Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väitän että suurin osa ihon ja hiuspohjan ongelmista johtuu puutteellisesta hygieniasta

Vierailija
12.08.2023 |

Suihkussa käydään suunnilleen kerran viikossa, saippuaa ja shampoota ei hierota kunnolla ihoon eikä sen ainakaan anneta vaikuttaa, huuhtelukin tapahtuu parissa sekunnissa, koska suihkun kokonaiskesto on maksimissaan kaksi minuuttia. Takapuolta ei pestä ulostamisen jälkeen ja kasvojakin illalla vaan vähän huljautetaan viileällä vedellä. Ei ihme, että on hilsettä, rohtumaa ja kaikkea ihme silsaa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin syy on maksan huono kunto. Kun lopettaa alkoholin juonnin ja laihduttaa, niin iho kunto paranee ja kostuu selvästi.

Käytän alkoholia ja olen ylipainoinen silti ihoni on hyväkuntoinen ja sileä.

Vierailija
22/42 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on atopia, kannattaa googlata. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä väitän taas,, että suurin osa kasvojen iho-ongelmista johtuu liiallisesta pesemisestä. Luontainen suojaava rasva vedetään saippualla pois.

Vierailija
24/42 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Ihmiset olivat hirveitä finninaamoja ennen kosmetiikkateollisuuden ja kaupungistumisen (= suihkut) alkua.

Sun täytyy olla todella vanha, kun tiedät tämän aikakauden ihmisten ihojen tilanteen.

Ap

Vierailija
25/42 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajani sanoi kerran, että nykyisin ongelmana eivät ole huonosti hoidetut hiukset vaan ylihoidetut ja ylikunnossa olevat hiukset.

Vierailija
26/42 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin syy on maksan huono kunto. Kun lopettaa alkoholin juonnin ja laihduttaa, niin iho kunto paranee ja kostuu selvästi.

Olen laiha enkä juo tai polta. Silti ihoni on huono.

Osaatko peseytyä?

Ap

Kun niin viisas olet niin laitapa tähän "oikeaoppiset" peseytymisohjeet :)

Vierailija
27/42 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmasaasteet ja kemikaalikuorma todennäköisempiä syitä

Vierailija
28/42 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on atopia, kannattaa googlata. 

Niin minullakin ja siksi käyn päivittäin suihkussa ja iho pysyy hyvänä.

"Peseydy päivittäin suihkussa. Voide, kuolleet ihosolukot ja iholla oleva lika sekä bakteerit on hyvä saada pois ärsyttämästä ihoa."

https://www.allergia.fi/iho/ihosairaudet/atooppinen-iho/vinkkeja-peseyt…

Ap

Vierailija
29/42 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuspohjan hoito lähtee ruokavaliosta, pipot kuuluu myös joskus pestä.

Vierailija
30/42 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Ongelma johtuu ylihygeniästä  Suomimies peseytyy saunavuorossa viikoittain. Ei tarvitse ruholleen tahnoja levitellä.

Mikäs sen parempi, kuin sipulin/ammoniakin haju, jota yritetään peittää jollain Axen spraylla, tai Tabacilla. 

Vierailija
31/42 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksasi voi olla silti huonossa kunnossa. Itsellä parani taiveihottuma ja koko aikuisikäni olen kärsinyt kuivasta ihosta. Sekin katosi kun lopetin alkoholin käytön. Mitään voiteita ei tarvitse enää käyttää.

Vierailija
32/42 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö :D Mä käyn päivittäin suihkussa eikä se seborroista ekseemaa estä mitä mulla koko päänahan alueella on. Hoitona toki mahdollisimman tiheää hiustenpesua :) 

Vierailija
33/42 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksasi voi olla silti huonossa kunnossa. Itsellä parani taiveihottuma ja koko aikuisikäni olen kärsinyt kuivasta ihosta. Sekin katosi kun lopetin alkoholin käytön. Mitään voiteita ei tarvitse enää käyttää.

Maksani voi hyvin, käyn 3kk välein verikokeissa.

Vierailija
34/42 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin helppoa jos noin yksinkertaisesti ratkeaisi.

Vierailija
35/42 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hykieeeniset (vrt hygieniset)

-hysteerinen siivoaminen, puunaaminen, peseminen

-alempi keskiluokka

-fitness, läskikammo

-seksittömyys

-huono itsetunto, joka näkyy mm. toisten pakonomaisena alentamisena

-jokin trauma taustalla, jota pestään pois, mutta joka ei lähde

Vierailija
36/42 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonaalinen akne ei pesemällä parane. Peseydyn silti toki päivittäin ja aina urheilun jälkeen. Mutta hormonitoimintaan voi vaikuttaa jonkin verran ruokavaliolla, ja huomattavan paljon hormonivalmisteilla. Niitä en voi aurallisen migreenin takia käyttää.

Vierailija
37/42 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Ihmiset olivat hirveitä finninaamoja ennen kosmetiikkateollisuuden ja kaupungistumisen (= suihkut) alkua.

Sun täytyy olla todella vanha, kun tiedät tämän aikakauden ihmisten ihojen tilanteen.

Ap

Katsahda ihmeessä sukusi vanhoihin valokuviin. Jos niitä ei ole, Google auttaa myös.

Kuinka todennäköisenä pidät, että ihmisissä on ns suunnitteluvirhe, jonka ansiosta iho märkii ilman saippuaa, joka on keksitty vasta tovi sitten? Saati nykyiset erikoistuotteet.

Vierailija
38/42 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Katsahda ihmeessä sukusi vanhoihin valokuviin. Jos niitä ei ole, Google auttaa myös.

Kuinka todennäköisenä pidät, että ihmisissä on ns suunnitteluvirhe, jonka ansiosta iho märkii ilman saippuaa, joka on keksitty vasta tovi sitten? Saati nykyiset erikoistuotteet.

Mikä mielestäsi on tovi?

Vierailija
39/42 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tiedän, että iso osa johtuu liiallisesta hygieniasta. Kuka muka nykypäivänä käy suihkussa vaan kerran viikossa?! Kun se on yleensä joka päivä, mikä on ihan liikaa.

Toinen ongelma on liiallinen hoitotuotteiden käyttö iholla. Eka pestään iho korpuksi, säikähdetään ja aletaan rasvaamaan joka päivä, pahimmillaan monta kertaa päivässä. Tämä taas johtaa siihen, että iho ei hengitä. Hengittäminen on yksi ihon tärkeimmistä tehtävistä eikä se voi hyvin tai parane ellei hengitä.

Atopiat yms on tietysti eri, ne ei ole aiheutettu liialla pesulla yms.

Vierailija
40/42 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei taida tietää, että jokapäivinen hiusten peseminen pahentaa rasvottumista? Pesuissa pitää pitää väliä pari päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän