Olin eilen armeijan valatilaisuudessa mutten vannonut valaa vaan liikuttelin suuta sanomatta mitään. Minua ei voi velvoittaa puolustamaan Suomea
Kommentit (54)
Tarttee olla sormet ristissä selän takana kans. Muuten toi lasketaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olit siis katsomon puolella?
Ei vaan muiden varusmiesten joukossa joiden piti vannoa vaka.
Ap
Vaka vanha Väinämöinen? Ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
Suomea eikä muitakaan maita ole edes olemassa. Ne ovat sosiaalisia konstruktioita. Kansallisvaltio on aika uusi ja epäonnistunut keksintö. Kaikista sotaisinta on ollut niiden keksimisen jälkeen.
Miksi te tätä alapeukutatte? Ette voi olla yhtäaikaa sitä mieltä, että sukupuolia on kaksi, mutta Suomi on olemassa.
Sivarissa ei olisi tarvinnut vannoa valaa.
Siinä tapauksessa sä voit muuttaa pois Suomesta ja luopua Suomen kansalaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitis on varmaan ylpeä moisesta epämiehestä.Olet suvun häpeäpilkku, pukeudu hameeseen
Kaltaisesi lampaan määintä ei loukkaa minua.
Ap
Ai, tää on se pässi peräkammarista.
Kerro tupakavereille terveisiä vauvapalstalta, arvostavat varmasti.
Otsikon perusteella aloittaja on ollut valatilaisuudessa enintään yleisön joukossa naamaansa vääntämässä. Jos aloittaja olisi oikeasti ollut armeijassa, hän tietäisi, että sotilasvalan merkitys selitetään tarkasti ennen valatilaisuutta. Vaikka sen vannominen tai sotilasvakuutuksen antaminen on pakollista, se ei millään tavoin muuta sotilaan velvollisuuksia.
Jatkossa rima vähän korkeammalle näissä provoissa! Tai olihan se jo tässä niin korkealla, että tuli limbo.
Mikset vaan eroa reservistä?
Liikuttelit huuliasi 😂😂😂😂😂🙄🥴
Jos kukaan ei voi sinua pakottaa, olisit ihan hyvin voinut sanoa ne sanatkin ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Sivarissa ei olisi tarvinnut vannoa valaa.
Mutta vaitiolokaavake piti allekirjoittaa kuitenkin.
T: lastentarhassa leikkisetänä ollut
Ihan sama vaikka et ääneen sanonut, virallisesti olit paikalla ja vannoit valan, kun et ollut vempassa tai lomalla.
Eikös silloin alokaat saa myös ylennyksen, eri aselajeissa eri nimillä mutta taso sama.
Alokkaasta tykkimieheksi esim.
Ketään ei oikeastaan kiinnosta pätkääkään...