Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katkeruus ja viha työpaikkakiusaamisesta, miten päästä yli?

Vierailija
10.08.2023 |

Olen vieläkin ihan valtavan vihainen ja katkera siitä, miten edellisen työpaikan työpaikkakiusaaminen sotki elämäni. En enää edes haluaisi ajatella sitä mutta se pyörii edelleen mielessä. Miten tästä pääsee eroon? Se sotki elämäni aivan täysin.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla nyt hyvä työpaikka?

Vierailija
2/41 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kostoa. Teet kaikkea kiusaa. Tilaat heille lehtiä/tavaroita, teet lasuja jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla nyt hyvä työpaikka?

Ei, tuo sotki urani pahasti. Vaikutti myös yksityiselämään.

- ap

Vierailija
4/41 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin samaan työpaikkaan. Opin selviytymään vetäytymällä. Teen kaikki työni hyvin. Jos joku kysyy apua, autan. Jos joku tervehtii, tervehdin takaisin. En kuitenkaan koskaan lähde muiden kanssa ruokalaan syömään ja olen lopettanut kahvin juomisen töissä. Menen yksikseni ruokalaan ja en osallistu mihinkään virkistyspäiviin tai muuhunkaan yhteiseen. 

Kuulostaa varmaan kummalliselta, mutta toimii hyvin. Olen alkanut taas tykätä työstäni ja asiakkailtamme saan paljon energiaa. Olen täysin ok asian kanssa. Nyt pari vuotta mennyt näin.

Vierailija
5/41 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua hyvin ja olen valtavan pahoillani siitä mitä olet joutunut kokemaan. Suomi on oikein työpaikkakiusaajien ja ylipäänsä kiusaajien luvattu maa. Toivottavasti löydät hyvän työpaikan. Vaihtamalla paranee. Itselle auttoi vasta kokonaan uusi ala, ei ehkä mikään omakohtainen unelmatyö, mutta ainakin on kiusaajia parempi palkka nykyisin.

Vierailija
6/41 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sua hyvin ja olen valtavan pahoillani siitä mitä olet joutunut kokemaan. Suomi on oikein työpaikkakiusaajien ja ylipäänsä kiusaajien luvattu maa. Toivottavasti löydät hyvän työpaikan. Vaihtamalla paranee. Itselle auttoi vasta kokonaan uusi ala, ei ehkä mikään omakohtainen unelmatyö, mutta ainakin on kiusaajia parempi palkka nykyisin.

Kiitos.

- ap

Vierailija
7/41 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia noi tunteet jotka herää. Koe ne. Mun vihantunteet ja katkeruus kesti useita vuosia. Tuut pääsee niistä yli, vaikka saattaa ne joskus nostaa päätänsä. Mua helpotti eniten ajatus siitä, että haluanko antaa aikaa enempää ajattelemalla kiusaajia ja että ne voi määrätä mielialaa ja mun hyvinvointia niin paljon. Ne on sairaita ihmisiä ja usein purkaa oman epävarmuutensa ja kateutensa muihin ihmisiin.

Vierailija
8/41 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut työpaikkakiusaaminen ajoi melkein työkyvyttömäksi ja jouduin sairaalaan. En enää luota ihmisiin.

Vierailija
9/41 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pahin työpaikkakiusaaja oli työsuojeluvaltuutettu? Sotki monen ihmisen asiat.Toimi useassa työpisteessä. Osasi tehdä myyräntyönsä niin, etteivät läheskään kaikki huomanneet...mutta taitaviahan nämä kiusaajat ovatkin, etteivät paljastu. Oman osani sain minäkin kokea, samoin kuin kymmenet muut pikku kunnan työntekijät.

Vierailija
10/41 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pahin työpaikkakiusaaja oli työsuojeluvaltuutettu? Sotki monen ihmisen asiat.Toimi useassa työpisteessä. Osasi tehdä myyräntyönsä niin, etteivät läheskään kaikki huomanneet...mutta taitaviahan nämä kiusaajat ovatkin, etteivät paljastu. Oman osani sain minäkin kokea, samoin kuin kymmenet muut pikku kunnan työntekijät.

Omassa työpaikassani pahin kiusaaja oli pääluottamusmies. Käytti asemaansa suojatakseen itseään. Kehuskeli jatkuvasti, miten voi rikkoa kaikkia sääntöjä eikä kukaan voi hänelle mitään. Ja kehuskeli sillä, miten hän riitelee kaikkien kanssa niin että kukaan ei viitsi olla hänen kanssaan eri mieltä. Kammottava henkilö.

Vierailija
11/41 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon yhteiskunnan varoja menetetäänkään näiden työpaikkakiusaajien vuoksi!? Tulee turhia, pitkiäkin sairaslomia, työstä syrjäytymistä jopa eläkkeelle hakeutumista. Ja kiusaajat senkun porskuttaa, työpaikoilla ja kouluissa!

Vierailija
12/41 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tunnen samoin. Valtava vitutus yhden rääkyjäämmän takia. Jos näen hänet vielä, voi olla että...

Vierailija
13/41 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kustantaisiko työterveys lyhytterapiaa?

Tai oma vakuutuksesi? Saisit asian käsiteltyä, joskus auttaa myös kirjeen kirjoittaminen, jota ei kuitenkaan koskaan lähetetä.

Myös aihetta käsittelevät kirjat/meditaatiot, kaverille puhuminen

Vierailija
14/41 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kostoa. Teet kaikkea kiusaa. Tilaat heille lehtiä/tavaroita, teet lasuja jne.

Mikä on lasu?

Vierailija
15/41 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jätettäs presidenttipeli kuitenkin tämän ketjun ulkopuolelle!

Vierailija
16/41 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monta työryhmää näitäkin asioita miettii parastaikaa eri työpaikoilla ja tuhlataan varsinaista työaikaa, ja kaikki on pois perustehtävästä. Parhaassa, lue pahimmassa tapauksessa nuo työpaikkakiusaajat istuvat itse noissa toimikunnissa.

Vierailija
17/41 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan monta työryhmää näitäkin asioita miettii parastaikaa eri työpaikoilla ja tuhlataan varsinaista työaikaa, ja kaikki on pois perustehtävästä. Parhaassa, lue pahimmassa tapauksessa nuo työpaikkakiusaajat istuvat itse noissa toimikunnissa.

Tuo on ihan totta. Itsekin tiedän tapauksen, missä kiusaaja itse oli "ratkomassa" noita työpaikan ongelmia. Surkuhupaisaa!!!

Vierailija
18/41 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jätettäs presidenttipeli kuitenkin tämän ketjun ulkopuolelle!

Miksi? Eikö totuus ko henkilöstä miellytä? Ikävää jos tulisi kaiken kansan tietoisuuteen, eikö?

Vierailija
19/41 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisukeskeinen lyhytterapia voisi auttaa, jossa saisit työkaluja päästä yli ja löytää keinot, ettei menneisyys määrittele enää sinua asiassa. Tuo tietenkin on itsemaksaen, mutta varmasti auttaisi, ettet enää anna asian kuormittaa nykyisyyttäsi.

Vierailija
20/41 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon yhteiskunnan varoja menetetäänkään näiden työpaikkakiusaajien vuoksi!? Tulee turhia, pitkiäkin sairaslomia, työstä syrjäytymistä jopa eläkkeelle hakeutumista. Ja kiusaajat senkun porskuttaa, työpaikoilla ja kouluissa!

Ja onko tätä asiaa edes mainittu missään, kun tuolla korkealla tasolla pohditaan tuottavuuden kehittämistä? Mieluusti ajellaan kyllä jotain nappikauppiaiden ohjelmia eteenpäin.