Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä virkaa on kävelykepillä?

Vierailija
09.08.2023 |

Tarkoittaen sellaista papan kävelykeppiä josta pietään kämmenellä kiinni, eikä mikään kainalosauva. Jos on vaikka jalka kipeä tai muuten vaan heikot jalat niin eihän se sillä jalalla astumista auta ollenkaan, kun pitäisi sitten keppikädessä olla sellaiset voimat että kannattelee. Vaikuttaa ihan kosmeettiselta jutulta.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli ennen sellainen vanhan ihmisen merkki. Ostettiin kävelykeppi. 

Vierailija
2/19 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koko painoa tarvitse sillä keppikädellä kannatella: jo pienikin kevennys voi auttaa. Lisäksi se auttaa tasapainon kanssa. Ja tosiaankin, se näyttää elegantilta, luoden sellaista vanhaa maailmaa henkivää tyyliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keppi auttaa tasapainon varmistamisessa. Lisäksi joillakin voi olla voimat tallella käsissä, vaikka jalka olisi heikko.

Vierailija
4/19 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kosmeettinen juttu. Iäkkäänä alkaa tasapaino monella reistata ja kävelykeppi on varsin hyvä tuki. Portaita noustessa tai alastullessa on otettava kaidepuusta kiinni. Itsellä juuri tuo vaiva. Yleensä kyllä kuljen nordic walking sauvojen kanssa, ne ovat vielä paremmat kuin kävelykeppi. Meitä iäkkäämpiä saattaa huipata ja jos ei ole mitään mihin tarttua kaatuu ja loukkaa itsensä ehkä pahemminkin. Etkö ole kuullut koskaan tästä, että iäkkäät kaatuilevat? No sitten kun ylität 70 vuotta tajuat ehkä jos et nyt ymmärrä.

Vierailija
5/19 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepillä otetaan lisätukea. Omalla äidillä oli käytössä ennen rollaattorin hankintaa. Tukeva keppi, ei mikään koriste. 

Vierailija
6/19 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelykeppiin saattoi ennen (ja tietysti vieläkin) piilottaa miekan. Toimii lyömäaseena muutenkin. Ja kyllä se kävelyä tukee, jos se on vähän horjuvaa ja ontuvaa, ei nivelet kipeydy niin nopeasti.

Vierailija
7/19 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä voi hutkia nuorisoa.

Vierailija
8/19 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli ennen sellainen vanhan ihmisen merkki. Ostettiin kävelykeppi. 

Ennen oli nuoremmillakin kävelykeppejä. Etkö ole koskaan nähnyt sellaisia kävelykeppejä joissa on esim. kädensijassa (joka hopeaa) upotettu taskumatti? Ihan onttojakin kävelykeppejä on, niillä voi kuljettaa kaikenlaista jauhoa huomaamatta. 

Vierailija
9/19 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelykepillä saattaa huonojalkainen päästä jonon ohi!! Ainakin sivistysmaissa.

Vierailija
10/19 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä voi hutkia nuorisoa.

Ja päälle hyppiviä koiria. Ja heristää sitä autolle, joka pyrkii ajamaan päälle suojatiellä.

Paljon käyttöä on kepillä.

Vierailija
11/19 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä neuropatia ja jalat osittain tunnottomat. Keppi auttaa tasapainon pitämisessä ja vähentää jaloilta vaadittavaa voimaa.

Vierailija
12/19 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silinterihattuisilla herrasmiehillä kävelykeppi on ainakin pelkkä koriste.

Vierailija
13/19 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen harkinnu kävlykeppiä selän takia, ois iso apu ja oon vasta 40 ja erittäin hyvässä urheilija kondiksessa fyysisesti.

Viä tarvis vaimo suostutella et mä tarviin semmosen jonka sisässä on miekka.

Vierailija
14/19 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin autta polvien niverikkoa omaavakin kävelyssä,Hyvä on apuvälineitä saatavilla.Ettei jää kodin vangiksi ja soffa-perunaksi.Liike on lääke ihan jokaiseen kipuun ja ulkoilma..

Vierailija
15/19 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kauhean vanha, mutta käytän keppiä silloin, kun selkä on tosi kipeä ja asento on tämän vuoksi kumara. On ihan hirveän rankkaa yrittää seistä tai kävellä ilman kepin tukea, jos selkä on 45 asteen kulmassa.

Vierailija
16/19 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pappani sairasti lapsena polion, ja toinen jalka halvaantui. Silloin kun se halvaantunut jalka oli hyvässä kunnossa, hänelle riitti tueksi pelkkä kävelykeppi.

Vierailija
17/19 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelykeppi on etäisyysmittari rahvaalle. Vähintään kepinmitan päässä ettei vaan tartu luteita tai pahempaa.

Vierailija
18/19 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelykepille oli käyttöä, kun issias oli tosi pahana. Helpotti sohvalta nousemisessa ja monessa muussa arjen askareessa. Ja olin noin nelikymppinen.

Vierailija
19/19 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee polvijuttu, olisi hyvä olla keppi varalla kotona. Ja side. Esim. jos polvinivel ärtyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän