UPS-kokemuksia? Minulle piti tänään tulla paketti, mutta olivatkin yrittäneet toimittaa sitä jo eilen
Nyt firman pakettien seurantasivulla lukee että jotain että tarvitsevat lisätietoja tms. Pitääkö minun nyt alkaa soittelemaan sinne maksulliseen asiakaspalvelunumeroon vai mitä?
Kommentit (26)
Veikkaan siis ap että sulle on "yritetty" toimittaa pakettia ja nyt se on matkalla johonkin varastoon kun et päivystänyt aamusta iltaan ovella vastassa.
Hos oss ringer UPS kurir ca. 1/2 timme före leverans för att försäkra att någon är på plats och kvitterar leveransen.
I Finland tiger Posti och levererar varorna två färjor åt fel håll. Sedan är det bara att ta båten och bensin för ca. 40 € och hämta grejerna från ön dit Posti behagade lämpa dem.
Vierailija kirjoitti:
Boikotissa kyseinen pulju. Aivan käsittämätöntä toimintaa. Yrittävät toimittaa paketin mutta eivät soita, eivätkä ilmoita mitenkään ettei kuski ole päässyt sisään kun alaovessa on koodi. Asiakaspalvelu kertoi että minun pitäisi seistä alaovella klo 8-17 odottamassa pakettia, sillä kuskilla ei ole puhelinta millä soittaa kun ovat tuomassa sitä. 2 viikkoa sain taistella että sain paketin itselleni. Kuski soitti ja huusi naama punaisena että tuollaiselle prinsessalle ei toimiteta yhtään mitään kun kokoajan toimituspaikka vaihtuu. Vaihtui vaihtui, muttei minun toimestani vaan UPS:n.
Vieläkin nousee verenpaine kun ajattelenkin koko sekoilua. Useampi vuosi tästä on tosin aikaa.
Täsmälleen sama kokemus. Joudun tekemään kaikki ostokseni ovelta ovelle kuljetettuna, ja kokemusta kuljetusliikkeistä on kertynyt. UPS on se ainoa firma, jota en huoli kuljettamaan missään tapauksessa.
On käsittämätöntä, että kuljetusfirman kuljettajilla ei ole työpuhelinta. Alaovesta eivät pääse ilman koodia, ja koodia eivät ota. Ehkä tällainen toimii USA:ssa, missä paketit jätetään ulko-ovelle ja missä on jo porch pirates -nimellä tunnettu ammattiala ottamassa oman osuutensa. Minä haluan saada sen tavaran ja kuljetuksen, mistä olen maksanutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boikotissa kyseinen pulju. Aivan käsittämätöntä toimintaa. Yrittävät toimittaa paketin mutta eivät soita, eivätkä ilmoita mitenkään ettei kuski ole päässyt sisään kun alaovessa on koodi. Asiakaspalvelu kertoi että minun pitäisi seistä alaovella klo 8-17 odottamassa pakettia, sillä kuskilla ei ole puhelinta millä soittaa kun ovat tuomassa sitä. 2 viikkoa sain taistella että sain paketin itselleni. Kuski soitti ja huusi naama punaisena että tuollaiselle prinsessalle ei toimiteta yhtään mitään kun kokoajan toimituspaikka vaihtuu. Vaihtui vaihtui, muttei minun toimestani vaan UPS:n.
Vieläkin nousee verenpaine kun ajattelenkin koko sekoilua. Useampi vuosi tästä on tosin aikaa.
Täsmälleen sama kokemus. Joudun tekemään kaikki ostokseni ovelta ovelle kuljetettuna, ja kokemusta kuljetusliikkeistä on kertynyt. UPS on se ainoa firma, jota en huoli kuljettamaan missään tapauksessa.
On käsittämätöntä, että kuljetusfirman kuljettajilla ei ole työpuhelinta. Alaovesta eivät pääse ilman koodia, ja koodia eivät ota. Ehkä tällainen toimii USA:ssa, missä paketit jätetään ulko-ovelle ja missä on jo porch pirates -nimellä tunnettu ammattiala ottamassa oman osuutensa. Minä haluan saada sen tavaran ja kuljetuksen, mistä olen maksanutkin.
Jep, juuri näin. Maksoin kuljetuksesta kuitenkin 8 euroa. Yhdessä vaiheessa olin jo valmis hakemaan paketin varastolta puolen tunnin ajomatkan päästä. Lainasin siis sukulaiseltani autoa sitä varten. Paria tuntia ennen lähtöä asiakaspalvelu soitti että paketti on nyt sittenkin liikkeellä, mihin toimitetaan. Pyysin toimittamaan töihin (vaikkei meillä saa tilata omia tavaroita työpaikalle), mutta eivät onnistuneet siinäkään.
Jännä oli tosiaan sekin että kuskeilla ei ole puhelimia, mutta kyllä sillä kuskilla oli joka soitti ja haukkui minut pystyyn (kun UPS oli vaihtanut toimitusosoitetta kotiosoitteestani heidän varastolleen kysymättä minulta mitään).
Tilaan paljon paketteja kotiinkuljetuksella ja omien kokemusteni mukaan UPS on huonoin. Ne arvioidut toimituspäivät eivät pidä paikkaansa koskaan. Voivat tosiaan tuoda päivää aikaisemmin paketin kuin mitä arvioitu aika on, eivätkä vaivaudu muuttamaan arviota. Tai sitten se voi tulla useita päiviä myöhemmin. Kuski ei koskaan soita, ei mitään ilmoitusta tekstiviestillä tai muutoin, että kohta pakettia tuodaan. Täysin pimennossa se toimitusaika ja pitää vain kykkiä kotona koko päivä odottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Tilaan paljon paketteja kotiinkuljetuksella ja omien kokemusteni mukaan UPS on huonoin. Ne arvioidut toimituspäivät eivät pidä paikkaansa koskaan. Voivat tosiaan tuoda päivää aikaisemmin paketin kuin mitä arvioitu aika on, eivätkä vaivaudu muuttamaan arviota. Tai sitten se voi tulla useita päiviä myöhemmin. Kuski ei koskaan soita, ei mitään ilmoitusta tekstiviestillä tai muutoin, että kohta pakettia tuodaan. Täysin pimennossa se toimitusaika ja pitää vain kykkiä kotona koko päivä odottamassa.
Työssäkäyvälle ihmiselle UPS siis ei ole vaihtoehto lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, juuri näin. Maksoin kuljetuksesta kuitenkin 8 euroa. Yhdessä vaiheessa olin jo valmis hakemaan paketin varastolta puolen tunnin ajomatkan päästä. Lainasin siis sukulaiseltani autoa sitä varten. Paria tuntia ennen lähtöä asiakaspalvelu soitti että paketti on nyt sittenkin liikkeellä, mihin toimitetaan. Pyysin toimittamaan töihin (vaikkei meillä saa tilata omia tavaroita työpaikalle), mutta eivät onnistuneet siinäkään.
Jännä oli tosiaan sekin että kuskeilla ei ole puhelimia, mutta kyllä sillä kuskilla oli joka soitti ja haukkui minut pystyyn (kun UPS oli vaihtanut toimitusosoitetta kotiosoitteestani heidän varastolleen kysymättä minulta mitään).
Muutama vuosi sitten, kun pystyin vielä kävelemään ja minulla oli auto, kävin suosiollla hakamassa lähetykseni UPS:n terminaalista Vantaalta. Sielläkin joutui odottelemaan, kun äkäinen ja hidas terminaalimies kävi hakemassa paketin jostain hyvin kaukaa, mutta siellä seisoskellessaan sentään tiesi saavansa lähetyksen ennen pitkää. Sielläkin kyllä kävi pari kertaa niin, että sovitun vastaisesti paketti viilettikin jossain päin pääkaupunkiseutua kotiinkuljetuksessa. Yhden kerran tein sen virheen, että annoin toimitusosoitteeksi työpaikkani. Silloin paketti katosi kartalta kokonaan. Löytyi se parin päivän kuluttua, mutta selitystä ei annettu.
Jotkin firmat ovat ihan hyviä, mutta silti on surullista, että nykymaailmassa asiakas katsoo hyväksi palveluksi sen, että kuljettaja osaa lukea osoitteen ja viitsii tuoda sen perille asti, eikä paketti ole reikäinen tai kastunut.
Yksi kerta riittää mullekin tän puljun asiakkaana. Tuli viesti: 'Haluatko hakea pakettisi noutopisteestä Kääpiömarket, Hevonkuusi, vastaa 1. Toimitus alkuperäiseen osoitteeseen, vastaa 2'. Valitsin vaihtoehdon 2 ja pari tuntia myöhemmin seuranta näytti, että paketti on viety noutopisteeseen. Kävin kuitenkin hakemassa ja paketti oli liiskattu ja auki revitty, mutta sisältö sentään oli vielä tallessa.
UPS on kyllä ihan käsittämätön lafka. Ja mulla ihan samanlaiset kokemukset. Ovella pitäis olla passissa eikä kuskia saa kiinni ajossa kun ei ole työpuhelimia!
Jos vaan joku muu firma on vaihtoehtona toimittajaksi, niin sen valitsen. Oli vaikka sitten fillaririksa.
Vilken konstig UPS ni har. Är det dåligt med konkurrens i Finland då UPS kurirer inte ens har telefoner och Posti levererar med avsikt till en holme i stället för den adressen i staden dit varan är beställd?
Vad skall man enligt er använda för leverans i Finland?
Asun Vantaalla, eivätkä enää edes viitsi valehdella, että ovat yrittäneet toimittaa vaan vievät suoraan noutopisteeseen, joka minun onnekseni sijaitsee 500 metrin päässä.
Vierailija kirjoitti:
UPS on kyllä ihan käsittämätön lafka. Ja mulla ihan samanlaiset kokemukset. Ovella pitäis olla passissa eikä kuskia saa kiinni ajossa kun ei ole työpuhelimia!
Jos vaan joku muu firma on vaihtoehtona toimittajaksi, niin sen valitsen. Oli vaikka sitten fillaririksa.
Det är helt som finsk taxi förut. Ut i regnet och stå på trappan och vänta på att taxikungen behagar kurva på plats. Folk som gnäller på dagens taxi verkar inte komma ihåg det.
Maksoin upsin kotiinkuljetuksesta. Luvattu toimituspäivä siirtyi ensin pari kertaa eteenpäin ja kun lopulta toimituspäivä tuli, olin koko päivän kotona. Meillä on alaovella ovisummeri. Lukaan ei soittanut sitä koko päivänä. Seurantaan tuli merkintä että yritetty toimittaa ja viety noudettavaksi paikkaan x (hevonkuusi meiltä katsottuna näin autottomalle ihmsille). En siis päässyt noutamaan paketti millään sieltä. Soitin kaksi kertaa asiakaspalveluun selvittääkseni asiaa, mutta aspassa puhuttiin vain englantia niin erikoisella korostuksella, etten ymmärtänyt kunnolla mitä sanoi. Eikä hän ymmärtänyt mitä minä yritin englanniksi sanoa. Eli en saanut koskaan pakettia. Ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tilaan upsin tuomana mitään.
Tämä valehtelu, ei pelkästään UPSin tapa, vaan muidenkin kuljetusfirmojen, on rikos. Kuitenkin se tuntuu olevan ihan hyväksytty ja normaali käytäntö. Meillä on alaovi päivisin auki ja jos olen koko päivän kotona ja jatkuvasti väitetään, että on yritetty toimittaa, se on valhe.
Ihan arpapeliä, saako tilaamansa tavaran, periaatteessa en hae mistään, jos olen kotiinkuljetuksen maksanut. Reklamoikaa myös tavaran myyjälle. Ihan villi länsi nykyään tämä tavarantoimitusbisnes.
Vierailija kirjoitti:
Posti on vähintään yhtä kehno. Mutta he eivät edes lupaa mitään.
Viimeksi ilmoittivat saapuvasta paketista jotenkin näin "toimitamme paketin ma-pe klo 8-16. Emme ilmoita ennen paketin toimittamista. Voitte halutessanne vaihtaa toimitustavaksi noutopaikan."
Tuohan on jo silkkaa vttuilua.
Eivät raukat kuitenkaan tienneet, että sain lähettäjältä seurantakoodin 😆
Yksi suosikkikaupoistani toimittaa valitettavasti vain Upsilla. Kulut "kotiinkuljetuksesta" on monta kymppiä, mutta aina sen paketin saa hakea jostain naapurikaupunginosan koomarketista.
Osaavat hoitaa huonosti muutkin palvelut kuin tavaran toimitukset.
Meillä on kerran ollut UPSn muuttopalvelu. Sellainen täyden palvelun muutto, johon sisältyy myös pakkaaminen.
Ei tule toista kertaa.
Olivat moneen laatikkoon pakanneet helposti särkyvää tavaraa paketin pohjalle ja siihen päälle sitten isoja painavia tavaroita.
Todella paljon rikkoontui tavaraa siinä muutossa. Sohvankin onnistuivat rikkomaan. Paksun puisen tukirakenteen olivat saaneet katkaistua.
Muuttoon kuului vakuutus, mutta korvauksistakin sai tapella pitkään ennenkuin niitä sai.
Se oli hirvein muutto ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Posti on vähintään yhtä kehno. Mutta he eivät edes lupaa mitään.
Viimeksi ilmoittivat saapuvasta paketista jotenkin näin "toimitamme paketin ma-pe klo 8-16. Emme ilmoita ennen paketin toimittamista. Voitte halutessanne vaihtaa toimitustavaksi noutopaikan."
Tuohan on jo silkkaa vttuilua.Eivät raukat kuitenkaan tienneet, että sain lähettäjältä seurantakoodin 😆
Postilla on kaksi erilaista kotiinkuljetusta. Sinun pitää itse olla tarkka kummalla tilaat. Toinen on tuo, jossa tuovat ilman ennakkoilmoitusta välillä 8-16. Ja toinen on sitten se perinteinen, mitä ihmiset yleensä käyttää. Siinä paketin tuomisajan voi valita ja Posti ottaa etukäteen yhteyttä ajan valitsemiseksi. Eli teit itse virheen kun valitsit väärän kotiinkuljetuksen ja syytät siitä Postia.
Täys paska koko ups! Miksi mikään yritys edes käyttää sitä! Yhtään pakettia ei ole tullut ilman ongelmia.
Tiesin, että ei toimita pakettia ikinä kotiin ja vaihdoin toimituksen noutopisteeseen. Nyt se on siellä mukamas noudettavissa, mutta paketti ei ole siellä. Asiakaspalvelussa vastattiin huonolla englannilla, että on siellä, mutta kun ei ole. En tiedä missä paketti on eikä varmaan kukaan muukaan.