Miksi joku ei tervehdi naapureita kerrostalossa?
Muutimme toiseen asuntoon putkiremontin ajaksi. Normaalissa taloyhtiössämme kaikki tervehtivät kohteliaasti. Tässä nykyisessä harva.
Miksi? Niin pieni juttu kuitenkin ja ihan peruskohteliaisuutta.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Olen maalta kotoisin ja tervehdin kaikkia vastaantulijoita Helsingin keskustassakin. Käsi puutuu, kun ei ehdi laskemaan alas ja kurkku on usein käheä.
Minä tervehdin siellä vain suomalaisia, mykkänä saa kulkea.
Kyllä suomalaiset pitäisi saada käytöskouluun. Todella moukkaa olla tervehtimättä naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Olen maalta kotoisin ja tervehdin kaikkia vastaantulijoita Helsingin keskustassakin. Käsi puutuu, kun ei ehdi laskemaan alas ja kurkku on usein käheä.
Terve! Ollaan nähty. Hymyilytti, aattelin, että mikä kumma tää nyt on. Moikkasin takaisin, vaikka vähän arvelutti, että tuletko pummaamaan jotain.
Vierailija kirjoitti:
Suomifinlandjunttilaaa
Soviet-finland.
Vierailija kirjoitti:
Olen maalta kotoisin missä tapana tervehtiä naapureita. Kaupunkiin muutettuani kerrostalon pihassa tai kerrostalossa moikkaan jokaista vastaantulijaa. Ehkä puolet vastaa kun sanon moi. Jotenkin noloa ja töykeää vain kävellä samassa pihapiirissä ihmisen ohi. Osa jopa katsoo muualle. Miksi kaupunkilaiset tällaisia?
Maalaiset ovat myös sellaisia. Suomalaiset siis, paikkakunnasta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen maalta kotoisin missä tapana tervehtiä naapureita. Kaupunkiin muutettuani kerrostalon pihassa tai kerrostalossa moikkaan jokaista vastaantulijaa. Ehkä puolet vastaa kun sanon moi. Jotenkin noloa ja töykeää vain kävellä samassa pihapiirissä ihmisen ohi. Osa jopa katsoo muualle. Miksi kaupunkilaiset tällaisia?
En tiedä missä kaupungissa asut, mutta meidän kerrostaloyhtiössä Helsingin Sörnäisissä käytännössä kaikki kyllä moikkaavat, monien kanssa jäädään vähän juttelemaankin. Moikkaan myös kaikkia Wolt-kuskeja, siivoojia jne.
Jos siellä asuu monen polven helsinkiläisiä, he ovat toista maata.
Meillä päin naiset tervehtivät vähemmän. Silloin kun huomaan, että vastaantulija on aivan liikaa itseään täynnä suu mutrullaan ja/tai aurinkolasit naamallaan, en ala tervehtimään minäkään. Normaalisti käyttäytyviä ihmisiä tervehdin.
Nainen 48
Vierailija kirjoitti:
Meillä päin naiset tervehtivät vähemmän. Silloin kun huomaan, että vastaantulija on aivan liikaa itseään täynnä suu mutrullaan ja/tai aurinkolasit naamallaan, en ala tervehtimään minäkään. Normaalisti käyttäytyviä ihmisiä tervehdin.
Nainen 48
Meillä myös nuoret naiset tervehtii vähemmän :o syytä en tiedä. Itsekin olen nainen. Mutta miksi aurinkolasien pitäminen on syy sille ettet tervehdi?
Ei ole velvollisuus tervehtiä tuntemattomia ihmisiä.
ei jaksa, toinen ei vaikuta siltä että haluaisi moikata, on ujo, ylimielisyys. onhan näitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä missä kaupungissa asut, mutta meidän kerrostaloyhtiössä Helsingin Sörnäisissä käytännössä kaikki kyllä moikkaavat, monien kanssa jäädään vähän juttelemaankin. Moikkaan myös kaikkia Wolt-kuskeja, siivoojia jne.
Kyllä meilläkin Vantaalla Tikkurilassa moikataan rappukäytävässä vastaantulijaa.
Töissä jotkut työntekijät eivät ikinä tervehdi. Yli vuosi ollu ny hommissa tässä paikassa. Seistään vaan nenän edessä ja möllötetään.
Mitä väliä, just niin, kun ei ole käytöstapoja, niin ei ole. Suomi menee perikatoon ja ehkä se on vaan meidän oma vikamme. Mokomakin omaan napaan tuijottelevat kansa ja sillä on seurauksena.
Samanlainen hallituskin on leikkauslistojensa kanssa. Mitä väliä muista, kunhan minä ja minä ja minä pärjäämme.
No mistä sen tietää mikä hullu milloinkin vastaan tulee, parrain olla kuin ei huomaisikaan 😑
tuohan on kiusallista. molemmat katsoo toista odottaen, eikä kumpoikaan sano mitään