Kyllä Itis ja Varissuo Turussa on ihan hyviä alueita asua, sanoo
moni poliitikko.
Mutta kuinka moni poliitikko asuu siellä kerrostalossa. Ei kukaan.
Kommentit (49)
Halinen Turussa on myös nykyään aika karmea paikka asua. Jengejä ja tosi levotonta menoa.
Rasismi kukoistaa kirkkaana palstalla.
Ja vielä jotkut vainoaa rasismista muutamaa hallituksen ministeriä, joiden rasistiset kirjoitukset ovat vuosien takaisia.
Nyt eletään tätä päivää, ja rasismi elää ja voi hyvin. Edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä jotkut vainoaa rasismista muutamaa hallituksen ministeriä, joiden rasistiset kirjoitukset ovat vuosien takaisia.
Kyllä tätä Turun keskustelua seuranneena olen todennut, että todella monen sisällä asuu pieni persu. Sitä ei todellakaan myönnetä ääneen, mutta juuri näissä kouluasioissa sen huomaa. Keksitään kaiken maailman tekosyitä miksi niitä ulkomaalaisia ei omaan kouluun haluta, vaikka kaikki tietää todellisen syyn. Ja seuraavassa lausessaa kauhistellaan jotain Riikan kirjoituksia, jotka liittyivät juuri tähän asiaan...
oulu halusi mailman kartalle v-15 ja todella pääsi nyt jopa raiskausinsinöörit haluavat sieltä pois. oulu ja turku kohta konkurssissa kun veron maksajat kaikkoavat. VAROITUKSIA EI KUUNNELTU. NAUTTIKAA TUOTOKSISTANNE. forssa purki 160 asuntoa tuli järki päähän
Varissuo on muuttunut positiiviseen suuntaan. Ennen sitä hallitsi suomalaiset juopot narkit avohoito tapa ukset.
Nyt muuhun maattajat joiden uskonto kieltää päihteet
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Muistan tuon Varissuon. Lapsena aina luettiin Alibi-lehdestä mitä kaikkea Varissuolla oli tapahtunut.
Perno taitaa olla nykyään vielä Varissuota rikkaampi paikka mutta Varissuo oli ensimmäinen lähiö Suomessa jossa suomalaiset jäivät vähemmistöksi.
Kummallekin on toki yhteistä se että aina kun ne ylittävät uutiskynnyksen niin juttu on Alibissa ja päivystävä vihervassari on mikrosekunnissa mediassa hokemassa yksittäistapausta ja suosikkimantraansa "kyllähän ne suomalaisetkin rąiskaa/tąppaa/sekä että"
Nyt olet ymmärtänyt jotain väärin. Ne Alibin jutut oli nimenomaa Reinojen ja Markkujen tekosia. Varissuo oli aiemmin päihdeongelmaisten keidas, tiettyjä taloja kutsuttiin murhataloiksi koska siellä sattui ja tapahtui jatkuvasti ryyppyremmien keskuudessa.
Rikokset ovat vähentyneet huimasti kun alue tuli värikkäämmäksi. Tulijat ei ole näitä alkoholin suurkuluttajia, Varissuolla asuu nykyään lähinnä mm-perheitä.
Ei minua kiinnosta, vaikka Varissuo olisi maailman parasta ja turvallisinta aluetta. Se on niin järkyttävän ruma paikka, että hyi helvetti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Muistan tuon Varissuon. Lapsena aina luettiin Alibi-lehdestä mitä kaikkea Varissuolla oli tapahtunut.
Tuo oli sitä aikaa, kun siellä asui suomalaisia juoppoja ja narkkareita. Nykyään siellä on oikeasti ihan rauhallista, kun suuri osa on ulkomaalaisia. Ei niissä kerrostaloissa kyllä kukaan halua asua, siksi että ovat kauheassa kunnossa, mutta siellä on oikein kivoja rivareita. Nythän sieltä siirretään oppilaita viereisen alueen kouluun ja ulina on ollut valtavaa (suomalaisten toimesta).
Onko se huono juttu että oppilaita siirretään?
Olen eri, mutta kyllähän se tietyssä mielessä on. Moni lapsiperhe etsii asunnon, johon sitoutua vuosiksi, vuosikymmeniksi, mahdollisesti loppuelämåksi. Kyllä silloin ihan lähtökohtaisesti pohditaan lapsiperheenkin kannalta oleelliset asiat, kuten juuri lasten koulu ja siihen liittyvät asiat. Lasten pakkosiirto on tietyllä tavalla lupausten pettämistä hyvin vakavassa asiassa. Itse näen sen siksi todella huonona asiana.
Vierailija kirjoitti:
Varissuo oli todella pahamainenen lähiö juuri suomalaisten juoppojen ansiosta parikymmentä vuotta sitten. Puukko heilui harva se ilta. Tällä hetkellä sen suurin vika suuren yleisön mielestä on monikulttuurisuus, mutta rahoittunut se tosiaan on. Pahempia paikkoja Turussa ovat Halinen ja Perno, nyt ainakin. Varsinkin Varissuon laidoilla on ihan tavallisia rivitaloasuntoja, ja tunnen useammankin henkilön, jotka ovat viihtyneet niissä erinomaisesti. Harvassa kaupunginosassa Turussa tai ehkä muuallakaan löytyy palvelut kaikki niin läheltä.
Mä ajan suosiolla kauas palvelujen perään! Ei todellakaan houkuttele Varsissuon palvelut. Kerran kävin siellä kaupassa ja teki mieli juosten paeta paikalta!
Vierailija kirjoitti:
Ei minua kiinnosta, vaikka Varissuo olisi maailman parasta ja turvallisinta aluetta. Se on niin järkyttävän ruma paikka, että hyi helvetti
Se on kyllä totta mutta eikös kaikki 70-luvun kerrostalolähiöt ole rumia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tätä Turun keskustelua seuranneena olen todennut, että todella monen sisällä asuu pieni persu. Sitä ei todellakaan myönnetä ääneen, mutta juuri näissä kouluasioissa sen huomaa. Keksitään kaiken maailman tekosyitä miksi niitä ulkomaalaisia ei omaan kouluun haluta, vaikka kaikki tietää todellisen syyn. Ja seuraavassa lausessaa kauhistellaan jotain Riikan kirjoituksia, jotka liittyivät juuri tähän asiaan...
Minä olen ylpeästi persu ja r@sisti, jos minut sellaiseksi siksi leimataan, kun haluan lasteni saavan kunnon opetusta! Luokka, jossa paljon kielitaidottomia (jotka eivät välttämättä ole sopeutunu tähän kulttuuriin), ei todellakaan tarjoa tasokasta opetusta.
No tämä Itiksen suunta on ainakin vuosien varrella muuttunut huonoon suuntaan. Vuosaaressakin suurin asujista ei suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalta se näyttää kuin mikä tahansa 70-luvun lähiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ylpeästi persu ja r@sisti, jos minut sellaiseksi siksi leimataan, kun haluan lasteni saavan kunnon opetusta! Luokka, jossa paljon kielitaidottomia (jotka eivät välttämättä ole sopeutunu tähän kulttuuriin), ei todellakaan tarjoa tasokasta opetusta.
Sama. En asu Turussa vaan lähialueella, jossa toistaiseksi hyvä tilanne. Jos tilanne muuttuu huonommaksi, meillä on kyllä toisaalla Suomessa talo, joka nyt vapaa-ajan asuntona. Voimme lähteä suomenkielisen opetuksen perässä myös sinne.
S2-tytöt pärjää koulussa paremmin kuin itäsuomalaiset pojat joten Itä-Suomeenkaan ei kannata mennä 😅
Vierailija kirjoitti:
S2-tytöt pärjää koulussa paremmin kuin itäsuomalaiset pojat joten Itä-Suomeenkaan ei kannata mennä 😅
No kuka mistään Itä-Suomesta on puhunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuka mistään Itä-Suomesta on puhunut?
Kunhan varoitin 🤔
Lähtökohtaisesti pakkosiirrot eivät ole ok. Ns. hyvillä alueilla porukka on maksanut SATOJA TUHANSIA voidakseen asua siellä, missä asuvat. Sinne jos sitten kohdistetaan jotain pakkosiirtoja, niin moniko ottaa avosylin vastaan tulokkaat? Vahva veikkaukseni on, että sen myötä maah.muuttovastaisuus ja mahdollisesti kiusaaminenkin kasvaisivat entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Varissuo on muuttunut positiiviseen suuntaan. Ennen sitä hallitsi suomalaiset juopot narkit avohoito tapa ukset.
Nyt muuhun maattajat joiden uskonto kieltää päihteet
Khatin kontit!
Ei jos siirretään S-kakkoset omaan kouluunsa.