Lasten isä sitten ilmoitti muuttavansa tuosta vaan reilu 100km päähän..
Lapset voi kuulemma sitten kyläillä joskus viikonloppuisin. On se helppoa olla mies.
Hyvästi kaikki oma elämä minulle, tähän asti hoidettu lapset kuitenkin aikalailla vuoroviikoin.
Kommentit (454)
Ymmärrän, että harmittaa. Mutta myöhemmin saattaa sitten sitä miestä harmittaa, kun suhde lapsiin on ohut.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä omaa elämää ole muillakaan vanhemmilla joka toinen viikko.
Lisääntyminen ihan ikioma ja vapaaehtoinen valinta
Niin. Ne lapset olisi helpointa jättää hankkimatta koska mikään suhde ei kestä yli 10 vuotta. Tämä kannattaisi tiedostaa jo lapsia hankkiessa että teet ne tulevan exäsi kanssa. Mitä sitten muuten tulee niin sitä lähivanhemmuus on, että elämä on offline tilassa siihen asti että lapset on täysi-ikäisiä.
Sellaista se, (avio)eroaminen vanhempina on.
Miehellä, aivan kuten sinullakin, on kuitenkin oikeus muuttaa ja vaihtaa jopa paikkakuntaa elämänsä uusien tuulien puhaltaessa.
Siinä ei auta muu kuin sopia vaikka sen lastenvalvojan puheilla uudet tapaamis ym kuviot, viikottaiset vaihdot ei enää onnistu, ainakin jos lasten parasta ajatellaan.
Ei hirveästi sääliä heru, lasten kannalta tietysti ikävää, että joutuvat olemaan pidemmän ajan "vain" sen yhden vanhemman kanssa kunnes koittaa taas vaihdon tmv aika, mutta vanhempi kyllä aikuisena sen kestää ja jaksaa.
Välillä tuntuu, että ihmiset eroavat vain siksi, että saavat lapsistaan mahd paljon lomaa...
T. Lapseni ovat 20v ja pian 22v, olleet elämässään n.6x muualla hoidossa, max1vrk kerrallaan.
Niin, kaikilla ei ole turvaverkkoja tmv.
Ja lopuksi, 100km ei ole edes pitkä välimatka, n.1-1,5h autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hulluinta tässä on, että etävanhempi voi noin vain sanoa itsensä irti velvollisuuksista.
Äidin on vaan jaksettava huolehtia yksin koulut, arki yms.
Yhdessä lapset tehty ja haluttu, nyt uuden vaimonsa kanssa haluavat asettua muualle.Tämä siis ap
Mun mies teki ihan saman.
Muutti noin 130 km päähän uuden naisen luo ja sinne jäi. Jätti minut vielä tuon naisen takia. Ja käytännössä siis minä jäin kantamaan vastuun arjesta, lasten koulut kotimme lähellä. Miestä ei kiinnosta edes nähdä lapsia muuta kuin kerran vuodessa.
Yleensä on käynyt niin, että äiti muuttaa lasten kanssa kauaksi lasten isästä.
Vaihteeksi noinkin päin, kuten ap:n kohdalla.
Erotessa sovittu, että lapset huolehditaan yhdessä täysi-ikäisiksi ja mahdollisimman tasapuolisesti.
En olisi ikinä uskonut, että voisi tuosta noin vaan muuttaa lapsettoman vaimonsa kanssa pois ja "jättää" lapset.
Toki lapset huolehdin tästä eteenpäinkin mutta itse en koskaan voisi tehdä samanlailla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ne lapset olisi helpointa jättää hankkimatta koska mikään suhde ei kestä yli 10 vuotta. Tämä kannattaisi tiedostaa jo lapsia hankkiessa että teet ne tulevan exäsi kanssa. Mitä sitten muuten tulee niin sitä lähivanhemmuus on, että elämä on offline tilassa siihen asti että lapset on täysi-ikäisiä.
Meillä on parisuhde kestänyt 18 vuotta. Enää muutama vuosi niin lapsi on täysi-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
No voi helevetti, miten minä olen pysynyt saman ukon kanssa jo 15 vuotta, jos mikään suhde ei kestä yli kymmentä? Kaikki ihmiset eivät ole kukasta kukkaan hyppelijöitä, jotkut meistä sitoutuvat oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se estää jatkamasta vuoroviikoin? Lastenvalvojan juttusille vaan, ei tuollainen matka ole mikään este jatkaa järjestelyä.
Ainoa mitä joudutte sopimaan on kumpi hakee? Hoitavalle tuodaan vai hoitoon haetaan
Ei taida onnistua, että lapset käyvät kahdessa eri koulussa vuoroviikoin?
No haloo, ei todellakaan!!!!
Lapset käyvät yhtä koulua ja piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi helevetti, miten minä olen pysynyt saman ukon kanssa jo 15 vuotta, jos mikään suhde ei kestä yli kymmentä? Kaikki ihmiset eivät ole kukasta kukkaan hyppelijöitä, jotkut meistä sitoutuvat oikeasti.
Olin minäkin saman ukon kanssa 18 vuotta ja olisin pysynyt hautaan asti, mutta kun äijä päätti ottaa uuden naisen ja jätti minut. Siinä minä jäin lapsiemme kanssa, kun äijä vain häipyi!
Sinullekin voi käydä ihan samoin. Ei se riitä, että sinä olet sitoutunut ja haluat olla loppuun asti. Mies voi lähteä milloin vain, varsinkin neljänkympin kriisissä lähtee moni. Ja nimenomaan niin, että uusi muija hommattu jo valmiiks salaa.
Vierailija kirjoitti:
Erotessa sovittu, että lapset huolehditaan yhdessä täysi-ikäisiksi ja mahdollisimman tasapuolisesti.
En olisi ikinä uskonut, että voisi tuosta noin vaan muuttaa lapsettoman vaimonsa kanssa pois ja "jättää" lapset.
Toki lapset huolehdin tästä eteenpäinkin mutta itse en koskaan voisi tehdä samanlailla.Ap
Mitäs menit vaatimaan lähivanhemmuuden itsellesi. Ahneudesta joutuu maksamaan...
Kertoo isän suhteesta lapsiinsa ja isyyteensä. Sano että ok, mutta hän saa sitten hakea lapset "kylään" kuten kuvailee. Eli ei halua jakaa arkeaan lasten kanssa. Tämä ei siis liity sinuun vaan hänen isänä oloon, ymmärrätkö eron? Surullista siis lasten kannalta. Sinuna pyytäsisin vain, että mennäänkö lastenvalvojalle keskustelemaan, kuinka huoltajuus sekä lasten elatus tästä eteenpäin. Sinustahan tulee lähivanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Toki lapset huolehdin tästä eteenpäinkin mutta itse en koskaan voisi tehdä samanlailla.Ap
Kuinka monta vuotta sitten erositte ja miksi? Jättikö mies sinut vai sinä miehen?
Miten lastenhoito on sujunut tähän asti siis?
Kauanko olitte yhdessä? Ovatko lapset teinejä, alakoululaisia vai vielä pienempiä?
Hah. Minä tiedän tapauksen missä lähivanhempi (äiti) muutti 600km päähän etävanhemmasta (isä). Oli tosi reilu veto viedä pienet lapset toiselle puolelle Suomea. Kyllä ne naisetkin osaa.
Kuka on merkitty papereissa lähivanhemmaksi?
Aivan. Luuletko että lähivanhemmilla on määräysvalta etävanhemman asioihin?
Ehdota että maksaa taksin joka toinen viikko että lapset pääsevät kylään. Tai hae yksinhuolto,,,,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sinä olet sitoutunut. Et tiedä kuinka monta ihmistä teidänkin suhteessa on ollut että toinen jaksaa sinun sitoutumista.
Voisiko sen lastenhuoltosopimuksen nyt kaivaa esille, jos se on tehty kirjallisesti?
En ole kuullutkaan, että joku haluton vanhempi olisi pakotettu tapaamaan lapsiaan. Mikä lakipykälä siihen on ja raahaako joku vastustelevan aikuisen lapsia hakemaan?