Muita ulkomailla asuvia ihmisiä palstalla? Olen tosiaan asunut nyt virallisesti Yhdysvalloissa neljä vuotta. Mieheni on juristi
ja töissä kansainvälisessä firmassa. Itse hoidan kaksivuotiasta lastamme kotona. Olen viihtynyt. Mulla on Suomessa edellisestä suhteesta kaksi aikuista lasta.
Kommentit (42)
Ukritrolli ihannoi Usaa, oikea asuinpaikka Helsinki-Kontula
Muita ulkomailla käyneitä ihmisiä palstalla? Olen tosiaan käynyt nyt virallisesti neljässä maassa. Mieheni on turisti.
Yhdysvalloissa on paljon suomalaisia työllistettyjä. Itsekkin joskus haaveilin muuttavani sinne, mutta elämällä oli muita suunnitelmia varalleni.
Vierailija kirjoitti:
Muita ulkomailla käyneitä ihmisiä palstalla? Olen tosiaan käynyt nyt virallisesti neljässä maassa. Mieheni on turisti.
Hauska🤣🤣🤣🤣🤣
Itse olen käynyt Mikkelissä ja Loimaalla.
Kaija 50v.
Ps. Mun mies on suutari.
Ja hyvä onkin!
Mitä sitten? Asuin wpb 10 vuotta ..mitä ihmeelistä siinä nyt on? Ajoin vielä Dui siellä...
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Asuin wpb 10 vuotta ..mitä ihmeelistä siinä nyt on? Ajoin vielä Dui siellä...
Missä päin WPB, vai oliko LW, Lantana, Boynton, tms.?
Siskoni asuu Australiassa. En ole vieraillut vielä
Joo, oon mäkin tosi kv-nainen. Mun mies on intialainen kokki. Ollaan käyty Intiassa, jossa minut vihittiin hänen omaisuudekseen. Monikulttuurisuus on kaikille unelmaa, mutta kaikki ei sitä tavoita. Nyt mulla on monta lasta ja lisää tulossa. Teen paljon kotitöitä.
Oletko ollut vielä ampumisen uhri?
Miksi suomalaiset tulee niin kateelliseksi jos joku mainitsee asuneensa ulkomailla? Asuin itsekin vähän aikaa ja jos asia tulee missään kohtaa ilmi, niin siihen takerrutaan ja jaksetaan mainita, miten siinä ei ole mitään hienoa, vaikka mitään sellaista en olisi sanonutkaan. Ilmeisesti sitä asiaa pitäisi peitellä viimeiseen saakka, jos on vaikka vuosien ajan asunut jossain muualla. Kuitenkin se sitten on ihan normaalia tuoda esille jossain yhteydessä, että on asunut vaikka jossain toisaalla puolen Suomea. Ylipäätään ihmiset keskustellessa tuo ilmi asioita menneisyydestään, mutta jos kerrot asuneesi joskus ulkomailla, niin pidät itseäsi takuulla parempana ja kerskut vain asialla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalaiset tulee niin kateelliseksi jos joku mainitsee asuneensa ulkomailla? Asuin itsekin vähän aikaa ja jos asia tulee missään kohtaa ilmi, niin siihen takerrutaan ja jaksetaan mainita, miten siinä ei ole mitään hienoa, vaikka mitään sellaista en olisi sanonutkaan. Ilmeisesti sitä asiaa pitäisi peitellä viimeiseen saakka, jos on vaikka vuosien ajan asunut jossain muualla. Kuitenkin se sitten on ihan normaalia tuoda esille jossain yhteydessä, että on asunut vaikka jossain toisaalla puolen Suomea. Ylipäätään ihmiset keskustellessa tuo ilmi asioita menneisyydestään, mutta jos kerrot asuneesi joskus ulkomailla, niin pidät itseäsi takuulla parempana ja kerskut vain asialla.
Kateellisuusolettamaasi sisältyy kaksi aliolettamaa:
1. kaikki Suomessa asuvat ovat tyytymättömiä tilanteeseen
2. kaikki ulkomailla asuvat suomalaiset ovat tyytyväisiä tilanteeseen
Kumpikaan näistä ei tietenkään pidä paikkaansa.
Ulkomailla asuminen on niin tavallista ja yleistä, ettei siinä ole mitään ihmeellistä. Jossain sitä pitää jokaisen asua. Suomen rajojen ulkopuolella asuu satoja tuhansia suomalaisia. Niille kaikilleko ollaan kateellisia? Käsittämätöntä ajattelua. Taidat olla boomeri?
Vierailija kirjoitti:
Boynton,lk wth all those
Cool, ollaan pöyritty samoilla huudeilla, since 1986 :)
Tosi "hienoa"! Se kai pointtisi oli? :D :D :D