Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö teille näin vaateostoksilla?

Vierailija
08.08.2023 |

Jos ostat vaatteita, ostatko arkeen sopivia käyttövaatteita, joita tulee aina käytettyä, vai tuleeko ostettua paljon vaatteita, jotka jää kaappiin koska ovat joko liian hienoja useimpiin tilanteisiin tai epäkäytännöllisiä tai sitten et raaski pitää syystä tai toisesta?
Itselläni on aivan liikaa vaatteita, joita olen käyttänyt kerran pari koska eivät sovi arkeen. Miten oppisi ostamaan vain arkeen sopivia?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta firman konferenssi reissu Espanjassa ja Olin ostamassa juhlavampaa illanviettoa varten

Totesin että mitä järkeä ostaa, pitää kerran ja lopuksi roikkuu kaapissa?

Ostan ns arkivaatteita tarpeeseen keksin jotakin varmasti.

Vierailija
2/28 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy valitettavan usein niin, että kuvittelen jonkun mekon esim ihan sopivaksi arkivaatteeksi ja sitten kun olen sen ostanut, totean, etten edelleenkään ole arjessa mekkoon pukeutuja. Tahtoisin ehkä olla, muttei tunnu luontevalta. Tai sitten ostan vaatteen joka sopisi arkeen muuten, mutta rypistyy todella helposti eikä sovi ainakaan pakattavaksi eikä edes autossa istumiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päässyt tuon vaiheen yli. Minulla ei ole enää isompia juhlia tiedossa niin ostan vain arkivaatetta. Pitkään aikaan en ole ostanut mitään vaatetta kun kaikki on niin kallista nykyään. Vaatekauppoja alkaa mennä konkurssiin.

Vierailija
4/28 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tule ostettua tuolla tavalla vääränlaisia vaatteita. Joskus on tullut ostettua vaate, joka on käytössä osoittautunut hankalaksi esimerkiksi materiaalin suhteen.

Mietin aina ennen ostopäätöstä milloin ja missä vaatetta käyttäisin. En osta vaatteita ajatuksella ihan kiva, vaan jos siinä jokin epäilyttää niin se jää kauppaan.

Vierailija
5/28 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo niin paljon juhlavaatteita, että en osta enää lisää. Päinvastoin olen karsinut niitä sukulaisille. Ajattelemalla oman jäljellä olevan elämän lyhyyttä ei tee mieli ostaa lisää.

Vierailija
6/28 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, on tullut viimeisen parin vuoden aikana ostettua mm paljettipuseroita pari (kesään ja talveen sopivat), paljettiblazeri jne. Ja sitten on aika monta muuta yläosaa joita en todellakaan voi arjessani ja esim.työpäivinä käyttää.

Sitä kun aina välillä toivoo, että elämässä olisi muutakin kuin työ ja arki. Siis useammin kuin mitä on eli 2-3x/vuosi.

Vierailija
7/28 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa kaksi juhlavaa asua, joista ainakin toista voi helposti hieman muutella, esim. hyvät housut ja toppia voi vaihtaa, sekä mekko ja jakku mikä sopii molempiin.

Sitten ei tarvitse ostella lisää niitä.

Vierailija
8/28 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuulla, että tästä vaiheesta voi päästä yli ja oppia. Onko seuraava vaihe, että ostaa vain arkivaatteita, mutta niitäkin liikaa kun pitää muutamaa hassua? Kuinka hypätä senkin vaiheen yli? :-)

Vierailija
9/28 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että iän ja kokemuksen myötä yhä harvemmin tulee ostattua sellaista, mitä en oikeasti käytä. Omat tavat ja mieltymykset on tulleet sen verran tutuiksi, tiedän mistä pidän, mistä en ja mitkä vaatteet jää varmasti käyttämättä. On värejä ja leikkauksia, jotka eivät itselleni sovi yhtään ja joista tiedän jo heti, etten pysty käyttämään. Esim jostain syystä halterneck -yläosat topeissa ja mekoissa saa aina niska/hartia jumin aikaiseksi. Myöskään värit punainen, keltainen ja vihreä, erityisesti ei-murretut sävyt ei todellakaan sovi.

Vaatteita ostaessa aika usein ostan sellaista, joka muistuttaa jollain tavalla jo käytössä olevia lempparivaatteita, sellaisia joita tiedän käyttäväni päivittäin.

Vierailija
10/28 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan arkivaatteita. Ei ole mitään juhlia ja sitten jos joskus on, niin ostan sitten sitä varten jotain.

Mutta pyrin ostamaan mahdollisimman kauniita vaatteita. On kiva pukeutua nätisti arkenakin.

Vierailija
11/28 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä tule ostettua tuolla tavalla vääränlaisia vaatteita. Joskus on tullut ostettua vaate, joka on käytössä osoittautunut hankalaksi esimerkiksi materiaalin suhteen.

Mietin aina ennen ostopäätöstä milloin ja missä vaatetta käyttäisin. En osta vaatteita ajatuksella ihan kiva, vaan jos siinä jokin epäilyttää niin se jää kauppaan.

Minulla on kaapit täynnä ihan ok vaatteita, joka lähtöön. Jostain syystä pukeudun kuitenkin aina valkoiseen paitikseen ja farkkuihin. Juhlavampaan sitten valkoinen paitis ja mustat housut. Olen jämähtänyt tähän.

Vierailija
12/28 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaapit täynnä ihan ok vaatteita, joka lähtöön. Jostain syystä pukeudun kuitenkin aina valkoiseen paitikseen ja farkkuihin. Juhlavampaan sitten valkoinen paitis ja mustat housut. Olen jämähtänyt tähän.

Kesällä olen huomannut käyttäväni vaatekaapin sisältöä, mutta talvella käy vähän kuin tälle kirjoittajalle, paitsi että itsellä ne on urheiluvaatteet kuten hiihtohousut joilla menen joka paikkaan.

Vierailija
13/28 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut paitoja, joita ei voi rumpukuivata. Käyttökelvottomia.

Vierailija
14/28 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin ostamaan arkivaatteita, kun mietin pukukopissa, että onko tämä vaate sellainen, että haluaisin sen päälleni seuraavana arkipäivänä. Aika moni vaate on tämän jälkeen jäänyt kauppaan.

Vierailija
15/28 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opin ostamaan arkivaatteita, kun mietin pukukopissa, että onko tämä vaate sellainen, että haluaisin sen päälleni seuraavana arkipäivänä. Aika moni vaate on tämän jälkeen jäänyt kauppaan.

Kiitos. Simppeli neuvo.

Vierailija
16/28 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu, että tulee huteja, niin kannattaa pitää pieni mietintäpaussi vastaisuudessa. Esim. miettiä yön yli ja sitten käydä uudelleen katsomassa/sovittamassa.

Vierailija
17/28 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut paitoja, joita ei voi rumpukuivata. Käyttökelvottomia.

Eikö niitä voi sitten kuivattaa ihan tavallisesti? Miljoonat ihmiset kuivattavat vaatteensa niin. Ihan helppoa ja suht nopeaa.

Vierailija
18/28 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoan kapselivaatekaappia. Se on hauskaa. Nyt en enää osta ihan mitä sattuu vaan värin pitää olla oikea ja sopia muiden vaatteiden kanssa yhteen.

Vierailija
19/28 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaappi täynnä juhlavaatteita, mutta ei juhlia. Surullista.

Vierailija
20/28 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein löydän jonkun vaatteen josta tulee mun lempivaate ja sitten kulutan sen aivan puhki. Sitten on myös niitä vaatteita joita harvemmin tulee käytettyä, muutama vuosi sitten lopetin sellaisten mekkojen ostelun joita en voisi käyttää muutenkin kuin vain juhlissa