Onko täällä muita, jotka eivät käytä ketsuppia?
Kommentit (69)
Hyvin vähän käytän. Ehkä kerran kolmessa tekee mieli perinteistä grillikioskiruokaa eli lihapiirakka kahdella nakilla, siihen menee ketsuppia sinapin lisäksi. Ja ranskalaisten kanssa saatan käyttää, mutta usein vedän ranskalaisia jollain majoneesityylisellä kastikkeella.
Ruuanlaitossa tai pastan kanssa ei koskaan ketsuppia.
Vierailija kirjoitti:
En käytä. En tykkää makeudesta ruuassa.
Happamaan ruokaan kuuluu makeus, mutta ei sitä ketsupilla tehdä. Vaan esimerkiksi ruskistetulla sipulilla,
En koskaan ole ostanut enkä käyttänyt..
Maistuu pahalta..
Makuaisti herkkä etikalle eikä kaupalliset versiot muulle maistu. Teen joskus omaa ketsuppia ilman etikkaa: vesi+puree+sokeria+pippuria.
Jugurtti toimii ranskisten kaa. Tai spaghettiin.
Olin lapsena allerginen tomaatille, joten en ole oppinut ketsuppiakaan lapsena syömään. Enkä pidä sen mausta edelleenkään, tuoretta tomaattia kyllä olen oppinut syömään. Makaronilaatikon kanssa syön joko hp-kastiketta, tai sen puutteessa makeaa sinappia, grillimakkaraa sinapilla myös, ranskalaiset siltänään tai majoneesilla. En syö myöskään tomaattikeittoa, tomaattimurskasta saatan joskus tehdä kastiketta, mutta siihen laitan niin paljon chiliä, yrttejä ja valkosipulia (+ vähän sokeria taittamaan happamuutta) että voin sitä yhden annoksen syödä. Myöskään pizzassa en välitä tomaattikastikkeesta, jos vaihtoehtona on pizza bianco, tilaan aina sen. Kotona jätän myös aina tomaattikastikkeen vähintään omasta osuudestani pois, useimmiten teen yhden pizzan tomaattikastikkeella, toisen pizza biancon.
En käytä, en tykkää. Olen ihmetellyt ketsupin suurta suosiota.
Rasvaa ja suolaa niihin menee vain, jos sitä niihin laittaa. Jälkimmäistä en lisää koskaan mihinkään, vaan käytän muita mausteita. Sekä rasva että hiilihydraatit ovat tärkeitä elimistölle. Ei ne mitään plutoniumia ole.