***JOULUTONTTUJEN MAANANTAI JOLKOTUKSET***
aikaista maanantai aamua!!ei vielä löytynyt uutta pinoa joten minäpä alotan tän maanantaisen murina & turina pinon :)
täällä kukutaan viel ku ei nukuta yhtään, taaskaan! nyt kun ollaan jo maanantain puolelle käännytty niin huomenna tiistaina minulla olisi laskettuaika ja ei edelleenkään merkkiäkään että synnytys lähenisi, ei oo kipeitä supistuksii,saatikka sitte mitään limatulppaakaan,mitä olen yrittänyt kytätä aina vessassa käydessä! hyvät ne on mullaki harrastukset ;D
elikkä toivoni olen menettänyt että neljäs tulisi livakammin
sano mun sanoneen että jouluaattona tulee mun tuurilla lähtö laitokselle....
Kommentit (14)
Ulkona sataa lunta! Tosin ihan vaakasuoraan myrskyämällä, mutta lunta kuitenkin. Mies jo stressasi, ettei ole kiva ajaa kitkoilla 35km synnärille tällä säällä, mutta ei meidän tänä yönä tarvitse mihinkään lähteä.
Olin jo illalla toiveikas, että josko tulpan lähtö meidät matkaan saisi, mutta uni oli korjannut ja tähän asti nukutti. Jos vaikka söisi pari piparia ja maitoa ja yrittäisi unta uudemman kerran.
Illalla olin jo jännittyneenä, kun supistukset olivat aavistuksen napakampia, että tein hätäpäissäni listan, mitä minun pitää aamulla heti tehdä... Lista on nyt ylhäällä, mutta siinä oli kinkun sulamaan ottamisesta loppujen joululahjojen paketoimiseen ja ostamiseen... Ihminen on hassu!
Huomasin tuossa illalla, että eniten jännitän synnytyksessä sitä, että osaanko lähteä ns. oikeaan aikaan/tai ehditäänkö jos synnytys alkaa rajusti, ehtiikö mies mukaan, itse synnytys ei juurikaan mietitytä. Viime kerralla olin turvallisesti osastolla, kun synnytys käynnistyi. Tosin viimeksi geelillä vähän avitettiin, enkä osaa sanoa kuinka iso osa poltoista oli keinotekoisia/omia. Nyt todellakin haluaisin luonnollisen käynnistymisen!
Onnea Tinurille ja muille vauvautuneille!
Kirsikka ja aarre 38+3
Sori, Miilukka, mutta laitan tässä toisen linkin la-su-keskusteluihin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9098450&p=2&tmode=1&smode…
Toivottavasti tuo linkki toimii paremmin.
Viikonlopun keskusteluissa taisi olla melkein enemmän noita ilmoituksia syntyneistä kuin meitä jäljellä olevia. *kateellisena ilmoittaa hän*
Niin, tuohon viime yöhön: Ensinnäkin sain unta vasta joskus puoli yhdeltä yöllä. Ei olisi kannattanut juoda kahvia myöhään illalla... Ei mennyt kuin pari tuntia, niin esikoinen siirtyi (poikkeuksellisesti) meidän petiimme nukkumaan. Pyörin hetken sängyssä ja sitten poika ilmoittikin, että hän on märkä. Pojalle sattui eka kertaa pissavahinko meidän petissämme. Toosi kiva alkaa keskellä yötä kuivaamaan sänkyä, lasta ja vaihtamaan petivaatteita! No, siitä sitten taas hetken aikaa pyöriskelyä ennen kuin uni maittoi. Nyt olen kuin nukkuvan rukous. Onneksi mummo on täällä, joten saan ehkä ottaa päikkärit.
TINURI. Olipa kiva, että käväisit palstalla. Oikein sydämen pohjasta onnea teille! Jos ehdit/voit, tulehan kertomaan lisää kotiutumistunnelmia.
KIRSIKKA. Olin ihan varma, että sinä pääset synnyttämään! Pidetään peukkuja, että lähtö olisi lähellä!
OMA NAPA. Mitään uutta ei kuulu. Raivokas siivoaminen jatkuu tänään. Uhrina on tällä kertaa sauna. Sitten loppuu meidän kodistamme kuurattavat paikat. Taidan muuten laittaa siivousfirman pystyyn. Näin jouluviikolla voisi olla paljon asiakkaita, hih.
Mummo on vielä huomenna meillä ja poika kotihoidossa. Voisin karata ostamaan äitiysrintsikat. Parit löytyvät ennestään, mutta voisin ostaa yhdet lisää...
GALLUPIA vielä: ONKO TEILLÄ NYT KAIKKI VALMISTA VAUVAN TULOA VARTEN?
Iituli rv 40+5/39+6
Rintapumppu täytyy vielä pestä, samaten tuttipullot ja tutit. Se on sitten siinä!
Koetetaan jaksaa, siskot!
kiitos iituli1970 linkistä jos toi ei pelittänyt :)
täällä edelleen yhtenä kappaleena.nukahdin viime yönä varmaankin siinä kahden aikaan mut heräsin taas vessaan puol 4. vähän saatiin lunta maahan yön aikana vihdoinkin mut katotaan niin sulaa kuitenkin. tulis nyt kunnolla oikein roppakaupalla ja pakkastakin sais tulla kunnolla,sais vähän joulu fiilistä kun sekin on jo vajaan viikon päästä :) ja meikä todennäköisesti vielä silloinkin yhtenä kappaleena vaikka se laskettuaika ois huomenna ;D
Täällä ollaan.. vieläkin.
En ole jaksanut pinoutua, vaikka olenkin teidän muitten jutusteluja käynyt lukemassa.
Olen ajatellut säästää teitä valitusvirsiltä, mutta josko nyt kertoisin kuulumisia. Valitustahan tää nyt olosuhteiden pakosta on.
Nestettä, nestettä nestettä.. turvottaa ihan hirveesti, jalat on limput ja sormet niin turpeat ettei meinaa kirjoittamisesta tulla mitään.
Paineet koholla sen verran, että neuvolasta sain jo viikko sitten mukaani verenpainemittarin ja nyt siis 2 kertaa päivässä täytyy mitata kotonakin.
tänään neuvolassa pissa kuitenkin ihan puhdas, joten eipä kait tässä kuitenkaan mitän hätää ole.
Masustani olisin jo ihan valmis luopumaan.. Selkä on niin kipeä ettei olemisesta tule enää mitään. Nukkua ei voi kun selkä särkee.. istua ei kykene ja seisominen on tuskaa pidemmän päälle =/
Noh, ehkä tässä lohduttaa se, ettei tätä enää kestä korkeintaan kuin reilut kaksi viikkoa..
Mulla on jotenkin niin kova ikäväkin jo vauvaa, että haluaisin niin sen pikkuisen käärön tuolta syliin pusuteltavaksi.. Olen nähnyt joka yö unia imettämisestä ja vauvasta muutenkin. Ikävä on kova.. Hassua, vaikka toinen on masussa =)
Haluaisin jo niin sen pikkuisen syliini.
Meillä isommat lapset sairastaa, flunssaa ja korvatulehduksia, joten tämä ei kyllä ihan paras hetki taitaisi kuitenkaan vauvan syntymälle olla. Pelottaisi vaan tuoda pientä, uunituoretta vauvaa rään ja köhimisen keskelle.. Joten järki kyllä sanoo, että parempi olisikin ainakin viikko vielä odottaa maltillisesti.
-mm- ja PikkuPoju rv 39+5
Kävin jo aamutuimaan kirjoittelemassa pitkät sepustukset tänne, mutta kas kumma kaikki teksti hävisi johonkin bittiavaruuteen. Päätin siis palata asiaan hieman myöhemmin uudestaan, paremmalla onnella toivottavasti.
Kirsikkka taisi kirjoitella synnytykseen " ehtimisen" suomasta lisäjännityksestä. Itselläni tuo tuntuu myös olevan suurin pelko ja syy siihen miksi haluaisin että vauveli syntyisi nyt jo (vaikkakin toivon kuitenkin että menisi vuoden vaihteen yli).
Mies on töissä 20 km päässä, sairaalaan matkaa 25 km ja jos synnytys käynnistyy sellaiseen ajankohtaan että lapset täytyy viedä mummolaan hoitoon, niin lisäkilometrejä kertyy noin 15. Eli tuohon rundiin saa hyvinkin tuhrattua tunnin. Esikoisen synnytys kesti reilut 5 tuntia, toisen kanssa ehdittiin olla sairaalassa 2 tuntia, jotenka tuo " hukkaan mennyt" tuntikin tuntuu turhan pitkältä ajalta. Toista tehdessä kohdunsuu oli auki 6 cm kun päästiin sairaalaan ja mitään ennakoivia supistuksia tms. ei ollut tuntunut aiempina päivinä. Nyt niitä on tullut useita päivittäin, välillä todella napakoitakin. Eli jos ne ovat jo itsessään tilannetta kypsyttäneet, niin ehkä pelko ajan loppumisesta kesken on ihan aiheellinen...
Onneksi on kaikki joululahjat hankittu, joulu menee kuitenkin mummolassa (jos ei sairaalassa) eli sen suurempia jouluvalmisteluja ei tarvitse tehdä. Ja tästäpä oiva aasinsilta tämänpäivän gallup-kysymykseen eli vauvalle on olemassa kaikki tarpeelliset tavarat ja aika paljon myös tarpeetontakin =). Hankintalistalla on enää pieni " uninalle" jonka voisi ottaa mukaan sairaalaan ja pitkää jatkossa sängyssä unikaverina. Tuo ei liene niin pakollinen asia, etteikö ilman sitä voisi lähteä synnyttämään.
Joku aika sitten kyseltiin myös perheen lapsilukua. Kunhan tämä ukko saadaan maailmaan, niin perheeseen kuuluu isän ja äidin lisäksi kaksi neitiä ja uusin tulokas. Ainakin nyt minusta tuntuu että enempää lapsia ei tule/ hankinta, mutta ei parane koskaan sanoa ei koskaan! Ikää on vielä hetken aikaa alle 30, eli ainakaan sterilisaatioon tai muuhun yhtä pysyvään ratkaisuun en pysty.
Eilen löysin muuten hauskan linkin " Vyöhyketerapiapisteet supistusten saamiseksi" : http://www.geocities.com/odotus/vinkit/vyohyke.html . Tuli muuten illalla hierottua, ei ainakaan vielä mitään vaikutusta (jos nyt edes hieroin sinnepäinkään)...
Mukavaa alkanutta jouluviikkoa kaikille ja paljon voimia viimeisille raskausviikoille!
Teppis ja Junnu 39+2
meille syntyi poika viime keskiviikkona 13.12. Mitat 4050 g, 51 cm, pipo 38 cm. Jaksamista kaikille joulutähdille.
t. pikkutapiiri ja pörpelö 5 pv.
Taas lisää joulupalloja, onnea heistä!
Takana taas oikein hyvin ja pitkään nukuttu yö eikä kolotakaan mistään, joten ei kai olisi syytä valittaa, mutta kun...
Tekisi mieli udella, että mitä ihmettä olette tehneet, että olette saaneet synnytyksen käyntiin? Täällä on saunottu, siivottu, paineltu akupisteitä, hilluttu kaupoilla, lenkkeilty, kumarreltu, kurkoteltu ja vaikka mitä. Eikä mitään tulosta. Äsken pidin kunnon siivoussession, mutta tuloksena tasan nolla supistusta ja vauvan potkushow. Yleensähän sanotaan, että liikkeet vaimenee ja vähenee loppua kohden, mutta täällä on mennyt ihan toisinpäin - vauva on ollut viimeiset pari viikkoa tosi aktiivinen ja tahti tuntuu vain lisääntyvän.
Kun ei kerran mitään tapahdu, täytyy keksiä ohjelmaa: taidetaan lähteä illaksi naapurikaupunkiin ostoksille, syömään ja elokuviin. Jospa elokuvissa vaikka sitten tyylikkäästi lirahtaisi vedet :D
Justiinaa 41+0 (taidan olla kirjoittavista joulupalloista enimmillä viikoilla?)
niin ne vaan muut saa nyyttinsä kainaloon ;) nimimerkki kateudesta vihreenä. meitä ei varmaan enää hirveenä ole kun on aina niin hiljasta meijän pinossa :/ huomenna ois kiva hiustenlaitto sessio kun aattelin tempasta aidot hiusjatkeet päähän ;D lasketunpäivän kunniaksi....
pittää lähtee noita pipareita ja torttendaaleja leipomaan kun taikinat otin sulamaan.jos sitä vaikka itelläki kesken leipomis session vedet lorahtaisi.... :D
täälläkin odotellaan aktiivisena taustailijana pikkuista, tosin viikkoja vasta 39+3, joten ei vielä minkäännäköistä paniikkia =). Ja kun aiemmatkin lapsoset ovat syntyneet nelosella alkavilla viikoilla, ompi paniikki vieläkin pienempi...
Kiva on lueskella joulukuisten kuulumisia, itsekin toki voisin hiukan aktiivisemmin kirjoitella. Pitänee ryhdistäytyä.
Ei siis muuta kuin touhuamaan joulua kotiin (kenties parit supistukset saisi siinä sivussa aikaiseksi), vauva tulee sitten, kun on tullakseen. Viimeistään sitten tammikuun alussa ;-).
Ja isot onnittelut kaikille jouluvauvan jo saaneille!!
Ei sit siivous saanut muuta aikaiseksi kun kipeän selän. Lapset sai taas jostain flunssan.. ja viime yönä ollaan sit valvottu. Ihan varmana sitä ollaan sit jouluna 39 asteen kuumeessa synnyttämässä.. kuvittelen sen kaikista pahimman vaihtoehdon. Vaan nyt loppuu narina.
ONNEA kaikille vauvautuneille.. teitä onkin jo aikamoinen määrä. Ihanan joululahjan ollette saaneet.
Kirsikka onkos laukku pakattu? kuulostaa vähän siltä et yksin jätät mut tänne roikkumaa tammikuulle.
Ihanaa lunta on satanut.. sittekin valkea joulu!!! Se kaikkein tärkein koriste puuttuu vielä, kuusi nimittäin. sit voi joulu meille tulla. Ja saunan ajattelin pesasta huomenna kun se jäi tekemättä la.
Nyt menen silitys puuhiin.. ikuinen vuori!
nefili 38+3
Yrittäkäähän jaksella tähtöset kyllä se meidäkin vuoro tulee.. erikoisesti te jotka kärvistelee jo yli ajalla!
Eli tuntuu niin tutuilta ja samalla jo kaukaisilta nuo hetket, kun odottaa vaan koko ajan, että milloin SE alkaa!
Ajattelin tulla tännekin kertomaan vähän omia kuulumisia. Kävi niin kurjasti, että viime viikon torstaina sairastuin. Kuume nousi niin nopeasti että olin ihan horkassa. Läksin siitä NKL:N päivystykseen apua saamaan, kun olo oli aivan surkea. Ei selvinnyt oikein mitään, tulehdusarvo oli koholla jonkin verran, niin että aloitettiin antibiootti. Lääkäri epäili joko rintatulehdusta tai kohtutulehdusta, mutta kummastakaan ei näkynyt merkkejä.
Sanottiin, että pe aamulla kontrolliin. Pe aamulla tulehdusarvot olivat vielä nousseet ja sanottiin, että la aamulla taas kontrolliin. No crp oli silloin jo yli sadan. En onneksi joutunut osastolle jäämään vaan sain lisää antibiootteja. Tänään olin taas kontrollissa ja onneksi oli nyt laskenut nuo tulehdusarvot. Alkoi itseä ihan huolettamaan, kun ei tiedetty vian syytä... Nyt on olo jo melko hyvä, josko tässä toipilas olisi vielä pari päivää ja sitten alkaisi taas normaalimpi elämä. Toivottavasti.
Vauva voi onneksi hyvin ja on AIVAN ihana. Tämä taitaa olla rauhallisempi tapaus kuin isosiskonsa. Ei ole niin tempperamenttinen, ehkä. Molemmat ovat kyllä jousimiehiä...
Nyt tuli kamalasti omaa napaa. Voimia tosiaan odottajille ja onnea teille jotka vauvanne jo olette saaneet!!!
t. Maituliini ja Hamuli 9 vrk
Oli mukava lukea kuulumisiasi, joulunlapsi. Ei tietenkään sitä, että mitä itsellesi oli tapahtunut, vaan sitä, että vauva on aivan ihana. Toivottavasti tulehdus (?) saadaan pian kuriin.
En ole nyt ihan varma, mutta nyt on tullut kai kipeitä supistuksia jo reilun 1,5 tunnin ajan. Ensin luulin, että ne johtuivat rasituksesta, koska jynssäsin saunan tänään puhtaaksi. Toisaalta rasitusselkäsäryn luulisi olevan jatkuvaa. Tämä kipu tulee ja menee.
Edellisessä synnytyksessä supistuskivut tuntuivat etenkin alaselässä ja olivat ihan samanlaisia kuin menkkakivut. Menkkakivuista en ole kärsinyt esikoisen jälkeen eli en moneen vuoteen, joten olen vähän hoomoilasena näiden kanssa. Mitään muita merkkejä ei ole. En siis ole kyllä ihan varma, onko tämä synnytystä enteilevää vai ei.
Nyt siis alaselässä tuntuu säännöllisin väliajoin kipua, joka säteilee myös vatsan puolelle.
Toivon hartaasti, että tämä on sitten menoa! Toisaalta kovin moni on kirjoitellut täälläkin, kuinka on ollut vähän aikaa kivuliaita supistuksia, jotka ovat loppuneet. Odottelen ja seuraan tilannetta. Ihan heti en ole lähdössä kyllä synnärille!
Jos tämä onkin väärä hälytys, minua nolottaa ja turhauttaa jo valmiiksi. Mutta lupaan tulla häntä koipien välissä aamulla kertomaan, jos ei tullut reissua synnärille. :-)
Iituli
ja tässä vielä linkkiä viikonloppuisiin turinoihin.....