Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranomistajat! Jos olette kovasti kipeänä, kuinka käytätte koiran ulkona

Vierailija
10.08.2023 |

Kuinka jaksaisi nousta sängystä.. korkea kuume ja joka paikkaa kolottaa mut koira pitäisi käyttää

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buranaa naamaan ja menox.

Vierailija
2/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se vaan on jos ei ketään saa avuksi. Meillä onneks piha mihin koiran voi päästää, mutta se ei halua pissata saati kakata sinne, pitää päästä metsikköön. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen kipeänä otan särkylääkettä ja pistän koiralle valjaat ja hihnat ja itselle jotain vaatetta sitten mennään lenkille, koira päättää suunnan minä vauhdin.

Vierailija
4/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien ihan vaan pihaan tarpeilleen ja annan sisällä luut tai kongit puuhasteltavaksi. Kun muuten liikunta ja aktivointi on kunnossa, ei koira hajoa muutaman päivän lenkittömyyteen. Omani tykkäävät makoilla vieressäni, kun olen kipeänä. Kai se sitten on niille löhöpäivä omistajan kanssa.

Vierailija
5/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumehorkassa oleva ei todellakaan pysty kuin kylppäriin joskus ja keittiöön. Voi olla unessa tai tajuton melkein. Silloinhan on pakko olla joku muu. 

Vierailija
6/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä kaksi aikuista ja lasta, niin jos äiti eli minä en pysty. Vie koiran ulos mieheni ja isompi lapsista. Usein kuitenkin mieheni.

Vierailija
7/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso aidattu takapiha.

Vierailija
8/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin koirapuiston portille ja käytin koiran siellä. Kun lapset sairasti, otin heidät mukaan, jätin lämpimään autoon ja ulkoilutin koiran siellä puistossa. Itkuhälytin taskussa ja usein joku tuttu koiranomistaja vielä auttoi.

Asumme omakotitalossa, joten pissalle pääsi omaankin pihaan. Kakalle vein sitten puistoon ja vähän leikkimään ja juoksemaan.

Vierailija
9/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se yksin auta kuin vain mennä. Minä olen ottanut buranaa, kävellyt hitaasti ja käynyt koiran kanssa ulkona vain sen verran, että tarpeet tulee tehtyä.

Kuten joku mainitsikin, koira ei pariin lenkittömään päivään kuole jos kotona on aktiviteetteja.

Vierailija
10/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan kengät jalkaan, takki pyjaman päälle, hihna koiralle. Sitten hissillä alas ja hipsutellaan hissukseen korttelin ympäri. Tullaan hissillä ylös.

Uskon, että koira ymmärtää kyllä ihmisensä tilan. Oma tapaa aina käydä aamuisin haistelemassa emännän, ja sen jälkeen ei enää halua lähikontaktiin ennen seuraavan aamun haistelua. Välttää siis sairasta ihmistä, vaikka muuten kyllä tulee mieluiten kylkeen kiinni. Emännän seurana viihtyy kyllä makuuhuoneessa omassa kodissaan, ja pitää sieltä silmällä. Varmaan hyvin rotukohtaista, oma mukautuu ihmisten tunnetilaan ja energiatasoon.

Vierailija
11/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidettava se on. Käytän koiraa vain tarpeet tekemässä, se on pieni terrieri ja selviytyy sisällä älypeleillä ja vinkulelulla. 

Vierailija
12/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidettava se on. Käytän koiraa vain tarpeet tekemässä, se on pieni terrieri ja selviytyy sisällä älypeleillä ja vinkulelulla. 

Kiva toi vinkulelu jos päätä oikein särkee. 

Vierailija
13/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koirat on onneksi sellaisia hitaita nuuskuttajia että ne pystyy ulkoiluttamaan kuumeessakin. Buranaa naamaan ja pieni lenkki, koirapuisto on ihan lähellä niin joskus menen vaan siihen sitten. Lisäksi kesäaikaan voivat juoksennella omalla takapihalla hätätapauksessa tehdä siihen tarpeensakin (tämä ei tietysti vaan ole oikein toivottua, mutta hätätapauksessa). Aidat vaan on niin matalat että talvella kun on lunta niin ei voi siihen päästää, sit on raahauduttava ainakin sinne koirapuistolle asti. Eikä nuo onneksi seinille hypi vaikka muutama päivä menisi huonolla lenkityksellä.

Vierailija
14/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin oli, kun olin rintatulehduksessa, kuumetta noin 41 (siltä se tuntui, en pystynyt mittaamaan 40 asteen lukemien jälkeen), kolme alle kouluikäistä lasta (pienin siis noin 1kk) ja koira niin iso, ettei 5v pystynyt viemään yksin ulos. Kolme buranaa ja pari panadolia, ja siitä puolen tunnin päästä pysyin pystyssä, niin koiran kanssa ulos, kunhan oli topannut päälle paksun pitkän toppatakin ja huopatossut (oli talvi). Meillä ei ole naapureita lähimailla (puoli kilometriä metsän läpi), mies oli pitkässä iltavuorossa eli koira oli pakko käyttää ainakin kerran illassa pissalla.

Mut se koira kyllä tajusi, että olin kipeä, joten meni suorilla aina pissalle ja jos sattui olemaan kakkahätä, niin ilmaisi sen selkeästi, niin mentiin portista ulos ja metikköön, niin se pyllisti saman tien eikä jäänyt haahuilemaan.

Oli muuten aika lailla mielenkiintoinen muutama päivä, ennenkuin antibiootit alkoivat vaikuttaa. Isommat lapset olivat tyytyväisiä, kun käynnissä oli nonstop videomaraton ja sai syödä suklaamuroja niin paljon kuin halusi. Isoveli haki jääkaapista välillä vaan maitoa juotavaksi, kun murot alkoivat janottaa. Ja antoi koiralle ruuan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän