Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan tökerö tyttöystävä ilmoitti vasta ruokapäytään istuessaan, että ei voi syödä kalaa, on allerginen. Tämän olisi

Vierailija
12.08.2023 |

voinut ilmoittaa kyllä aiemmin! Eipä mulla ollut muuta kuin leipää tarjolla hänelle.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pelkkää kalaa ja leipää - ap on melkoinen jeesus

Viiminen ehtoollinen.

Vierailija
22/64 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla muoti-ilmiö tämä ruoka-vammaisuus.On keliaatikkoa, laktoosi herkkiä.Allergioita jos minkälaista.

Evoluution mukaan ihmisestä tulee lopulta ruiskeesta energiansa saava limakasa jota robotit hoitavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla muoti-ilmiö tämä ruoka-vammaisuus.On keliaatikkoa, laktoosi herkkiä.Allergioita jos minkälaista.

Evoluution mukaan ihmisestä tulee lopulta ruiskeesta energiansa saava limakasa jota robotit hoitavat.

Jaa, eli mä vaan muoti-ilmiöin oksentaessani jos syön jotain missä on laktoosia? Olipa hei hyvä tietää.

Ehkä sun pitäisi ymmärtää ettei kaikilla vaan maitosokeri pilkkoudu, osalla on imeytymishäiriöitä ja jotkut voi saada ruuasta vakavan allergisen reaktion. Ei tässä mitää ruiskeita tarvita, kun jokaiselle kuitenkin löytyy niitä vaihtoehtoja, mitä voi syödä. 

Vierailija
24/64 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on laktoosi-intoletanssi, josta kauniisti informoin anoppia jo ensi tapaamisella. Sain myös muistuttaa asiasta kaikki 30 vuotta, mitä tunsimme. Joka ikinen kerta kaikkeen ruokaan oli laitettu tavallista kermaa sekaan, niin lihaan, kuin kalaankin ja perunatkin olivat kermaperunoita, leivän päälle oli tavallista margariinia ja juustoa. Leivonnaiset tavalliseen maitoon tehty tai kermajäätelöä. Salaattiin laitettu laktoosia sisältävä kastike valmiiksi.

Joululahjaksi sain aina tavallista suklaata.

Ja joka kerta, siis monta kertaa vuodessa ihan asiallisesti ja kohteliaasti huomautin, niin anoppi otti aina nokkiinsa.

Ehkä hän ei vain koskaan pitänyt minusta.

Vierailija
25/64 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaakin olla allerginen. Mikä ryökäle!

Vierailija
26/64 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap. Taitaa olla vain nenäkäs ja itsekeskeinen, kiittämätön likka tuollainen, jolle ei tarjottu ruoka kelpaa. Poikasi ansaitsee parempaa, kuin tuollaisen nirppanokan!

Vierailija
27/64 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavammaisuutta nimeltä kala-allergia on aina ollut. Sinusta se on varmaan jotain evoluution heikkojen karsintaa jos ihminen kuolee ruokaan?

Vierailija
28/64 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy ap lujana! Pikkuptinsessa siinä nyt niskottelee ja mittelee voimiaan anopin kanssa.

Vierailija
29/64 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ei kehdannut olla vaivaksi? En minäkään viitsinyt ilmoittaa allergioistani, kun ekoja kertoja menin mieheni vanhemmille syömään.

Sinäkin olisit voinut varmistaa, ettei tytöllä ole mitään allergioita, kun tiedossa oli, että hän tulee syömään teille.

Vierailija
30/64 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä tytölle AP:sta mukava tuleva anoppi 🤣😂

Siinä tytöstä tulossa ap:lle tooooosi mukava miniä.

Vierailija
31/64 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ei kehdannut olla vaivaksi? En minäkään viitsinyt ilmoittaa allergioistani, kun ekoja kertoja menin mieheni vanhemmille syömään.

Sinäkin olisit voinut varmistaa, ettei tytöllä ole mitään allergioita, kun tiedossa oli, että hän tulee syömään teille.

Aika täkeröä olla ilmoittamatta allergioitaan, kun kutsutaan syömään. Itse ainakin oletan, että ruoklavieraat osaa itse ilmoittaa allergiat jos varta vasten kutsun syömään.

Vierailija
32/64 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keneltä?

Vierailija
33/64 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkää kalaa tarjosit. Aika yksipuolista. Luulis että siinä olise edes perunaa ja salaattia kyytipojaksi?

oli myös leipää!

ap

Löit sillipurkin ja ruispalat pöytään👌

Vierailija
34/64 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 50-luvulla syntynyt isä on ollut laktoosi-intolerantti jo ainakin 40 vuotta. Varmaan ihan ollakseen muodikas 🤔

Vierailija
35/64 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysy ap lujana! Pikkuptinsessa siinä nyt niskottelee ja mittelee voimiaan anopin kanssa.

Tuon kamppailun anoppi voittaa ja saa pitää pikku kultapoikansa omanaan. Kyllä mamma tietää, miten pojan puolisoehdokkaat saa karkotettua.

Vierailija
36/64 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai muoti-ilmiö on se, että saatan kuolla jos syön yhdenkään pähkinän? Voi luoja teitä boomereita, ottakaa asioista selvää ennenkuin avaatte törkyturvanne.

Vierailija
37/64 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keneltä?

Oma pojaltaan tietenkin.

Vierailija
38/64 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää ottaa riski ja tarjota ventovieraille ihmisille kala-ateria? Tarjotkaa broilerista tehtyä ruokaa, sille kukaan ei ainakaan ole allerginen. Vegaani voi syödä aterialla kaiken muun paitsi broilerin, jos ei ole ruokavaliostaan isäntäväkeä informoinut.

Minä olen allerginen broilerille ja kanalle, myös kalalle. Jos on vieraita tulossa syömään teen tylsän karjalanpaistin, pottuja ja salaattia.

Vierailija
39/64 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ilmoitin aikanaan anopille allergiat, ja joka tapaamisella toistin kun piti varmistaa mitä ryuassa on. Koskaan ei muistanut allergioita huomioida etukäteen ja ainesosia ja reseptejä tutkittiin sitten kun piti pöytään käydä. Jännästi oma äitini sen sijaan on muistanut kerrasta aikuisiällä tuleet allergiani.

Vierailija
40/64 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika täkeröä olla ilmoittamatta allergioitaan, kun kutsutaan syömään. Itse ainakin oletan, että ruoklavieraat osaa itse ilmoittaa allergiat jos varta vasten kutsun syömään.

Jos se kyseinen vieras on teini-ikäinen lapsesi kaveri/tyttöystävä niin ei ehkä kannattaisi. Eikä muutenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan