Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita, jotka eivät käytä ketsuppia?

Vierailija
10.08.2023 |

Itse en käytä.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä ruuan lisukkeena/kastikkeena. Joskus laitan ruokaan jo kokkausvaiheessa mausteena, jos ei ole parempaa tomaattituotetta kaapissa (kumppani syö ketsuppia, niin siksi jääkaapista löytyy sitä aina).

Vierailija
42/69 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vuosikausiin käyttänyt, koska niissä on liikaa etiikkaa, sokeria ja kaikkea muuta kuin tomaattia. 

Siksipä et tiedäkään, että ketsuppi on nykyisin yksi parhaimmista ja turvallisimmista mausteista.

Vilkaise joskus nykyistä ketsuppihyllyä, suuressa monipuolisessa kaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön ranskalaisetkin ilman ketsuppia.

Kuka syö ranskalaisia?

Minä. Monta kertaa viikossa. En käytä ketsuppia. Joskus chilikastiketta, mutta useimmiten ennemmin puolta tusinaa erilaisia mausteita.

Vierailija
44/69 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vuosikausiin käyttänyt, koska niissä on liikaa etiikkaa, sokeria ja kaikkea muuta kuin tomaattia. 

Aha. Taidat olla niitä perunan ja ruskean kastikkeen puputtajia. Keskivartalolihavia palleroita.

Pastan kanssa syötävän tomaattikastikkeeseenkin, voi lisätä painalluksen laadukasta tomaatisosetta.

Ketsuppi on itseasiassa monipuolinen mauste, mutta suomalaiset käyttävät sitä erittäin yksipuolisesti.

Ja todennäköisesti suurin osa ostaa aina vain halvinta ja kehnointia ketsuppia.

-eri-

Vierailija
45/69 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen itse ketsuppia ja käytän sitä, mihinkään kauppojen soosseihin en koske. Laitan hernekeittoonkin toiselle puolelle lautasta sinappia ja toiselle puolelle ketsuppia. Toimii minulla, ja eiköhän jokainen saa syödä sitä mitä haluaa. :D

Kertoisitko reseptisi? 

Käytän yleensä tälläista reseptiä, mutta muokkailen sitä sen mukaan mitä kaapista löytyy.

1 kg tomaatteja

1 iso punasipuli

2 isoa valkosipulinkynttä

1 sellerinvarsi

1 punainen paprika

1 dl punaviinietikkaa

1 dl ruokosokeria

tuoretta tai kuivattua chiliä maun mukaan

1/8 1/4 tl jauhettua neilikkaa

0,5 tl jauhettua maustepippuria

0,5 tl kanelia

0,5 tl jauhettua korianteria

2 tl suolaa

mustapippuria myllystä

Itse käytän makeutuksena ananasta, nektariinia, joskus jopa rypäleitä tms. En laita ruokosokeria lisäksi. Valkosipulia taas saatan laittaa reippaammin, riippuen vähän fiiliksestä.

Resepti täältä:

https://chocochili.net/2015/07/itse-tehty-ketsuppi/

Vierailija
46/69 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka syö ranskalaisia?

Minä. Monta kertaa viikossa. En käytä ketsuppia. Joskus chilikastiketta, mutta useimmiten ennemmin puolta tusinaa erilaisia mausteita.

Niin hyvää valtimonkovettumaa.

Vierailija
47/69 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka syö ranskalaisia?

Arvasin, että ketjuun tulee tällainen kommentti. Joo, käyn ehkä kerran viidessä vuodessa Hesellä ja syön silloin myös ranskalaisia. Voi itku miten kamalaa.

Vierailija
48/69 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen itse ketsuppia ja käytän sitä, mihinkään kauppojen soosseihin en koske. Laitan hernekeittoonkin toiselle puolelle lautasta sinappia ja toiselle puolelle ketsuppia. Toimii minulla, ja eiköhän jokainen saa syödä sitä mitä haluaa. :D

Kertoisitko reseptisi? 

Käytän yleensä tälläista reseptiä, mutta muokkailen sitä sen mukaan mitä kaapista löytyy.

1 kg tomaatteja

1 iso punasipuli

2 isoa valkosipulinkynttä

1 sellerinvarsi

1 punainen paprika

1 dl punaviinietikkaa

1 dl ruokosokeria

tuoretta tai kuivattua chiliä maun mukaan

1/8 1/4 tl jauhettua neilikkaa

0,5 tl jauhettua maustepippuria

0,5 tl kanelia

0,5 tl jauhettua korianteria

2 tl suolaa

mustapippuria myllystä

Itse käytän makeutuksena ananasta, nektariinia, joskus jopa rypäleitä tms. En laita ruokosokeria lisäksi. Valkosipulia taas saatan laittaa reippaammin, riippuen vähän fiiliksestä.

Resepti täältä:

https://chocochili.net/2015/07/itse-tehty-ketsuppi/

Kiitos tästä! Täytyy kokeilla, etenkin nyt kun kasvimaalta tulee älyttömästi tomaatteja ja muuta. Miksen ole keksinyt tätä aiemmin?!

Vierailija
49/69 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka syö ranskalaisia?

Perusterve ihannepainoinen mies, jolla on normaalia matalampi verenpaine. Pikaruokaravintolassa en olekaan syönyt yli viiteentoista vuoteen.

Vierailija
50/69 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Muut maut jäävät ketsupin alle ja kaikki maistuu samalta.

Vierailija
51/69 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä. Muut maut jäävät ketsupin alle ja kaikki maistuu samalta.

Olet maistanut paskoja ketsuppeja.

Vierailija
52/69 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketsuppi on junttien kastike - "minkä maku heittää, sen ketsuppi peittää".

Vierailija
53/69 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketsuppi on epäluottamuksen osoitus kokille hänen taidoistaan.

Vierailija
54/69 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka syö ranskalaisia?

Perusterve ihannepainoinen mies, jolla on normaalia matalampi verenpaine. Pikaruokaravintolassa en olekaan syönyt yli viiteentoista vuoteen.

Eihän se kovettuma päällepäin näy. Muuten siihen ei kukaan kuolisikaan.

Vierailija
55/69 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä sinappia. ketsuppia, juustoa  enkä alkoholia.

Vierailija
56/69 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

En käytä sinappia. ketsuppia, juustoa  enkä alkoholia.

Joisit viinaa niinkuin oikeat miehet.

Vierailija
57/69 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka syö ranskalaisia?

On niin pinnassa olevat verisuonet, että saattaisi jopa näkyäkin - nimensä mukaisesti kovettumina. Verenpaineesta sen sijaan näkee varsin hyvin. Matala verenpaine indikoi, että suonet ovat hyvässä kunnossa. Tukkeutuessaan ne kapenevat ja näin ollen tarvitsevat enemmän painetta saman verimäärän siirtämiseen.

Vierailija
58/69 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka syö ranskalaisia?

On niin pinnassa olevat verisuonet, että saattaisi jopa näkyäkin - nimensä mukaisesti kovettumina. Verenpaineesta sen sijaan näkee varsin hyvin. Matala verenpaine indikoi, että suonet ovat hyvässä kunnossa. Tukkeutuessaan ne kapenevat ja näin ollen tarvitsevat enemmän painetta saman verimäärän siirtämiseen.

Ja juuri muutama viikko sitten uutisoitiin ihan lehdessä "perusterveen" miehen kuolema kesken urheilusuorituksen. Että kylläkyllä. Terveellisiä transrasvoja.

Vierailija
59/69 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka syö ranskalaisia?

Ja juuri muutama viikko sitten uutisoitiin ihan lehdessä "perusterveen" miehen kuolema kesken urheilusuorituksen. Että kylläkyllä. Terveellisiä transrasvoja.

Onko sinulla jokin transrasvafobia? Oisiko kuitenkin ollut kyseessä myokardiitti eikä urheilijan viime viikon ranskalaiset? Hauskinta tässä on se, että lähdit ristiretkellesi kysymättä edes, että teenkö itse ranskalaiseni vai ostanko pussissa....

Vierailija
60/69 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka syö ranskalaisia?

Onko sinulla jokin transrasvafobia? Oisiko kuitenkin ollut kyseessä myokardiitti eikä urheilijan viime viikon ranskalaiset? Hauskinta tässä on se, että lähdit ristiretkellesi kysymättä edes, että teenkö itse ranskalaiseni vai ostanko pussissa....

Samaa rasvasuolahiilaripaskaa ne jokatapauksessa ovat, niin mitäpä väliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän