Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita, jotka eivät käytä ketsuppia?

Vierailija
10.08.2023 |

Itse en käytä.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön ranskalaisetkin ilman ketsuppia.

Kuka syö ranskalaisia?

Minä. Monta kertaa viikossa. En käytä ketsuppia. Joskus chilikastiketta, mutta useimmiten ennemmin puolta tusinaa erilaisia mausteita.

Niin hyvää valtimonkovettumaa.

Perusterve ihannepainoinen mies, jolla on normaalia matalampi verenpaine. Pikaruokaravintolassa en olekaan syönyt yli viiteentoista vuoteen.

Eihän se kovettuma päällepäin näy. Muuten siihen ei kukaan kuolisikaan.

On niin pinnassa olevat verisuonet, että saattaisi jopa näkyäkin - nimensä mukaisesti kovettumina. Verenpaineesta sen sijaan näkee varsin hyvin. Matala verenpaine indikoi, että suonet ovat hyvässä kunnossa. Tukkeutuessaan ne kapenevat ja näin ollen tarvitsevat enemmän painetta saman verimäärän siirtämiseen.

Ja juuri muutama viikko sitten uutisoitiin ihan lehdessä "perusterveen" miehen kuolema kesken urheilusuorituksen. Että kylläkyllä. Terveellisiä transrasvoja.

Onko sinulla jokin transrasvafobia? Oisiko kuitenkin ollut kyseessä myokardiitti eikä urheilijan viime viikon ranskalaiset? Hauskinta tässä on se, että lähdit ristiretkellesi kysymättä edes, että teenkö itse ranskalaiseni vai ostanko pussissa....

Samaa rasvasuolahiilaripaskaa ne jokatapauksessa ovat, niin mitäpä väliä.

Rasvaa ja suolaa niihin menee vain, jos sitä niihin laittaa. Jälkimmäistä en lisää koskaan mihinkään, vaan käytän muita mausteita. Sekä rasva että hiilihydraatit ovat tärkeitä elimistölle. Ei ne mitään plutoniumia ole.

Vierailija
62/69 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vähän käytän. Ehkä kerran kolmessa tekee mieli perinteistä grillikioskiruokaa eli lihapiirakka kahdella nakilla, siihen menee ketsuppia sinapin lisäksi. Ja ranskalaisten kanssa saatan käyttää, mutta usein vedän ranskalaisia jollain majoneesityylisellä kastikkeella.

Ruuanlaitossa tai pastan kanssa ei koskaan ketsuppia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä uskotella

Vierailija
64/69 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä. En tykkää makeudesta ruuassa.

Happamaan ruokaan kuuluu makeus, mutta ei sitä ketsupilla tehdä. Vaan esimerkiksi ruskistetulla sipulilla,

Vierailija
65/69 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ole ostanut enkä käyttänyt..

Maistuu pahalta..

Vierailija
66/69 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuaisti herkkä etikalle eikä kaupalliset versiot muulle maistu. Teen joskus omaa ketsuppia ilman etikkaa: vesi+puree+sokeria+pippuria.

Vierailija
67/69 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jugurtti toimii ranskisten kaa. Tai spaghettiin.

Vierailija
68/69 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena allerginen tomaatille, joten en ole oppinut ketsuppiakaan lapsena syömään. Enkä pidä sen mausta edelleenkään, tuoretta tomaattia kyllä olen oppinut syömään. Makaronilaatikon kanssa syön joko hp-kastiketta, tai sen puutteessa makeaa sinappia, grillimakkaraa sinapilla myös, ranskalaiset siltänään tai majoneesilla. En syö myöskään tomaattikeittoa, tomaattimurskasta saatan joskus tehdä kastiketta, mutta siihen laitan niin paljon chiliä, yrttejä ja valkosipulia (+ vähän sokeria taittamaan happamuutta) että voin sitä yhden annoksen syödä. Myöskään pizzassa en välitä tomaattikastikkeesta, jos vaihtoehtona on pizza bianco, tilaan aina sen. Kotona jätän myös aina tomaattikastikkeen vähintään omasta osuudestani pois, useimmiten teen yhden pizzan tomaattikastikkeella, toisen pizza biancon.

Vierailija
69/69 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, en tykkää. Olen ihmetellyt ketsupin suurta suosiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi