Oikeasti, en tiedä miten opetan vaipasta eroon! Olen tyhmä joo, mutta auttaisiko joku?
Kommentit (9)
pissaa pottaan/pönttöön, kakan kylläkin. Surkeita vanhempiako?
Ei suostunut potalle lainkaan välillä 1v7kk-2v6kk. Eikä pöntölle. Sitten lopulta taisi itse kypsyä vaippoihin ja tuli kuivaksi juuri ennen 3-v synttäriään.
Tuskin se sunkaan muksus menee ekalle vaippa housussa joten mihin sulla on kiire? Se jättää sen ite pois, kun on valmis. usko mua!
Telkkarissa kerran oli näitä " kukin omassa tahdissaan, lapsi itse tekee sitä ja tätä kun on siihen valmis" -äitejä. Joillain oli 6-vuotias vielä täysin vaipoissaan, ja yksi imetti 7-vuotiastaan koska " uskon lapsen kykyyn vieroittaa itse itsensä rinnasta sitten kun aika on oikea" :O
Vierailija:
Tuskin se sunkaan muksus menee ekalle vaippa housussa joten mihin sulla on kiire? Se jättää sen ite pois, kun on valmis. usko mua!
Vierailija:
Lapsi oppii omaan tahtiinsa, sitten kun on siihen valmis.
ja annetaan mahdollisuus kokeilla pottaa. Sitten mennään askel pidemmälle, ja viedään mahdollisuus pissata vaippaan (=vaippa pois), jolloin jää jäljelle mahdollisuus mennä potalle tai pissata housuun (housut täytyy nimenomaan olla jalassa, että lapsi oppii tuntemaan miten kurjalta märät housut tuntuu). Muutaman kerran väärää vaihtoehtoa kokeiltuaan lapsi tajuaa että " potalle on kivempi pissiä kuin housuun, ja äitikin on tyytyväisempi kun pissaan pottaan" , ja alkaa käymään potalla. Vahingoista ei saa huutaa ja rangaista, mutta potalla käymisestä pitää kehua kovasti.
T: kokemusta on viidestä lapsesta
- aina herättyä ekana potalle
- ruokailun jälkeen potalle
- ennen ja jälkeen ulkoilun potalle