Haluaisitko muuttaa maahan joka haluaa sinut ensisijaisesti sen maan paisuneiden eläkkeiden maksajaksi?
Miksi kukaan haluaisi tulla Suomeen työntekijäksi maksamaan tämäm maan ylisuuren vanhusväestön elämistä?
On niitä parempiakin maita.
Ja onko edes eettistä haalia esim. sairaanhoitajia joistain köyhistä maista? Tarvitsee ne hoitajia itsekin.
Kommentit (54)
Miksi ihmisten on niin vaikea ymmärtää että tulee sekin päivä kun on itse eläkkeellä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisten on niin vaikea ymmärtää että tulee sekin päivä kun on itse eläkkeellä?
Tai sitä että eläkeläisetkin on elänyt niitä ns ruuhkavuosia?
Voi sinua, tämä ylisuuri vanhuusväestö ei ole pelkästään Suomessa, vaan sama trendi on muissakin Euroopan maissa. Väestö vanhenee ja osaajia ei löydy.
Toivottavasti Suomi saa tekijöitä muualta. Ja tuskin miettivät eläkeväestön elättämistä tänne muuttaessaan, ihan oma toimeentulo painaa vaarassa, ihan kuin meillä muillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi korkeakoulutetut huippuosaajat edes tulisivat Suomeen, kun heitä halutaan vaikkapa Saksaan tai Norjaankin?
Siksi koska Suomessa on puhdas luonto, puhdasta ruokaa, 4 vuodenaikaa ja turvallista liikkua kaduilla. Sellaista ei ole missään muualla maailmassa.
Paitsi esimerkiksi siellä Norjassa.
Vierailija kirjoitti:
Niin joo, joskus 70-vuotiaana, jipii. Suuret ikäluokat jäi jo pian 60-vuotispäivänsä jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateus voittaa kiimankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin joo, joskus 70-vuotiaana, jipii. Suuret ikäluokat jäi jo pian 60-vuotispäivänsä jälkeen.
Älä jaksa olla lapsellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, silloin myös elinikä ennuste oli lyhyempi. Nyt ihmiset elää pidempään ja terveempänä.
Vierailija kirjoitti:
Alimpaan tuloviidennekseen kuuluvien, 35-vuotiaiden miesten keskimääräinen elinajanodote on 68 vuotta. Rikkaat ja naiset elävät pitkään eläkkeellä ja hyötyvät järjestelmästä. Duunarimiehet eivät niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi korkeakoulutetut huippuosaajat edes tulisivat Suomeen, kun heitä halutaan vaikkapa Saksaan tai Norjaankin?
Siksi koska Suomessa on puhdas luonto, puhdasta ruokaa, 4 vuodenaikaa ja turvallista liikkua kaduilla. Sellaista ei ole missään muualla maailmassa.
Eikö Norjassakaan?
Vierailija kirjoitti:
Voi sinua, tämä ylisuuri vanhuusväestö ei ole pelkästään Suomessa, vaan sama trendi on muissakin Euroopan maissa. Väestö vanhenee ja osaajia ei löydy.
Toivottavasti Suomi saa tekijöitä muualta. Ja tuskin miettivät eläkeväestön elättämistä tänne muuttaessaan, ihan oma toimeentulo painaa vaarassa, ihan kuin meillä muillakin.
Voi sinua, etkös tiedä että Suomessa tilanne on Euroopan pahin?
"Suomessa väestön ikääntyminen on eurooppalaisittainkin nopeaa ja jatkuu vielä useita vuosikymmeniä vanhusväestön lisääntymisen seurauksena. Tämän taustalla puolestaan on ensisijaisesti syntyvyyden aleneminen erityisesti 60- ja 70-luvuilla, jolloin nuoremmat ikäluokat eivät pysty korvaamaan eläkkeelle siirtyviä"
Vierailija kirjoitti:
Koulutetut ja hyvätuloiset muuttavat mm. Kanadaan, Sveitsiin ja Saksaan. Vinkki: sielläkkn lapset pääsevät kouluun ja köyhät lääkäriin, kaduilla on turvallista, on luontoa jne.
Erona se, että ansiotuloverojen päälle ei tule lisäverona 25 % eläkemaksua (sis. työnantajan osuuden), josta ei tule itse hyötymään kun ne käytetään nykyeläkeläisten eläkkeisiin.
Ei Suomessa köyhät pääse lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten heidät potkitaan ulos maasta jos jäävät työttömiksi 😀
Hieno diili!
Näinhän se on. Tosin mihinpä Suomi tarvitsee ulkomaista työvoimaa, joka on maassa työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti mitä mummoja silloin oltiin jo viiskymppisinä.🤣 Nyt niitä lapsiakin pykätään vasta lähempänä viittäkymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Siitähän tässä kaikki ovat huolissaan! Pystytäänkö eläkkeitä enää maksamaan, vai ovatko nuoremmat ikäluokat pyramidipelissä vain maksajan paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, silloin myös elinikä ennuste oli lyhyempi. Nyt ihmiset elää pidempään ja terveempänä.
Tilanne on jo pysähtynyt. Ja itse asiassa sairastavuus ei ole vähentynyt, päinvastoin me nuoremmat saamme todennäköisemmin esim. syövän kuin suuret ikäluokat. Kiitos saastuneesta ympäristöstä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japani, sinne taasen ei otetakaan ketä tahansa loisimaan kelan rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen valuu niitä "huippuosaajia", joita ei muualle huolita. Palkan, ilmaston, ihmisten ystävällisyyden, kansainvälisen tunnelman tai kielen takia tänne tuskin hakeudutaan, jos muuallekin pääsee.
Mutta onhan meillä maailman korkein veroaste!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole eläneet samalla tavalla. Suurilla ikäluokilla oli sisaruksia auttamassa vanhenevien vanhempien kanssa. Nyt me 70-luvulla syntyneet uuvumme kun moni joutuu yksin huolehtimaan vanhemmistaan.
Jos Afrikasta tänne muutat olet saanut lottovoiton. Koska täällä ei heiltä vaadita mitään .Valtio kustantaa ,joten tämä aloitus on turhanpäiväinen.