Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku ei tervehdi naapureita kerrostalossa?

Vierailija
11.08.2023 |

Muutimme toiseen asuntoon putkiremontin ajaksi. Normaalissa taloyhtiössämme kaikki tervehtivät kohteliaasti. Tässä nykyisessä harva.

Miksi? Niin pieni juttu kuitenkin ja ihan peruskohteliaisuutta.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä jokulta. Me ei tiedetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette ärsyttäviä, siksi.

Vierailija
4/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät tunnista vielä. Yleensä taloissa on tervehtijät ja ei-tervehtijät, joka välissä ei jaksa kaikki tervehdyksiä hokea.

Vierailija
5/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei kiinnosta enkä tunne tarvetta osallistua moiseen pakkomielteiseen hyveposeeraukseen.

Kaupan kassa ymv. on tervehtimisen suhteen tapauskohtaisia.

Vierailija
6/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomifinlandjunttilaaa

Vierailija
7/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä nyt voi olla vaikka mitä halveksunnasta ujouteen tai naapurit ajatelee muita naapureita tavan kaduntallaajina joita ei yleensäkkään tervehditä.

Vierailija
8/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maalta kotoisin missä tapana tervehtiä naapureita. Kaupunkiin muutettuani kerrostalon pihassa tai kerrostalossa moikkaan jokaista vastaantulijaa. Ehkä puolet vastaa kun sanon moi. Jotenkin noloa ja töykeää vain kävellä samassa pihapiirissä ihmisen ohi. Osa jopa katsoo muualle. Miksi kaupunkilaiset tällaisia?

Vierailija
9/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maalta kotoisin missä tapana tervehtiä naapureita. Kaupunkiin muutettuani kerrostalon pihassa tai kerrostalossa moikkaan jokaista vastaantulijaa. Ehkä puolet vastaa kun sanon moi. Jotenkin noloa ja töykeää vain kävellä samassa pihapiirissä ihmisen ohi. Osa jopa katsoo muualle. Miksi kaupunkilaiset tällaisia?

En tiedä missä kaupungissa asut, mutta meidän kerrostaloyhtiössä Helsingin Sörnäisissä käytännössä kaikki kyllä moikkaavat, monien kanssa jäädään vähän juttelemaankin. Moikkaan myös kaikkia Wolt-kuskeja, siivoojia jne.

Vierailija
10/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eivät tunnista vielä. Yleensä taloissa on tervehtijät ja ei-tervehtijät, joka välissä ei jaksa kaikki tervehdyksiä hokea.

Montako kertaa sunkin tarvitsee sanoa hei tai moi päivän aikana? 1-3 kertaa ja se on liian raskasta?

Vierailija
11/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu naapurista.

Esimerkiksi erään naapurin kanssa välit ovat mitä ovat (en ala syitä sen enempää kertomaan). Jotenkin vaan sitten ei huvita moikata, katsoa päin tai mitään muutakaan.

Muiden naapurien kanssa ei mielestäni ole mitään ongelmaa, voidaan moikkailla ja vaihtaa pari sanaa.

Mielestäni pitkälti riippuu ihan siitä, että miten sua kohdellaan. Jos naapuri on sua kohtaan tyylillä että "haista kukkanen", tai juoksee vaan oven takana pummimassa ja mihinkään muuhun sä et kelpaa, nii alkaahan sitä naapurit välttelemään sellaista henkilöä 🤷

Vierailija
12/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako kertaa sunkin tarvitsee sanoa hei tai moi päivän aikana? 1-3 kertaa ja se on liian raskasta?

Tässä taas kuvastuu tämä tyyli keskustella.

Mikä ihme se on, että ennemmin suuri osa on hiljaa kun alkais puhuu yhtään mikään kun vastareaktio on mitä on.

Eri

Vierailija
13/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missä kaupungissa asut, mutta meidän kerrostaloyhtiössä Helsingin Sörnäisissä käytännössä kaikki kyllä moikkaavat, monien kanssa jäädään vähän juttelemaankin. Moikkaan myös kaikkia Wolt-kuskeja, siivoojia jne.

Se on hienoa miten muualla moikataan jne. Naantalissa kun bussipysäkillä sanot, että "onpa hieno päivä tänään" niin jokainen vaan tuijottaa, mutta ei sano mitään.

Vierailija
14/35 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyökkäys riittää joskus! Moikkaan kyllä välillä muita ja etenkin jos mulle moikataan. Minua vaan tympii kun tässä talossa on kunnon juorurinki vanhempia ihmisiä, jotka juoruavat muista asukkaista ja kyttäävät pihalla. Heitä en moikkaa, ei kiinnosta pitää ystävällisiä välejä huonolla tavalla uteliaisiin ihmisiin.

Vierailija
15/35 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maalta kotoisin ja tervehdin kaikkia vastaantulijoita Helsingin keskustassakin. Käsi puutuu, kun ei ehdi laskemaan alas ja kurkku on usein käheä.

Vierailija
16/35 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tervehdin aina jos toinen tervehtii ensin.

Vierailija
17/35 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tervehdin aina jos toinen tervehtii ensin.

Ajatteles, jos kohtaat toisen samanlaisen. Molemmat ohitatte toisenne aina tarkkaavaisena seuraten, mutta kumpikaan ei tervehdi.

Vierailija
18/35 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hienoa miten muualla moikataan jne. Naantalissa kun bussipysäkillä sanot, että "onpa hieno päivä tänään" niin jokainen vaan tuijottaa, mutta ei sano mitään.

Hyvä ettei turpiin tule. Sano seuraavalla kerralla " loistaa kuin Naantalin aurinko"

Vierailija
19/35 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turussa sama. Vissiin tyypillistä varsinais-suomessa.

Vierailija
20/35 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun lähiössä ja täällä on mukavaa porukkaa. Kaikki moikkaavat toisiaan, se tuntuu mukavalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi