Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielestä vietän sairastaessa "omaa aikaa" - onko tämä reilua?

Vierailija
10.08.2023 |

Meillä on pieni lapsi. Minulla on vaikea kipusairaus, jonka vuoksi kärsin säännöllisesti kipukohtauksista. Kipukohtauksen aikaan en ole toimintakykyinen. Kotona ollessa tämä tarkoittaa, että en pysty hoitamaan lasta/tekemään kotitöitä, kun kohtaus on päällä. Kohtaus alkaa muutamassa tunnissa helpottaa, kun lääkkeet alkavat vaikuttaa. Minulla on kipukohtauksiin käytössä ns. parhaat mahdolliset lääkkeet, eikä muuta apua ole saatavilla.

Jos kipukohtaus iskee koko perheen ollessa kotona, mies ottaa lapsen hoidettavakseen (lähtevät esim. leikkipuistoon) ja komentaa minut lepäämään. Mies kuitenkin toteaa, että tämä sairauden myötä käyttämäni lepoaika on ns. omaa aikaani. Kun kohtaus menee ohi, mies tyrkkää lapsen väsyneenä minulle hoidettavaksi ja lähtee omaan harrastukseensa muutamaksi tunniksi. Minä sitten hoidan lapsen kipukohtauksen jäljiltä puolikuntoisena ja rästiin jääneet kotityöt lapsen mentyä nukkumaan. Oma aika on ollut minulla tosi vähissä vaikean kipusairauden vuoksi. Käytännössä pääsen pikkulapsiperheessä viettämään vapaa-aikaa usein vain sairastaen. Tämä ei tunnu minusta reilulta, sillä en ole itse valinnut sairauttani. Miehelle olen pyrkinyt antamaan mahdollisimman paljon vapaa-aikaa, koska hän on monesta syystä väsynyt.

Kiinnostaisi ulkopuolisten mielipiteet, onko tämä tilanteemme ihan reilu?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuo reilua ole, mutta itse olet miehesi valinnut

Vierailija
2/5 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivapaa aika tulisi jakaa 50/50. Sairastaminen ei vapaa-aikaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ooh! Mulla on taas kipusairauskohtaus! Sä joudut nyt mies hoitamaan kaiken."

Vierailija
4/5 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todella ole reilua. Päinvastoin tarvitsisit palautumisaikaa kohtauksen jälkeen. Miehesi selvästi rankaisee sinua siitä, että on joutunut hoitamaan lastaan.

Vierailija
5/5 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, exän mielestä vietin töissä omaa aikaa ja olin vapaalla. Kun pääsin töistä kotiin (yleensä useamman kaupan kautta) niin muija häipyi omille ajoilleen ja tuli kotiin kun lapsi oli mennyt nukkumaan. Sitten alkoi kova pälätys. Sanoin että haluan nukkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi