Käytetäänkö teillä Gefilus-tuotteita tai muita maitohappobakteerituotteita, kuten Relaa tms?
Oletteko huomanneet terveysvaikutuksia? Meillä käytetään suht säännöllissesti esim Gefilus piimää ja jogurtteja. Mielestäni lisäävät vastustuskykyä ja olemmekin kaikki pysyneet melko lailla terveinä. Tosi harvoin olemme flunssassa, vatsataudissa tms, vaikka kerhoissa käymme ja muita lapsia tavataan yleensä useita kertoja viikossa. Mietin myös, että voivatkohan nämä ehkäistä jollain tapaa myös kiusallisilta kihomatotartunnoilta? Me ainakin olemme toistaiseksi välttyneet niiitä. Kai nekin jotenkin liittyvät vastustuskykyyn. Onko kellään kokemuksia? Yleisesti ottaen voin kyllä suositella Gefilus-tuotteita.
Kommentit (7)
Siinä luki, että jos äiti syö Gefilus-tuotteita raskausaikana ja vauva ja isompikin lapsi myös, auttaisi se saamaan paremman vastustuskyvyn VATSATAUTEJA vastaan. Mun mielestä siinä ei puhuttu mitään flunssasta.
Mä olen syönyt aika kauan joka päivä maustamatonta A-jugurttia eli siinä on sitä Gefilusta. En ole ihan varma, söinkö jo esikoisen odotusaikana, mutta aika varmasti söin. Poikamme sai vauvana pari kuukautta maitohappobakteereita masuvaivoihin ja 10 kk ikäisestä saakka on syönyt säännöllisesti tota samaa A-jugurttia kuin minäkin (ja mies syö myös samaa jugurttia). Poika on talvikautena n. kerran kuussa viikon ajan flunssassa ja pienempänä hänellä oli usein korvatulehdus. Vatsatauteja ei ole sen sijaan ollut kuin 2 kertaa tosi lievänä (ekalla kerralla vajaan vuoden ikäisenä yhdet ripulikakat ja yhden päivän kuume ja tokalla kerralla 3-vuotiaana kahdet ripulikakat ja yhden päivän kuume). Mulla on ollut viimeisen 20 vuoden aikana vain kerran vatsatauti ja se oli melkein tasan vuosi sitten ja kesti yhden illan. Miehellä on ollut yhteisen 7 vuotemme aikana 2 kertaa vatsatauti, joka on kestänyt yhden illan/yön. Talvikautena mulla on flunssaa suunnilleen yhtä usein kuin pojalla. Miehelle hieman harvemmin.
Kuopuksemme on 10 kk ja hän on ollut vielä useammin flunssassa kuin esikoinen vauvana. Kuopuksella sen sijaan ei ole vielä kertaakaan ollut korvatulehdusta, joten mä uskon, että ainakin meillä yksi syy, mikä tohon esikoisen korvatulehdus-alttiuteen vaikutti oli se korvan rakenne. Molemmat lapset on kotihoidossa, mutta poika on käynyt kohta 1,5 vuotta kerhossa. Perhekerhoissa ollaan käyty molempien lasten kanssa aina suht säännöllisesti.
Meillä on syöty gefilus-tuotteita aina ja tullaan myös syömään jatkossakin. Ei olla yhtään vatsatautia sairastettu eli luotan ihan sadalla prosentilla gefilustuotteiden ennaltaehkäisevään vaikutukseen, siis lisää vastustuskykyä. Nykyisin kaupassa on vielä hyvä valikoima kyseisiä tuotteita; maitoa, piimää, jogurttia, juustoa, keittoja...kyllä, suosittelen muillekkin!
Mä söin raskaudet ja imetysajat Gefilus-kapseleita, pojalle juotan Gefilusmaitoa (vaan 1% rasvaa) ja tytölle Rela-tippoja päivittäin.
Kyllä ne parantaa vastustuskykyä niin vatsapöpojä kuin flunssapöpöjäkin vastaan. Itse en ole ollut kipeänä pian vuoteen, poika (käy 4xviikossa kerhossa) on sairastanut yhden korvatulehduksen ja tyttö on nyt ekassa flunssassa.
Mielestäni Gefilus ja Rela-tuotteet ovat maukkaita ha hyviä eikä hinta ole juurikaan kalliimpi kuin normaalit tuotteet (maito, jugurtti jne).
2v8kk tyttö on syönyt LactoSeveniä vauvasta saakka. Vatsatauti on ollut pari kertaa erittäin lievänä (yhdet oksut, yhdet ripulikakat) , flunssia joitain ja kaksi korvatulehdusta.
Tablettien lisäksi hän syö päivittäin Yosaa tai Bulgarian jogurttia.
Hän aloitti tänä syksynä päiväkodissa, ja on ollut tosi paljon kipeänä: kaksi korvatulehdusta, kuumetta ja nyt viimeksi keuhkoputkentulehdus. Olen vielä ajoittain tuplannut annostuksen, mutta niin vaan pöpöt iskivät. Ehkä se sitten vaan on niin, että päiväkodin alkaessa jonkinlainen tautikierre on enemmän sääntö kuin poikkeus?
Edelleen noita silti aion kyllä käyttää, uskon niistä olevan hyötyä.
Itse uskon, mettä juuri Gefilus-tuotteilla on ollut vaikutusta siihen että esikoisemme nyt 6v. ei ole koskaan ollut oksennustaudissa, eikä 3v. siskonsa (ovat päivähoidossa ja muiden lasten kanssa viikolla päivittäin)!! Korvatulehduksia on kyllä ollut ja flunssaakin, mutta vatsatauteja ei...onneksi :)
Esikoinen joi pienempänä vain gefilus maitoa ja nyt molemmat syövät päivittäin esim. Gefilus-jugurtteja, -jugurttijuomaa tai -mehua.
Suosittelen näin omalla kokemuksella!
-Fassiloora- : Eikö A-tuotteissa ole asidofilus bifidus-maitohappobakteeria?
Juu, toki ei sillä varmasti ole mitään merkitystä mikä mh.bakteeri on kyseessä..varmasti suotuisia vaikutuksia kaikilla :)
Ollaan syötetty pojalle 2 kk vanhasta Gefilus-kapseleita, ja sairastanut pari flunssaa elämässään. Ei tietenkään voi todistaa että juuri tuon maitohappobakteerin ansiosta, mutta osittain ainakin säästynyt juuri sen ansiosta esim. korvatulehduksilta ja mahavaivoilta. Alettiin syöttämään atooppisen ihon parantamiseksi ja paranikin, ja jatketaan kyllä pitkään.
Gefilus-tuotteista on paljon tutkimuksa, ja minäkin vannon niiden nimeen!