Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arvostaako esihenkilö minua tarpeekis, vai mitä tämä on?

Vierailija
11.08.2023 |

Olen ollut jo jonkun aikaa töissä samassa työpaikassa ja jokaisessa kahden keskisessä palaverissa joka esihenkilön kanssa on, niin aina pitää jostain sanoa / huomauttaa. Asiakkailta ei ole tullut huonoa palautetta ja pääsen tavotteisiin, mutta sitten siitäkin huomautetaan, kun pääsee tavotteisiin. Tulee tunne, että töitä pitäisi hoitaa vähemmän tehokkaammin? Pelkääkö esihenkilö, että palan loppuun kovan työmoraalin vuoksi, tehokkuuden vuoksi vai pelkääkö, että jos teen työt liian nopeasti niin sitten asiakkaat antaa huonoa palautetta? En enää ymmärrä. Kuitenkaan asiakkailta ei tule huonoa palautetta, niin mikä on ongelma? Olen alkanut miettimään, että arvostaakohan esihenkilö tarpeeksi työpanostani? Yleensä tunnollisuus on hyvästä. Nykyisessä työssäni on hyvät edut ja saan tästä työpaikasta ainakin hyvän ponnahduslaudan toisaalle, kun välillä tuntuu pahalta, että jos tehokkuudestakin pitää sanoa / huomauttaa. Huomautetaanko vain huomauttamisen ilosta.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sun mieleetä sun työstä ei saisi kommentoida edes että se sujuu odotusten mukaan. Meinaatko sä sitten, että esihenkilön pitåisi istua tuppisuuna eikå ollenkaan kommentoida mitään?

Vierailija
2/31 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sun mieleetä sun työstä ei saisi kommentoida edes että se sujuu odotusten mukaan. Meinaatko sä sitten, että esihenkilön pitåisi istua tuppisuuna eikå ollenkaan kommentoida mitään?

Minä ymmärsin aloituksen niin, että moitteettomasti ja tehokkaasti tehdystäkin työstä keksitään aina jotain valittamisen aihetta. Mutta voin olla väärässä.

Jos se on niin kuten tulkitsin, niin itse ainakin päättelisin että turha olla niin kovin tehokas, kun kerran samat valitukset saa vähemmälläkin vaivalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu, että suomalaisilla työnantajilla aina sama ongelma, valitetaan valittamisen ilosta, eikä mikään riitä. Olen itse ajatellut niin, että jos tästä nykyisestä työstä lähtö tulee, niin sitten saa lähtö tulla niin pitkälle kuin vain pääsen ----- ulkomaille. Jossa edes maksetaan kohtuu korvaus tehdystä työstä. Vastahan meillä oli alkuvuonna yt-neuvottelut, ei tullu vielä lähtöä.

Vierailija
4/31 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran vakuutusyhtiöllä töissä ja sielä sama homma. Jokaisesta asiasta valitettiin ja annettiin etsimällä palautetta. Puheluita kuunneltiin ja kytättiin. Ja sitten palavereissa valitettiin, en jaksanut näitä edes enää kuunnella. Ei ihme, että tuo on entinen työpaikka. Ei enää vakuutusalalle. Eikä ihme, että monilla firmoilla menee huonosti, kun keskitytään epäolennaisiin asioihin.

Vierailija
5/31 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto, onko tuollaisia esimiehiä oikeasti olemassa. Luulin että tuoon mennyttä aikaa. Minulla on näköjään käynyt hyvä flaksi.

Vierailija
6/31 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä suorituslisät? Rakentava kritiikki kiitosten sijaan voi kertoa, että bonuksia tai ylennystä ei ole luvassa.

Vierailija
7/31 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä, että onko enemmän ns. turhan tärkeilyä

Vierailija
8/31 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupomon tärkeilyä. Pitää saada osoittaa, että hän täällä määrää ja päättää.

Vierailija
9/31 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmannilla valitetaan kaikesta. Jopa siitä että ihmiset irtisanoutuu kun eivät jaksa enää sitä meininkiä. Ei liene oikein että esimies huutaa kurkku suorana että sinä et saa irtisanoutua?

Vierailija
10/31 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samantapainen kokemus, organisaatiossa on tehtäviä joille on tietyt määräajat, mutta kun olen tehnyt työni reilusti ennen määräaikoja, olen saanut palautetta siitä että se ei ole hyvä.

Olen päätellyt vaikka ei olla suoraan sanottu, että liiallinen nopeus saa muut näyttämään hitailta ja siltä että osastolla on liikaa resursseja. Oikea tapa olisi hillota valmiita töitä ja palauttaa ne vasta viime tingassa.

Vierailija
11/31 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on samantapainen kokemus, organisaatiossa on tehtäviä joille on tietyt määräajat, mutta kun olen tehnyt työni reilusti ennen määräaikoja, olen saanut palautetta siitä että se ei ole hyvä.

Olen päätellyt vaikka ei olla suoraan sanottu, että liiallinen nopeus saa muut näyttämään hitailta ja siltä että osastolla on liikaa resursseja. Oikea tapa olisi hillota valmiita töitä ja palauttaa ne vasta viime tingassa.

Ja naisvaltaisilla aloilla tuo aiheuttaa kateutta.

Vierailija
12/31 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on niin totta, kuten minun työpaikallani. Selän takana juorutaan, eipä ihme kun nämä juorujat ei pääse tavotteisiin, kun siihen menee kaikki aika. Kilpailevat yritykset sitten tarjoavat minulle töitä.

Vierailija
13/31 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tämän keskustelun ja minulla sama tilanne. Viimeksi eilen oli palaveri jossa työantaja etsimällä etsi virheitä, jotenkin muotoili asian niin, että minun pitäisi olla enemmän tiimipelaaja, että muilta työntekijöiltä on tullut palautetta. Eivät sitten nämä muut työntekijät ole kehdannut tulla sanomaan siitä minulle suoraan. Olen todella työorientoitunut ja myönnän, että välillä uppoudun työhön ja muut ihmiset unohtuu ympäriltä. Pääsen myös tavoitteisiin ja saan asiakkailta kiitosta.  Jotenkin tuollainen palaute toi mieleen jotkut yläaste ajat joka ei mielestäni ole aikuismaista, että itketään työnantajalle selän takana eikä tulla sanomaan minulle suoraan jos minussa joku ärsyttää. Olen saanut kilpailevasta yrityksestä työtarjouksen, kun hain sinne kesällä kun meillä oli yt-neuvottelut. Kilpaileva yritys soitti vielä viime viikolla perään, että miten minulla on mennyt, että heillä olisi avoimia paikkoja auki. En sanonut, ei. Vaan sovimme, että palaan tarvittaessa. Lopetettiin kivasti puhelu sanomalla, palataan ja toivotettiin hyvät syksyt. Jotenkin eilinen palaveri laittaa miettimään, että ei taideta pahemmin arvostaa minua. Jään katsomaan tilannetta. Kuitenkin tuo toinen työpaikka on iso ja tunnettu sekä aikalailla samat hyvät edut mitä tässä nykyisessä työssä. Meille on myös ylin johto luvannut alku talvesta bonuksen joka maksetaan tämän vuoden lopussa, mutta tiukan taloustilanteen vuoksi sitä ei luultavasti makseta, vaikka luvattu maksuun. Tavallaan ymmärrän johdon päätöksen, mutta herättääkö tällainen luottamusta.

Vierailija
14/31 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin tämän keskustelun ja minulla sama tilanne. Viimeksi eilen oli palaveri jossa työantaja etsimällä etsi virheitä, jotenkin muotoili asian niin, että minun pitäisi olla enemmän tiimipelaaja, että muilta työntekijöiltä on tullut palautetta. Eivät sitten nämä muut työntekijät ole kehdannut tulla sanomaan siitä minulle suoraan. Olen todella työorientoitunut ja myönnän, että välillä uppoudun työhön ja muut ihmiset unohtuu ympäriltä. Pääsen myös tavoitteisiin ja saan asiakkailta kiitosta.  Jotenkin tuollainen palaute toi mieleen jotkut yläaste ajat joka ei mielestäni ole aikuismaista, että itketään työnantajalle selän takana eikä tulla sanomaan minulle suoraan jos minussa joku ärsyttää. Olen saanut kilpailevasta yrityksestä työtarjouksen, kun hain sinne kesällä kun meillä oli yt-neuvottelut. Kilpaileva yritys soitti vielä viime viikolla perään, että miten minulla on mennyt, että heillä olisi avoimia paikkoja auki. En sanonut, ei. Vaan sovimme, että palaan tarvittaessa. Lopetettiin kivasti puhelu sanomalla, palataan ja toivotettiin hyvät syksyt. Jotenkin eilinen palaveri laittaa miettimään, että ei taideta pahemmin arvostaa minua. Jään katsomaan tilannetta. Kuitenkin tuo toinen työpaikka on iso ja tunnettu sekä aikalailla samat hyvät edut mitä tässä nykyisessä työssä. Meille on myös ylin johto luvannut alku talvesta bonuksen joka maksetaan tämän vuoden lopussa, mutta tiukan taloustilanteen vuoksi sitä ei luultavasti makseta, vaikka luvattu maksuun. Tavallaan ymmärrän johdon päätöksen, mutta herättääkö tällainen luottamusta.

Naisvaltainen ala?

Vierailija
15/31 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarma esihenkilö kokee osaajat uhkana itselleen. Pelkäävät oman osaamattomuutensa tulevan ilmi. Meillä asiakkailta tuleva hyvä palaute ei tule koskaan esihenkilöltä tietoon, vaan joku toinen kertoo jos saa jostain vahingossa tietoon. Silloin kyllä esihenkilöllä on heti jotain moitittavaa. Esim. Et ollut vastannut puhelimeen tiettynä päivänä, joka sattui olemaan kyseisen alaisen sairasloma aikana ja puhelut käännettynä, kuinka ollakkaan esihenkilölle itselleen.

Vierailija
16/31 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kestänyt kauan kun ensimmäinen naisvihakommentti ilmestyi.

Vierailija
17/31 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuollainen esimies, jolle mikään ei kelpaa. Käytös loppui vasta, kun ylin johto puuttui asiaan. Hän sai kanssani aikaan yksipuolisen riidan omassa tulokeskustelussaan. Itse vain istuin ja tuijotin, kun hän alkoi huutamaan. Osan työkavereistani kanssa esimiehen luomia ongelmia ratkottiin HR:n ja luottamismiehen kanssa. Jotain vikaa luonteessa.

Vierailija
18/31 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollainen pikkupomo.

Eilen poistuin areenalta lopullisesti.

En katsele tuollaista.

Ei ihme, että tuonne rekrytoidaan ja perehdytetään jatkuvasti uutta porukkaa

Vierailija
19/31 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysy tätä asiaa esihenkilöltäsi ap? Minä esittäisin saman kysymyksen hänelle, kun kirjoitit aloituksessasi, jos olisin sinä.

Vierailija
20/31 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kestänyt kauan kun ensimmäinen naisvihakommentti ilmestyi.

se nyt vain on fakta että naiset kateellisena jauhaa shaipaa, siksi ovat myös palkkakuopassa