Onko täällä muita, jotka eivät käytä ketsuppia?
Kommentit (69)
Tykkään tomaatista ja käytän pyreetä ruoanlaitossa, mutta ketsuppiin en koske. Yök. Samalla tavalla pilattu raaka-aika kuin peruna sipseissä: sinänsä hyvä ruoka-aine (tomaatti, peruna) prosessoitu pilalle lisäämällä siihen kaikkea epäterveellistä ja (ilmeisesti) addiktoivaa.
Näistä tykkäävät ovat tuhonneet makuaistinsa.
Teen itse ketsuppia ja käytän sitä, mihinkään kauppojen soosseihin en koske. Laitan hernekeittoonkin toiselle puolelle lautasta sinappia ja toiselle puolelle ketsuppia. Toimii minulla, ja eiköhän jokainen saa syödä sitä mitä haluaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Tykkään tomaatista ja käytän pyreetä ruoanlaitossa, mutta ketsuppiin en koske. Yök. Samalla tavalla pilattu raaka-aika kuin peruna sipseissä: sinänsä hyvä ruoka-aine (tomaatti, peruna) prosessoitu pilalle lisäämällä siihen kaikkea epäterveellistä ja (ilmeisesti) addiktoivaa.
Näistä tykkäävät ovat tuhonneet makuaistinsa.
Oletko niitä jotka prosessoivat perunansa keittämällä ja kuorimalla?
En käytä. Ranskalaisia syön pari kertaa vuodessa enkä kaipaa niihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Teen itse ketsuppia ja käytän sitä, mihinkään kauppojen soosseihin en koske. Laitan hernekeittoonkin toiselle puolelle lautasta sinappia ja toiselle puolelle ketsuppia. Toimii minulla, ja eiköhän jokainen saa syödä sitä mitä haluaa. :D
Sinappi hernekeitossa on ehkä homointa ikinä. Hyihelvetti.
Olen tomaatille allerginen. En voi käyttää missään muodossa. Myös grillausmausteessa on tomaattia.
Ketsuppia en käytä ollenkaan ja välttelen muitakin sooseja turhan rasvan ja suolan takia.
Vierailija kirjoitti:
Olen tomaatille allerginen. En voi käyttää missään muodossa. Myös grillausmausteessa on tomaattia.
Ei kukaan ole tomaatille allerginen. Kuten ei myöskään suolakurkulle. Kunhan haluavat osoittaa erityisyytensä mäkkärin tiskillä rakentamalla kymmenien ihmisten jonon erityistoiveillaan.
Emme tykkää tomaateista missään muodossa!
Ketsuppi taitaa olla palstan ylivoimaisesti vihatuin ruoka-aine kun jatkuvastai ketjuja.
Vierailija kirjoitti:
Syön ranskalaisetkin ilman ketsuppia.
Kuka syö ranskalaisia?
Käytän tietty silloin tällöin. Siinä on hyvin lykopeenia. Luomua kun ostaa, niin ei tule turhaan lisäaineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön ranskalaisetkin ilman ketsuppia.
Kuka syö ranskalaisia?
Homot lähinnä.
Vierailija kirjoitti:
Kertoisitko reseptisi?
En käytä. En tykkää makeudesta ruuassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokeria, paljon suolaa, happamuus pilaa hampaat, värjääkin mahdollisesti. Paljon syitä olla käyttämättä.
Kerrotko sitten yhdenkin syyn?
Maku! On hyvää ja tykkäsin. Mutta itselleni liikaa miinuuksia, vaikka onkin sitten tuo yksi iso plussa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole tomaatille allerginen. Kuten ei myöskään suolakurkulle. Kunhan haluavat osoittaa erityisyytensä mäkkärin tiskillä rakentamalla kymmenien ihmisten jonon erityistoiveillaan.
On allerginen. Allergia tulee sullekin ennen kuin huomaatkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tässä. En suht koskaan pitänytkään. Runsaasti sokeria useimmissa versioissa.
Eipä ole enää nykyisin.
On täysin sokerittomia ketsuppeja.
Kuin myös erittäin vähäsuolaista.
Sekä eri tavalla valmiiksi maustettuja, chili, pippuri ym.
Ketsuppia voi käyttää myös suoraan ruokien maustamiseen, eikä pelkästään pöytämausteena.
Eräällä tuttavallani oli tapana sanoa, että ihmiset syövät ruokaa jotta voivat laittaa siihen ketsuppia.