Miten naiset kehtaavat kehua matkustelleensa niin ja niin monessa maassa?
Sitten kuitenkin ovat muka kauhean huolissaan ilmastonmuutoksesta.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kiertänyt kirjaimellisesti puoli Eurooppaa, lentokoneella. Ajattelisin kuitenkin, että koko elämäni asuminen 34 neliön itsemurhayksiössä, autottomuus sekä lemmiköttömyys kompensoisi edes jotakin.
Ai niin, kaikista isoin, eli lapsettomuus unohtui.
Lapsettomuus tosiaan on se isoin juttu, saa vähän lennelläkin.
Itse oon kiertänyt about koko Euroopan, paljon tietty lentäen mutta myös autolla, junalla, laivalla.
Juu naiset taas. Onko kukaan ollut lentokoneessa, jossa on pelkkiä naisia? :D
Vierailija kirjoitti:
Kiina saastuttaa noin miljardi kertaan enemmän kuin minä. Miksi sille asialle ei tehdä mitään?
Olet elänyt elämäsi koskaan ostamatta mitään mikä olisi made in china? Ohhoh. Koska jos olet ostanut, niin olet osasyy Kiinan saasteongelmaan.
Moni on sanonut, että kehuskrlen sillä, kun käyn joka vuosi lomamatkalla Japanissa. Miten se on kehuskelua? :D Sehän on vain osa persoonaa. Minusta kertoo paljon ihmisestä, että missä hän matkustelee esim. Afrikassa, Dubaissa tai Japanissa. Siitä saa aika hyvän kuvan, josta voi jatkaa keskustelua. M28
En lentäisi, jos Suomesta järkevässä ajassa pääsisi jonnekin lentämättä, mutta kun ei pääse. Tottakai ilmasto huolestuttaa, mutta vv. 2020-2022 en tehnyt yhtäkään lentomatkaa, nyt kun pandemiaa ei enää ole (vaikka koronaa onkin), matkustan koska se on minun henkireikäni arkeen.
Syön vegaanisesti, lajittelen ja kierrätän, en osta mitään turhaa, en osta kiinalaisia tuotteita jos sen voi välttää, käytän joukkoliikennettä silloin kun se on mahdollista ja muutenkin pyrin tekemään ilmastotekoja arjessa. Mutta ilman matkustamista en halua elää.
En julkaise matkoiltani enää mitään someen eikä esimerkiksi viimeisimmästä reissustani tiedä kuin kaikkein lähimmät ihmiset. Tulevasta en aio kertoa kenellekään muulle kuin puolisolle, joka tietää jo asiasta.
Arvaa mitä, ns. ilmastonmuutos ei jaksa kiinnostaa. Jos maapallo palaa jossain vaiheessa niin siitä vaan! Eipähän tartte enää kärsiä täällä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin lento- ja laivaliikenne muodostaa 4% maailman kasvihuonekaasupäästöistä. Että lähinnä olisin huolissaan aika monesta muusta asiasta.
Nyt on älyllistä epärehellisyyttä ilmassa. Lentomatkailu huvin vuoksi on täysin turhia päästöjä, kun taas vaikkapa ruoka, talon lämmitys ja työmatkailu tuottaa päästöjä väkisinkin.
Ja ilmeisesti itse syöt kasvisruokaa, lämmität hyödyntäen aurinkoenergiaa, työmatkailet pyörällä, julkisilla tai sähköautolla. Ai niin ei tietenkään näistä kaikista voi tulla hyvällä omalla tunnolla "päästöjä väkisinkin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin lento- ja laivaliikenne muodostaa 4% maailman kasvihuonekaasupäästöistä. Että lähinnä olisin huolissaan aika monesta muusta asiasta.
Minun auto muodostaa 0,0000000001% maailman päästöistä eli vähemmän kuin ne sinun käyttämät laivat ja lentokoneet. Auto aiheuttaa päästöjä vähemmän kuin lentokone tai laiva.
Minä menen autolla töihin tai ruokakauppaan, en ajele hupiajelua. Sinä lennät lentokoneella hupimatkoja tai laivalla teet hupimatkoja.
Miksi minun autoilu on pahasta mutta sinun hupimatkailu ei vaikka saastutat tuhansia kertoja enemmän kuin minä autoilullani?
En tee laivalla hupimatkoja. Lennän harvoin. Missä arvostelin sinun käyttämää autoasi? On vaan todella kornia, että ihmiset ovat valmiita moralisoimaan toisten hiilijalanjälkeä asioissa, jotka eivät ole itselle tärkeitä. Ei järin mietitä mistä kaikesta oma hiilijalanjälki muodostuu. Näitä lentämistä vastaan olevia ketjuja on täälläkin viikottain.
Älä jaksa hoopoilla, ap. Tiedetään, että nämä naisaloituksesi johtuvat hirvittävästä jomotuksesta pienissä palleissasi.
Ap, sun spämmäämisesi kuluttaa jumalattomasti sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on älyllistä epärehellisyyttä ilmassa. Lentomatkailu huvin vuoksi on täysin turhia päästöjä, kun taas vaikkapa ruoka, talon lämmitys ja työmatkailu tuottaa päästöjä väkisinkin.
Ja ilmeisesti itse syöt kasvisruokaa, lämmität hyödyntäen aurinkoenergiaa, työmatkailet pyörällä, julkisilla tai sähköautolla. Ai niin ei tietenkään näistä kaikista voi tulla hyvällä omalla tunnolla "päästöjä väkisinkin".
Mitä sillä on väliä mitä minä teen? Olet epälooginen tunteilija, joka yrittää spinnata keskustelua henkilöön, kun oma argumenttisi osoitettiin typeräksi.
Naisten logiikalla he ovat oikeutettuja matkustamaan koska kierrättävät.
Miksi vain naisten matkustus häiritsee sinua? Miksi koet tarpeen eritellä sen? Eivät kaikki naiset mitenkään kehuskele matkustuksella tai ole samalla huolissaan ilmastosta.
Vaikka koko Suomi alkaisi hiilineutraaliksi, samat päästöt tuotetaan Kiinassa vartissa vai puolessa tunnissako se oli? Tästä oli uutinen. Tuntuu että kaltaisesi ovat huolissaan ilmastosta vain ja ainoastaan silloin jos saat jotenkin haukuttua naisia sen varjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun auto muodostaa 0,0000000001% maailman päästöistä eli vähemmän kuin ne sinun käyttämät laivat ja lentokoneet. Auto aiheuttaa päästöjä vähemmän kuin lentokone tai laiva.
Minä menen autolla töihin tai ruokakauppaan, en ajele hupiajelua. Sinä lennät lentokoneella hupimatkoja tai laivalla teet hupimatkoja.
Miksi minun autoilu on pahasta mutta sinun hupimatkailu ei vaikka saastutat tuhansia kertoja enemmän kuin minä autoilullani?
En tee laivalla hupimatkoja. Lennän harvoin. Missä arvostelin sinun käyttämää autoasi? On vaan todella kornia, että ihmiset ovat valmiita moralisoimaan toisten hiilijalanjälkeä asioissa, jotka eivät ole itselle tärkeitä. Ei järin mietitä mistä kaikesta oma hiilijalanjälki muodostuu. Näitä lentämistä vastaan olevia ketjuja on täälläkin viikottain.
Ja mistä tiedätte että lentomatkat ovat hupimatkoja? Läheisiä voi olla muuallakin kuin samassa maassa, tai työn puolesta, tai muuttaa eri maahan jne ja tulee tapaamaan sitten perhettä tänne? Voisi miettiä vähän isommin kuin vain lentäminen=paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi autoilua paheksutaan ihan päättäjien toimesta ja luonnonsuojelijoiden toimesta vaikka auto saastuttaa vähemmän kuin lentokone? Miksi elokapinalliset ei mene kiitoteille osoittamaan mieltä?
Minua itseäni ärsyttää se että ihminen joka väittää olevansa luonnonsuojelija niin se matkustaa lentokoneella etelään lomalle koska se lentokone aiheuttaa valtavasti päästöjä ja samalla kyseinen henkilö moralisoi siitä kuinka autoilua ja lihansyöntiä pitää vähentää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä tiedätte että lentomatkat ovat hupimatkoja? Läheisiä voi olla muuallakin kuin samassa maassa, tai työn puolesta, tai muuttaa eri maahan jne ja tulee tapaamaan sitten perhettä tänne? Voisi miettiä vähän isommin kuin vain lentäminen=paha.
Tosi monet ihmiset lentää ulkomaille vaan lomamatkalle, he haluavat elämyksiä ja he ovat niitä kenellä on isoin hiilijalanjälki. He ovat niitä jotka saastuttavat ilmastoa eniten, ei se kuka ajaa henkilöautolla töihin tai syö pari kertaa viikossa lihaa.
Kävin kerran ruotsissa ja työmatkalla virossa. Ei nappaa matkustelu.
Heh mä alan sitten vähentämään autoilua ja vähentämään lihansyöntiä kunnes lomamatkat lentokoneilla loppuu. Miksi minun pitäisi vain vähentää päästöjä mutta lentomatkustajien ei? Kuitenkin lentomatkustaja on se isoin saastuttaja.
En lajittele roskia edes sen takia ja voisin vaikka kipata roskia luontoon.
M30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä on väliä mitä minä teen? Olet epälooginen tunteilija, joka yrittää spinnata keskustelua henkilöön, kun oma argumenttisi osoitettiin typeräksi.
Se mainitsemasi typerä argumentti oli faktaa. Lähde siihen 4 prosenttiin löytyy netistä. Nimittelemällähän se sinun argumenttisi vahvistuu. Muutenhan mielipide on kuin persreikä. Meillä kaikilla on se ja oma haisee aina parhaimmalle.
Tinderin selaamisesta saa vauva-palstaa pahemman olon, kun katsoo niitä matkakuvia ja "harrastuksia". Ei ihme että kaikki menee maailmassa päin helvettiä, kun ei näytä yhteinen maapallo kiinnostavan muutoin kuin some kuvien muodossa.