Outo tekstiviesti (TikTok verification code)
Sain äsken seuraavanlaisen tekstiviestin:
[TikTok] xxxxxx is your verification code, valid for 5 minutes. To keep your account safe, never forward this code.
Onko tämä jokin huijausviesti vai onko vain tullut väärään numeroon? Jos kyseessä on huijaus, niin en kyllä ymmärrä mitä tai miten sillä voisi huijata, eihän siinä ole edes mitään linkkiä. Minulla ei ole mitään tekemistä TikTokin kanssa, korkeintaan olen joskus katsonut jokin videon Youtubessa, enkä ole antanut puhelinnumeroani sinne.
Onko muille tullut tällaisia viestejä?
Kommentit (7)
Onko sun sähköpostissa mitään tilin luomisesta?
On mahdollista että joku olis luonut tilin sinun sähköpostiosoitteella jos se on joskus vuotanut nettiin, tosin siitä olis sulla sähköpostissa ilmoitus.
Mulle kävi niin äsken, että tuli samanlainen viesti. Voiko tilin luoda pelkällä puhelinnumerolla?
TiktToki-tilin liuomiseen vaaditaan puhelinnumero ja siiihen tulee vahvistusviesti eli joku varmaan vahingossa laittanut sinun numeron siihen jos se hänen oma numeronsa on hyvin lähelle sama numero kuin sinulla.
Vierailija kirjoitti:
TiktToki-tilin liuomiseen vaaditaan puhelinnumero ja siiihen tulee vahvistusviesti eli joku varmaan vahingossa laittanut sinun numeron siihen jos se hänen oma numeronsa on hyvin lähelle sama numero kuin sinulla.
Kiitos vastauksesta! Voin sitten ilmeisesti rauhoittua. :) Ja miksi joku loisi tilin toiselle, jonne ei itse pääsisi, ei siinä ole järkeä.
Aika hassu yhteensattuma muuten, että ap sai samanlaisen viestin täsmälleen vuosi sitten, 9.8.2023 kuin minä tänään, 9.8.2024.
Huijaus varmaan. Sain samantyylisen Facebookista yhtenä yönä eikä minulla ole siellä tiliä, ainakaan aktiivisena.
Joku laittanut numeron väärin