakaa sitten käynnit 2 viikon välein aj nyt kun soitin niin sanoi että 4 viikon päästä on aika. Minä sitä sitten korjaamaan että ehei, niin meni raukka ihan sekaisin, ei enää tiennyt kenelle puhuu ja millä viikolla oon jne... No, oli kait viimeksi puhunut sitten hupsuja kun nyt se aika on sitten kolmen viikon päästä. Ellen ennätä muuttaa sitä ennen Keravalle, sit joudun siirtämään aikanai sinne,kun en voi mitenkään näiden mukaan käydä tuota kertaa Vantaalla jos oon kirjoilla Keravalla. Sama mulle... Heh!
Jouluja tekis mieli hiukan laitella, sain onneks myytyä yhdelle mun kaverille mun melkein käyttmättömiä kesävaatteita kun se lähtee 2 kuukaudeksi Intiaan, niin saan ede sjotain pientä ostettua ukolla ja tuliaisia tuleville isovanhemmille kun mennään pyhiksi niiden luo.
Jouluaatto ollaan Porvoossa miehen vanhempien luona, mun eka joulu siellä, eka joulu yhdessä ylipäätänsä ukonkin kanssa, viime joulu oltiin pienellä breikillä suhteen kanssa, tai siis soitteluasteella sillä hetkellä, ei fyysistä kontaktia.. J Muuten mua ei yhtään mietityttäisi se joulun vietto, ihania ihmisiä sen vanhemmat, mut en ole milloinkaan ollut suomenruotsalaisen joulun vietossa, en oikein tiedä miten tavat eroaa itäsuomalaisen joulun tavoista, ruokailutavat varmaan ainakin. Meillä kotona on vielä semmoinen aika persoonallinen joulu, sekoitus Karjalaista ja Savolaista joulua, maustettuna omilla päähänpistoksilla, niin oon ollut joskus ennenkin tilanteessa et muiden joulu on ihan erilainen. Kaitpa se siitä suttaantuu...
Joulupäivänä sitten miehen vanhemmat lähtee Venetzuelaan 2 viikoksi 60-vuotisjuhlia karkuun ja me hypätään autoon ja ajetaan Kymenlaaksoon mun vanhempien luo vierailulle, et onneks sinnekin sit jossain vaiheessa joulua ehtii...
Jaa, eipä mulla kait muuta, aika itsekästä tekstiä taas, mut jatkan muiden turinoiden lukemista ja kommentoin jos löytyy jotain johon osaan jotain sanoa...
Masumamma 27+1
Kiitos vinkistä, kokeillaas Han sit niitä sydämiä: [color=red][ size=3]♥[/size][/color] onnistuisko? :) Tällanen fiilis mulla on tänään! Siitä lisää kohta, ensin vähän kommentointia..
Mykis oli saanut Hippiksen huoneen jo kuntoon! Ihanaa! :) Mäkin taidan pikkuhiljaa alkaa suunnittelemaan..
Peipposkalle onnea ¿paniikkirajan¿ ylittämisestä!
H-hetkeä odotteleville suppareita! Monella oli jo ¿eräpäiväkin¿, hui kun jänskää! Kukakohan teistä ekana pääsee tositoimiin!? :)
Kesiksellä oli ollut tehokas vapaapäivä! Mä tein varmaan soffalla lojumisen vkonloppuennätyksen! ;) La-ilta ja Su-aamu meni ihan kokonaan soffalla kirjan ja telsun kanssa.. Mä ajattelin ostaa vaan muutamat 50cm vaatteet, eiköhän niillä 60cm -> sitten pärjää jo aika pian.. (vaikka mistäs sitä koskaan tietää) Ja yhdeltä ystävältä saadaan kuulemma paljonkin vaatteita ihan ilmatteeksi.. Ai kun ystävällistä!
Masu-mamma oli ahkeroinut maalien sun muiden kanssa.. Mulla on se edessä sitten joskus 3 viikon päästä. :P
Riikalle oli tullut dilemma miehen työstä.. Hmm.. Vähän hankala tilanne. Onko teillä mahdollista esim toisen vanhemmista tulla avuksi, kunnes miehesi voi jäädä kotiin..? Toivottavasti nyt suttaantuu..
Pikku-Millin Aksulle pikaista paranemista! Ei oo kiva olla kuumeessa.. :(
Tikru meinaa mennä kampaajallekin ¿ täytyypä muistaa sitten itsekin käydä ennen H-hetkeä kaunistautumassa. :)))
Leenis oli jaksanut järkätä bileet. Mullakin ois ajatus vielä järkätä omat 30v + tuparit joskus helmikuun alussa, kunhan ollaan muutettu ja saatu koti kuntoon ajoissa.. Saas nähdä. Sitten kyllä varmaan aion velvoittaa miestäkin hommiin..
Masu-mammalla on positiivista parisuhdesaralla, kiva kuulla! Monet ovat kyllä sanoneet että vauvan odotus ja tulo lähentää.. :) Niin kai se meilläkin on tehnyt, vaikka jo ennestäänkin oli ihan mukavasti asiat.
Sit vähän omaa napaa.. Eilinen meni vähän plörinäksi. Mummo 96v tuli keski-suomesta joulun viettoon tänne Hesaan ja otti & kaatui iltapäivällä. Satutti lonkkansa ja niinhän se piti sitten viedä ambulanssilla sairaalaan illalla. Siellä hän on nyt yön ja tämän päivän viettänyt, iltapäivällä menen siskon kanssa häntä hakemaan kotihoitoon. Onneksi hän pääsee kotiin ettei tarvitse sairaalassa joulua viettää. Lantionpohjassa on murtuma, joten kipulääkkeen voimin ja monen kotihoitajan avulla hän varmaan kotona pärjää. Että sellanen joulu sitten..
Ja lopuksi jotain positiivista, tänään oli 4D-ultra. AIVAN MIELETTÖMÄN IHANA KOKEMUS! Tiitiäinen siellä liikuskeli ahkerasti ja lääkärisetä mainitsi pariinkin otteeseen että ihan ¿liikkuva¿ vauva.. :) Kaikki oli hyvin, mitat vastasi viikkoja jne. Nurinperin hän on, eli nyt sitten vain toivotaan ja odotellaan että hän ajoissa kääntyisi pää menosuuntaan päin.. Ja ettei kääntyilisi niin vauhdikkaasti että menisi napanuoran kanssa solmuun. Sukupuolikin taisi sitten selvitä. Prinsessaahan sitä on enemmistö povannut ja niin se taitaa isi prinsessan saada! :) AH! DVD tuli mukaan ja muutamia ¿tavallisia¿ ultra-kuvia sekä 2 kasvokuvaa neidistä. Raasulla näyttäisi muodostuvan äidin ¿pottunenä¿, me kun haaveiltiin että ois perinyt isänsä klyyvarin, se kun on vähän nätimpi.. ;) Oon ollut siis koko päivän ihan hangon keksinä.
Keskiviikkona menen sitten neuvolaan taas ihmettelemään. Voi kun tulisi tänne eteläänkin jouluksi edes vähän lunta!
Voikaa hyvin ja mukavaa viikon alkua!
Mammis + Tiitiäinen 24+3
Ja Mammanalku oli saanut ihania 4D-kuvia ja mukavan kokemuksen:) Tuli oma ultrakäynti mieleen, oli ihana kokemus.
Mä olen nykyään kuin joku vesiputous;itkin eilenkin Kauneimmissa Joululauluissa, kun oli niin koskettavat sanat....Mä en yhtään pysty hillitsemään näitä patoja...
sjt+pikkumies 33+6
unohtu kokonaaa te mammiksellahan oli se 4D tänää!!! Ihanaa!!
Vai että rinsessa, onneksi olkoon vaan! :)
Näytittekö mummolle dvd:n, ihmettelikö? ;) Mä kans haluun että perintöön menee miehen ihana nöpönenä eikä mun peruna :D
Kiitokset kaikille yhteisesti onnitteluista.
Kotona siis ollaan, päästiin nyt jo pois kun noissa hussin sairaaloissa riehuu norovirus niin eivät pitäneet kauempaa kun on pakko.
eli voisin kertoa vähän synnytyksen kulusta vaikka ei siinä nyt kauheasti ole kertomista, kunhan kävin parikertaa puristamassa vähän kovemmin.
Perjantain illalla tuli muutama aika kipeä supistus mutta välit oli niin harvat että ei viitsinyt edes kummemmin reagoida, katsoin vain että kaikki on laukussa pakattu että jos vaikka lähtö tulee niin on sitten reilassa.
Mentiin aika ajoissa nukkumaan joskus 10 jälkeen, yöllä tuli puutama " kipeähkö" supistus, mutta välit olivat 2-3 tuntia joten nukuin aina välissä ja kävin välillä pissalla.
6 aikaan heräsin supistukseen ja päätin lähteä alakertaan niin saan olla pystyssä jos tekee oikein kipeää ja mies saa nukkua, makasin sohvalla tunnin verran ja supistuksia tuli noin 10 minsan välein mutta eivät olleen mitään ihan hirmuisia tai kamalan kipeitä, 7 aikaan mies huusi yläkerrasta että onko kaikki kunnossa voiko vielä nukkua ja mä huusin että juu juu mee maate vaan.
7.20 tunsin että nyt tapahtuu jotain ja kierähdin äkkiä sohvalta lattialle.
Lapsivedet tulivat kohinalla, huusin miehelle että nyt raksu vois tulla ja soittaa sairaalaan että lapsivedet tuli.
sairaalasta sanottiin että jos vesi on kirkasta niin 6 tuntia voi olla kotona mutta voi lähteä vaikka pikkuhiljaa ajelemaan.
Minä menin suihkuun ja mies käytti koiran ulkona keitti itselleen puuroa ja kävi tietysti vartin kakka sessiolla.
minä rupesin joskus 7.45 huutelemaan sille että tules pukemaan mulle sukat jalkaan että nyt tarttee lähteä.
8.30 porvoossa sairaalassa, käyrille ja keskustelua synnytyksen kulusta ja toiveista, sanoin että epiduraali jos tekee oikeen kipeetä mutta ei mitään erikois toiveita.
noin 9 maissa sisätutkimus ja kätilö sanoo että nyt lähetään saliin täällä on kaikki paikat auki, mä totesin vaan että aha, se siitä epiduraalista sitten.
ekan kerran piti ponnistaa jo siinä kun noisin sängyltä kun tuntui siltä mutta kätilö sanoi että mennään tonne salin puolelle.
siihen pedille pötkölleen 2 supistusta ja otin vähän ilokaasua, 3 supistus ja ponnistus ja toinen.
Mies sai painaa nappia ja kutsui toisen kätilön paikalle.
4 supistus salissa 3 kunnon työntöä ja siinä se sitten makasi masun päällä meitin pikkanen likka kello 9.49 oli kello.
3 tikkiä ulkopuolelle 1 sisäpuolelle ja hoplaa.
Eli voi se näinkin mennä, mitään traumoja ei jäänyt, tottakai vähän teki kipeää kun vaavi lähti tulemaan ja paikat venyy mutta sen kesti kyllä.
Kätilöt kävi vuoronperään kaikki naureskelemassa mulle että sinäkö se olet se erikoinen tapaus ja sanoivat että mua ei voi kyllä käyttää minään synnytys esimerkkinä.
Huomenna lisää jos jotain tulee vielä mieleen !
AA ja Neiti
Kiitos kun näin pikaisesti jaksoit tulla kertoilemaan synnytyksestä! Tosi nopeaa toimintaa kyllä - urheasti selvisit! Toivottavasti niin sinun, tyttären kuin isänkin vointi on hyvä.
Nauttikaa kotona olosta ja joulun tunnelmasta.
Vielä kerran lämpöiset onnittelut,
iida-linnea 21+5
IHANA synnytyskertomus. =D Toi antaa taas toivoa tällekin hysteerikolle! Ihan homppelina onnea teidän perheelle!!
t. poppis
P.S. Sanoinko, että sun synnytyskertomus oli IHANA!!!!? =D
Hyvä mieli tuli kun tuota luki, ja hienoa kerrassaan että kaikki meni hyvin :)
Mammis oli päässyt 4D-ultraan, onnellinen :) Ihan mahtava kokemus varmaan, onnea sullekin pikku-prinsessasta :)
Titille onnea työpaikan johdosta!!
Saapa nähdä saako kukaan teistä " hännänhuipuista" jouluvauvaa.. Suppareita kaikille jotka tuntevat niitä tarvitsevansa :D
( . ) Ei mitään uutta. Vauva kasvaa ja voi hyvin, toivottavasti :) Ostaa pärräytin tuossa digikameran itselleni ikäänkuin joululahjaksi, pitää pyytää miestä ottamaan taas päivitystä masukuva-arsenaaliin, voin sitten tänneklin laittaa linkkiä. Nyt lähdenkin syömään ihanaa aurajuustokanakastiketta (hyvin kypsennettyä, luonnollisesti), nam! Mulla on niin ikävä tuoretta auraa ja punkkua, että oonkin pyytänyt miestä tuomaan laitokselle kukkien sijasta pari sektoria aurista ja punkkupullon! Siinä sitten vetäsin auraa suoraan paketista posket pullollaan ja ryystäisin punkkua suoraan pullosta..
Mites muuten teillä muilla, onkos ollut ikävä jotain kiellettyä ruokaa tms.??
Ai niin, se vielä, täällä on ihan pervot menot käynnissä. Koiraneidillä, 8 kk, on ekat juoksut, ja labbisuros, 7 vee, on ihan mahoton.. Kulkee pikkuisen perässä semmoinen irstas ilme kasvoillaan ja koko ajan yrittää kömpiä selän päälle. Tyttö juoksee karkuun korvat luimussa ja isäntä tulee perässä ja ulisee. Uros on ihan sekaisin eikä tottele/tajua yhtään mitään, huoh :( Tarkkana saa olla, ettei tähän perheeseen synny enempää kevätvauvoja!
Hyvää jouluviikkoa Enskoille!!
Sere 24+3
tosiaan tsemppaa meitä muitakin :)
Varmaan ihan kiva kanssa ettei päiväkausia joutunu sairaalassa olee..
Sere, mulla on kanssa ihan hirvee ikävä punkkua, nam!! Olin NIIN pettyny ku siellä häissä ei ollu viiniä (kuvitelkaa) tarjolla... Haaveilen nyt että josko anopilla olis joulupöydässä lasillinen tarjota.. ;) Aurajuusto kuuluu suosikkeihin kans, onnex ei oo enää montaa kuukautta!
AA:lla tosiaan ollut rivakka synnytys! Sulla on varmaan aika hyvässä kunnossa nuo ponnistukseen tarvittavat lihaksetkin - tuskin varmaan ainakaan hidasti synnytystä :) Mutta onnea ihan hirveästi, ja toivottavasti vauva-arki lähtee sujumaan kotona!
Iida-Linnealle unohdin vastata, että käy hyvin 13.45 siinä Kulmiksella. Nyt jo varmaan tunnistetaankin toisemme :)
Eipä mitään muuta asiaa, paitsi ihana oli taas lukea 4d-kuulumisia! Mekin käytiin silloin elokuun loppupuolella, ja tykättiin kovasti.
Niin ja omaa napaa sen verran että supistelee kyllä ihan yhtenään, mutta kun ei satu niin yhtään! Mutta kaikki tämä on hyvää harjoitusta synnytystä varten, toivottavasti...
Kandi taas
AinoAuroralle ja miehellesi onnea! Ja oli ihana lukea noin " kannustava" kertomus myös!
Mammanalulla oli myös mukavia ultrakuulumisia! Meillä molemmilla oli siis tänään oikein ihana päivä!
Tänään oli siis nt-ultra ja hyviä uutisia oli! Tietysti hermoilin ihan hirveänä sinne menoa jo monta päivää, mutta onneksi kaikki oli lopulta hyvin. Niskaturvos oli normi mitoissa ja viikot ihan niin kuin pitää ollakin. Eli vaavi oli kirinyt eka ultran jälkeen sen viikon kiinni. Sydän jumpsutti ihanasti ja kuuluikin masun päältä ultraamalla! Ensiksi vaavi oli ihan paikallaan, mutta kääntyi sitten seläälleen ja oikein köyristeli selkäänsä. Kaikista ihanimmin jäi mieleen, kun vaavi otti molemmilla jaloilla vauhtia " toisesta senästä" ja ponkaisi itsensä ihan kippuraan! Ja teki sen monta kertaa. Voih voih! :)
Ja oikein ammattitaitoinen ja mukava oli kätilö, joka ultrasi. Varmasti hän olisi huomannut, jos jotain poikkeavaa olisi näkynyt, joten turhaan asiaa etukäteen mietin. Ja masun päältä ultrasivat. Ihan nauratti jälkeenpäin miten mietin sitä alakautta ultraamistakin miehen nähden! Eipä ois voinut vähempää haitata, vaikka niin se ois tehty, kun tärkeinhän oli nähdä, että kaikki oli hyvin.
Verikokeen myös ottivat, jolla saadaan myös kiinni mahdolliset kehityshäiriöt ja kerran kunta sen joutuu kustantamaan niin ehdottomast sen otin. Aikoivat soitella, jos jotain epäselvää on.
Nyt voi hyvillä mielin jatkaa joulun odotusta! Masukin jo alkaa vähitellen näkymään, jopa aamuisinkin jonkunlainen pömppis on näkyvissä.
Palaamisiin!
Hoyt rv 11+2
[color=red]Kertokaa mulle mitä ekalla neuvolakäynnillä tehdään? Kun mies empii että kannattaako hänen lähteä sinne mukaan. Kannattaako teidän mielestä? Eka neuvola siis 20.12 rv9+3. Sen ainakin tiedän että eivät voi ultrata vielä kun täällä ei ole laitteita, pitää mennä eri paikkakunnalle ultrattavaksi.[/color]
[color=#4B0082]kun eka kertaa avasin pinon :D
Ei ainakaan löytyny vielä pinoa vaikka kuinka etin, missäs kaikki luuraa????
Neuvolasta juur tulin, kaikki hyvin, hemppa oli taas laskenu, vaikka vaan 118 niin saan alottaa raudan kun niin paljon väsyttää.. sf-mitta 21 eli kasvua 5,5cm viime kerrasta.. Sydänäänissä meinas olla vaikeuksia kun d alko sitä järjestelmällisesti potkia heti :D
Ja se joka valitteli painonnousua, mulla oli nyt paino 64,6 ja lähtöpaino jtn 53, eli on tullu runsaasti kyllä lisää!!
Joo täytyy kahvinkeittoon mennä kun äiti tulee käymään, ja pikkasen siistiä paikkoja ettei tuu hirveetä jäkätystä ;)
Kirjotelkaahan!!
Riikka ja pikku d 24+3