FARMI official 2023/2024, kausi 5.
Uudet kilpailijat on nyt julkistettu, mielipiteitä tulevasta kaudesta ja kilpailijoista.
Iltasanomat 10.8.2023:
"Ohjelma kuvataan viime kaudelta tutulla maatilalla, ja myös vanha tuttu pehtoori Terho Häkkinen jatkaa uudella kaudella.
Mukana kisassa ovat iskelmälegenda Ilkka "Danny" Lipsanen, viihdetaiteilija Johanna Pakonen, ex-hiihtäjä Sami Jauhojärvi, Tuplakääk-podcastista tutut juontajat Kirsikka Simberg ja Enni Koistinen, rokkari Archie Cruz, kuvanveistäjä Miina Äkkijyrkkä, Sohvaperunoista tuttu Michael Ntima, somevaikuttaja Mona Bling, viihdetaiteilija Veeti Kallio, mediapersoona Iida Vainio, poliitikko Merja Kyllönen, mediapersoona Wallu Valpio, tv-kokki Linnea Vihonen, reality-tähti Daniel Bile-Dani Lehtonen sekä taiteilija Sofia Zida.
Uutta kautta juontaa tuttuun tapaan Susanna Laine."
Katso lähetysajat : Farmi Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (4137)
Jauhojärvi voittaa todennäköisesti. Huumoria löytyy ja tietää asioista. Luulin Vallua älyköksi mutta onkin cityihmisiä. Lapsetkin yleensä tietää ternimaidot ym.
Kuka/ketkä täällä toistuvasti ottaa esille Miinan elämästä kymmeniä vuosia sitten tapahtuneita asioita. Käsittääkseni on rangaistavaa loukata/vahingoittaa henkilöä vanhojen tekojen, joista tämä on rangaistuksensa kärsinyt, vuoksi. Poliisikin jättää huomioimatta yli kymmenen vuotta vanhempia tapahtumia.
Vanhat tapahtuva saadaan mediassa näyttämään pahemmilta, mitä ne itse asiassa ovat olleet, kun ilkeät ihmiset niitä muokkaavat. Lisäksi vuosien saatossa ihminen muuttuu.
Tura täällä on luetella oletuksia ja arvailuja Miinan poistumisesta kun ei ole annettu varmaa selitystä.. Kyllä se varmsti ajan saatossa selviää.
Vierailija kirjoitti:
Jauhojärvi voittaa todennäköisesti. Huumoria löytyy ja tietää asioista. Luulin Vallua älyköksi mutta onkin cityihmisiä. Lapsetkin yleensä tietää ternimaidot ym.
Muistelen että on enemmän kun 20 vuotta kun kaupistakin pakaste ternimaidon myynti lopetettiin, niin ketkä eivät ole lypsykarjan kasvatteja eivät ole olleet sen kanssa tekemisissä. Kaikille se ei edes kelpaa. Itse tykkään kun lapsena maalla opin.. Saan aina sukulaisista kylääntuliaisiksi.
Miksi Miina keskeytti kisan.Olisi voinut vaikka voittaa.
Kyllä minäkin näin vanhempana olen viimein oppinut suojelemaan henkistä tilaani. Olen eömästäni karsinut muka ystävät, sukulaisia tms. jotka tuo pahaa olo henkiseen tilaani. Sydän ja koko elimistö kärsii pahansjovista ja haavoittavista ihmisiä.. En vihaa enkä veljeilele. He elävät omaa elämää ja minä omaani. Jokainen tyylillään. 🌻
Vierailija kirjoitti:
Ehkä porukka tiesi mitä Miina on eläimille joskus tehnyt.
Tietävät muitakin vanhoja asioita kuten esim. Hallaahon 8v vieraassa käynti lapsien ym.. Kyllä siellä ihmiset myös tiesi Miinan taiteesta saamat valtionpalkinnot, Ulkomailta tullut arvostus., mairimekolle suunittelu, koulutus, Suomen karjan suojelu ym. Ym. Vaakakuppeihin mahtuu. Pitäisikö esim. Vornasen edesottamus joka iikan muistaa niin kauan kun ihminen elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää olevan pitopalvelukokki tämä Linnea. No niitähän riittää
https://www.finder.fi/Pitopalvelu/Linnea+%26+Lobsters+Oy/Helsinki/yhtey…
Pitopalvelukokkina voi toimia kuka vaan, jos oon oikein ymmärtänyt
No ei sitä nyt aivan puskista sentään pitopalvelukokiksi voi alkaa. Kyllä siinä nyt alan koulutus ja monipuolinen työkokemus tarvitaan.
Ei ole käynyt kun amiksen kokkikoulussa ei muuta Ei ole ollut lukiossa.
Mitä vikaa amiksessa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sitä nyt aivan puskista sentään pitopalvelukokiksi voi alkaa. Kyllä siinä nyt alan koulutus ja monipuolinen työkokemus tarvitaan.
Aika moni huippukokki ja ravintoloitsija on ammattikoulupohjalta. Nykyään voi kouluttautua hyvinkin korkealle ammattikoulusta, esim. diplomi-insinööriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän ammatti tässä nyt pitäis Linnealla olla, että kelpais? Miksi pitää haukkua ammattikin? Kuulostaa kiusaajien touhuilta nämä puheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Miten lukio tekee autuaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perho on kyllä arvostettu oppilaitos. Kokiksi opiskelun ohessa voi käydä lukion. Siellä tyypillinen kaksoistutkinto. Tiedätkö siis varmuudella, ettei näin tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni huippukokki ja ravintoloitsija on ammattikoulupohjalta. Nykyään voi kouluttautua hyvinkin korkealle ammattikoulusta, esim. diplomi-insinööriksi.
Opetetaanko Aaltoyliopiston kauppakorkekoulussa keittämään soppaa?
Vierailija kirjoitti:
Kenen mielestä oli oikein, että katsojien suosikkia, Miina Äkkijyrkkää, loukataan julkisesti farmilla ja että hänet suraavaksi kesken torpparipestin poistetaan tylysti ja äkisti ohjelmasta eikä edes selkeää syytä ilmoiteta.
Tämä on käsittämätöntä. Tuotanto ilmoittaa, että tapahtuma kuvausten ulkopuolella, siis silloin kun ei kuvattu.
Mitä siellä olisi voinut tapahtua, kun nämä muut farmilaiset oli ihan äimän käkenä siitä miksi Miina on poistunut.
He myös olivat Miinan poistumisesta hämmästyneitä.
Selitys on taas tuotannon, tuotanto on keksinyt tarinaa, jota suoltavat katsojille ja yrittävät pelastaa oman nahkansa.
Miina ei varmasti ole uhannut ketään, eikä myöskään ole tahtonut ketään loukata ketään. Oli varmasti aito, oma itsensä.
Hän oli hiljaa, ei halunnut puhua, koska oli hyvin loukkaantunut Linnean sanoista. Hiljaa olemalla hän ei voinut loukata puheillaan ketään.
Tuotannolla ei ole voinut olla mitään syytä poistaa Miinaa. Tuotanto valehtelee katsojille.
Linnea oli liittoutunut Wallun ja Danin kanssa, silloin kun kyseiset herrat olivat farmilla.
Olipas sattumaa, tai ei, miksi juuri nämä Linnean liittolaiset tulivat farmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen mielestä oli oikein, että katsojien suosikkia, Miina Äkkijyrkkää, loukataan julkisesti farmilla ja että hänet suraavaksi kesken torpparipestin poistetaan tylysti ja äkisti ohjelmasta eikä edes selkeää syytä ilmoiteta.
Loukkaantuminen oli ylimitoitettua. Mutta kun ei syytä poistamiseen kerrota, herättää se spekulaatioita. Tosin syystä vaikeneminen voi olla myös Miinaa suojaava toimenpide. Ja sen turvin Miiinakin voi vihjailla mitä vaan. Kunhan ei kerro oikeaa syytä.
En ole mikään Miinafani, en kenenkään fani.
Minua vaan inhottaa se kuinka yhtä alettiin pöydässä sättimään. Lammaslauma mykkänä katseli ja kuunteli, kuinka ryhdikäs ihminen kutistui kutistumistaan, nöyryytyksen alla.
Raakaa ja anteeksiantamatonta, voi vain kuvitella mitä kuvausten ulkopuolella on tapahtunut.
Lähde:
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/912518fc-6fd8-48df-854f-869f933…
"Nyt puhuu Farmi Suomi -ohjelmasta poistettu Miina Äkkijyrkkä - Haukkuu tuotannon täysin
Farmi Suomi -ohjelmaan osallistunut kuvanveistäjä Miina Äkkijyrkkä kertoo Iltalehdelle, mitä kuvauksissa tapahtui."
Eräs piirre ihmisissä, joka kertoo paljon on juuri miten kohtelee eläimiä. Tämän takia en luottaisi Miinaan ja en tunne sympatiaa.
Vähän meni mielenkiinto ohjelmaan. Tuotannon röyhkeys Miinaa kohtaan tuntui pahalta.
On kuin ihmisarvoa alentavalta, kun on poistettu ilman selityksiä tiluksilta.
Hänen ei annettu enää hyvästellä muita, hän ei saa tulla heidän loppu juhliinsa.
Häntä kohdeltiin melkein kuin rikollista.
Luulen että se on entistä vaivaa.. Itselläni ei luutunut, niin on rajoiteta jossain asennoissa ja töissa.