Lasten isä sitten ilmoitti muuttavansa tuosta vaan reilu 100km päähän..
Lapset voi kuulemma sitten kyläillä joskus viikonloppuisin. On se helppoa olla mies.
Hyvästi kaikki oma elämä minulle, tähän asti hoidettu lapset kuitenkin aikalailla vuoroviikoin.
Kommentit (454)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on merkitty papereissa lähivanhemmaksi?
Aivan. Luuletko että lähivanhemmilla on määräysvalta etävanhemman asioihin?
Onko ap jossain antanut ymmärtää luulevansa että hänellä on määräysvalta eksän asioihin?
Ulísee aloituksessa siihen malliin... mikä muu voisi olla syynä ketjun perustamiselle? Pelkkä miesvihako?
Vaikka avautuminen ja vertaistuki. Varmasti sattuu sekä äitiin että lapsiin kun isä käytännössä hylkää lapsensa. Ei se tarkoita että ap haluaa määrätä ketään. Oletko jollain tapaa kehitysvammainen? Kysyn vilpittömästi.
Älä valehtele. Kukaan ei kysy vilpittömästi keskustelupalstalla, onko toinen kehitysvammainen. Siinä on aina taustalla tarve haukkua ja mollata toista. Eikä sellainen kuulu aikuisten toimintaan.
t. eri
Tuttavaperheen äiti ilmoitti eron myötä muuttavansa 200 km päähän. Vaikeutti huomattavasti lapsen ja isän tapaamisia. Muutaman vuoden kuluttua palasi samalle paikkakunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Miten se estää jatkamasta vuoroviikoin? Lastenvalvojan juttusille vaan, ei tuollainen matka ole mikään este jatkaa järjestelyä.
Ainoa mitä joudutte sopimaan on kumpi hakee? Hoitavalle tuodaan vai hoitoon haetaan
Varmaan koulu estää? Olisi aika pitkä koulumatka. Osaatko yhtään ajatella itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erotessa sovittu, että lapset huolehditaan yhdessä täysi-ikäisiksi ja mahdollisimman tasapuolisesti.
En olisi ikinä uskonut, että voisi tuosta noin vaan muuttaa lapsettoman vaimonsa kanssa pois ja "jättää" lapset.
Toki lapset huolehdin tästä eteenpäinkin mutta itse en koskaan voisi tehdä samanlailla.Ap
Kuinka monta vuotta sitten erositte ja miksi? Jättikö mies sinut vai sinä miehen?
Miten lastenhoito on sujunut tähän asti siis?
Kauanko olitte yhdessä? Ovatko lapset teinejä, alakoululaisia vai vielä pienempiä?
Erosta jo useampi vuosi.
Lapsia 3 ovat, 14, 11 ja 7.
Yhdessä oltiin noin 15 vuotta.
Tähän asti hoidettu aikalailla viikko-viikko, yleensä minulla vähän enemmän olleet. Hyvin toiminut tähän asti jaettu vanhemmuus.Ap
Nyt pitää sitten vain totutella siihen, että olette "joka toinen viikonloppu isällä" perhe. Sinä et isän valintohin voi vaikuttaa, joten sinun pitää vain omalta osaltasi huolehtia, että lapset kärsivät mahdollisimman vähän muutoksesta. Et esim. rupea tappelemaan isän kanssa tms.
Tapella ei tietenkään kannata, mutta ei kannata ruveta miksikään heittopussiksikaan. Menkää aloittaja lastenvalvojalle ja tehkää tarkka sopimus isän viikonlopuista, kuljetuksista ja aikatauluista. Ja noudata omalta osaltasi niitä prikulleen, yhtään siimaa antamatta.
AP:lla on jo sen ikäiset lapset, että kulkevat julkisilla isälleen viikonlopuiksi keskenään oikein kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Hui mikä muumio minä oon. Parisuhdetta reilut 29v takana🤔
Entäs minä sitten 39 v yhdessä joista 34 naimisissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap jossain antanut ymmärtää luulevansa että hänellä on määräysvalta eksän asioihin?
Ulísee aloituksessa siihen malliin... mikä muu voisi olla syynä ketjun perustamiselle? Pelkkä miesvihako?
Vaikka avautuminen ja vertaistuki. Varmasti sattuu sekä äitiin että lapsiin kun isä käytännössä hylkää lapsensa. Ei se tarkoita että ap haluaa määrätä ketään. Oletko jollain tapaa kehitysvammainen? Kysyn vilpittömästi.
Älä valehtele. Kukaan ei kysy vilpittömästi keskustelupalstalla, onko toinen kehitysvammainen. Siinä on aina taustalla tarve haukkua ja mollata toista. Eikä sellainen kuulu aikuisten toimintaan.
t. eri
Jos haluaisin haukkua, käyttäisin aivan toisia termejä kuin kehitysvammainen. Onko kehitysvammaisuudessa mielestäsi jotain pahaa tai hävettävää?
Vierailija kirjoitti:
Hah. Minä tiedän tapauksen missä lähivanhempi (äiti) muutti 600km päähän etävanhemmasta (isä). Oli tosi reilu veto viedä pienet lapset toiselle puolelle Suomea. Kyllä ne naisetkin osaa.
Juuri noita olen minäkin kuullut eniten. Miksi nyt isää ei ymmärretä kun ei sen pitempi välimatka ole kuin 100km? Se hoituu niinkin, että molemmat ajavat puolitiehen eli 50km ja lapset vaihtavat siitä autoa, kun hoitosuhde vaihtuu . Noin on moni toiminut.
Onneksi lapset unohtavat isänsä melko pian.
Vierailija kirjoitti:
Hui mikä muumio minä oon. Parisuhdetta reilut 29v takana🤔
Ja minulla 42 vuotta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erotessa sovittu, että lapset huolehditaan yhdessä täysi-ikäisiksi ja mahdollisimman tasapuolisesti.
En olisi ikinä uskonut, että voisi tuosta noin vaan muuttaa lapsettoman vaimonsa kanssa pois ja "jättää" lapset.
Toki lapset huolehdin tästä eteenpäinkin mutta itse en koskaan voisi tehdä samanlailla.Ap
Kuinka monta vuotta sitten erositte ja miksi? Jättikö mies sinut vai sinä miehen?
Kauanko olitte yhdessä? Ovatko lapset teinejä, alakoululaisia vai vielä pienempiä?
Erosta jo useampi vuosi.
Tähän asti hoidettu aikalailla viikko-viikko, yleensä minulla vähän enemmän olleet. Hyvin toiminut tähän asti jaettu vanhemmuus.Ap
Nyt pitää sitten vain totutella siihen, että olette "joka toinen viikonloppu isällä" perhe. Sinä et isän valintohin voi vaikuttaa, joten sinun pitää vain omalta osaltasi huolehtia, että lapset kärsivät mahdollisimman vähän muutoksesta. Et esim. rupea tappelemaan isän kanssa tms.
Tapella ei tietenkään kannata, mutta ei kannata ruveta miksikään heittopussiksikaan. Menkää aloittaja lastenvalvojalle ja tehkää tarkka sopimus isän viikonlopuista, kuljetuksista ja aikatauluista. Ja noudata omalta osaltasi niitä prikulleen, yhtään siimaa antamatta.
Ja tuo muuttaa tilannetta siten että...? Jos tähänkin asti on hoitamiset sujuneet ongelmitta, eiköhän ne jatkossakin suju. Se, että ihminen muuttaa, ei tarkoita, että hän lakkaa olemasta luotettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenties ärsyyntyminen siihen, että eksä ei ajattele omien lastensa parasta?
Montakohan lasta ap.n exä vielä tekee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosta jo useampi vuosi.
Eli lyhyt liitto ja kolme lasta.
15 vuotta on mielestäsi lyhyt aika olla yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Jos haluaisin haukkua, käyttäisin aivan toisia termejä kuin kehitysvammainen. Onko kehitysvammaisuudessa mielestäsi jotain pahaa tai hävettävää?
Lopeta. Nyt on aiheena isän muutto, ei kehitysvammaisuus. Pysy aiheessa äläkä mene henkilötasolle. Ja lopeta valehtelu. Tänne asti näkyy, että korvasi heiluvat.
Vierailija kirjoitti:
Sano että saa luvan ottaa lapset mukaan.
Miksi?
Kuka normaalijärkinen ei haluaisi elää lastensa kanssa arkea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosta jo useampi vuosi.
Eli lyhyt liitto ja kolme lasta.
15 vuotta on mielestäsi lyhyt aika olla yhdessä?
Mutta miksi ensimmäinen lapsi on tehty noin nopeasti?
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hulluinta tässä on, että etävanhempi voi noin vain sanoa itsensä irti velvollisuuksista.
Äidin on vaan jaksettava huolehtia yksin koulut, arki yms.
Yhdessä lapset tehty ja haluttu, nyt uuden vaimonsa kanssa haluavat asettua muualle.Tämä siis ap
Sitä kutsutaan ihan vaan elämäksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten se estää jatkamasta vuoroviikoin? Lastenvalvojan juttusille vaan, ei tuollainen matka ole mikään este jatkaa järjestelyä.
Ainoa mitä joudutte sopimaan on kumpi hakee? Hoitavalle tuodaan vai hoitoon haetaan
No vuoroin toinen vie ja toinen hakee. Yksinkertaista!
Olisiko tässä niin, että tämä nainen ajatellut muuton valmiiksi niin pitkälle, että tapaamiset hankala järjestää lasten koulun vuoksi. Hänen ei tarvitse siten lapsiasi huoltaa. Tekevät varmaan omia kohta.
Tee sopimus, että hoitavat lapset kaikki loma-ajat. Saa uusi nainekin sitä vastuuta kokea. Nyt pääsevät helpommalla.