Paras palashampoo?
Kommentit (6)
Famon "Hanipöö" on mulla käytössä, toooodella riittoisa ja hoitoaineenkin voi halutessaan jättää pois. Kokeilin varmaan kuutta eri palashampoota ennen tätä, mutta niistä jäi hiukset jotenkin rasvaisen tuntuisiksi.
Palashampoita on kahta erilaista, saippuapohjainen ja sitten toinen, joka on käytännössä nesteshampoo josta neste on poistettu. Tavallisia hoitoaineita ja muotoilutuotteita ei kannata käyttää saippuapohjaisen kanssa.
Kaikkien pää ja hiukset ei tykkää samoista tuotteista. Luonnonkiharat / ohuet suorat esimerkiksi.
Jos tulee virheostos, saippuan voi käyttää käsien pesuun tai suihkusaippuana.
Käytössä kannattaa huomioida omien hiusten kunto. Jos hiukset on vahingoittuneet (lämpökäsittely, permis, värjäys, aurinko, pyyhkeellä hankaaminen), ne saattavat jäädä pesun jälkeen lähmäisiksi ja takkuiseksi. Itsellä jäi alkuun paikoin. Lähmää kertyi seuraavissa pesuissa lisää pituuksiin vaikka muuten tuli puhtaaksi.
Ratkaisin niin, että laitoin ensin pituuksiin hoitoainetta (pala). Sitten pesin shampoolla pään ja huuhdoin huolellisesti lämpimällä vedellä, lopuksi kylmällä. Dippaan joskus pituuksia hyvin laimennettuun punaviinietikkaan. Vain pituuksia koska päänahka ärtyi vähän.
Etikkahuuhde poistaa mahdolliset shampoolähmät ja sulkee hiussuomut. Etikka ei haise kuivuttuaan. Ainakin Saaren taian sivuilla on laimennusohje ja mielestäni myös valmiita myynnissä.
Kaurilan saunan ja Saaren taian tuotteet on monen kehumia. Kaurilan saunan tuotteita saa ainakin joistain K-kaupoista.
Kannattaa käydä molempien nettisivuilla, siellä on myös arvosteluita ja tietoa palashampoon käytöstä. Arvostelijat kertovat myös joskus, minkä tyyppiset hiukset heillä on.
Palan hinta vaihtelee merkin mukaan, mutta kannattaa huomioida, että se vastaa n. kolmea shampoopulloa. Hoitoainepala menee mulla varmaan ainakin puoli vuotta.
Annan lämpimän suosituksen Kaurilan saunan tuotteille. Päänahan kutina ja rasvatöhnä hävisivät ensimmäisessä pesussa, ja pesuväli pidentyi. Hiukset oli ensin lähmäiset ja takkuiset (pituuksista), mutta ei enää.
Anteeksi jos tuntuu maksetulta mainokselta, ei ole, mutta olen ihan täysin hurahtanut. Päänahka ja hiukset tykkää, pesuväli pitenee, tuote on suomalainen, vege, luomu, tuoksuton, eläinkokeeton, lyhyt tuoteselostus, pieni ja pakattu pahviin. Kallis mutta mulle hintansa arvoinen. Hinta tosin tasaantuu koko ajan, varsinkin jos pesuväli pitenee kolmeen päivään. Halvemmalla selviän kuin ennen. :D
Mulle on sopinut Nurmen jojoba-shampoopala ja Kitschin riisivesishampoopala.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on sopinut Nurmen jojoba-shampoopala ja Kitschin riisivesishampoopala.
Ja molemmat taisi maksaa alls 10 euroa. Kestävät pitkään, kun hiusten pesuväli ainakin itselläni pitenee niiden kanssa.
Aamuisa tyrnipalasahmpoo on saippuaton ja jättää hiukset puhtaan tuntuisiksi pitkäksi aikaa. Olen voinut jättää myös hoitoaineen käytön, kun olen alkanut käyttää tätä. Ovat myös voittaneet tällä palashampoolla pohjoismaisen luonnonkosmetiikkakilpailun, eikä kyllä mikään ihme. Suosittelen.
Yves rocherin palashampoo on ollut hyvä hiuksille, jättää pehmeiksi hiukset, kuin olisi hoitoaine samassa.