Lasten isä sitten ilmoitti muuttavansa tuosta vaan reilu 100km päähän..
Lapset voi kuulemma sitten kyläillä joskus viikonloppuisin. On se helppoa olla mies.
Hyvästi kaikki oma elämä minulle, tähän asti hoidettu lapset kuitenkin aikalailla vuoroviikoin.
Kommentit (454)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ne lapset olisi helpointa jättää hankkimatta koska mikään suhde ei kestä yli 10 vuotta. Tämä kannattaisi tiedostaa jo lapsia hankkiessa että teet ne tulevan exäsi kanssa. Mitä sitten muuten tulee niin sitä lähivanhemmuus on, että elämä on offline tilassa siihen asti että lapset on täysi-ikäisiä.
No voi helevetti, miten minä olen pysynyt saman ukon kanssa jo 15 vuotta, jos mikään suhde ei kestä yli kymmentä? Kaikki ihmiset eivät ole kukasta kukkaan hyppelijöitä, jotkut meistä sitoutuvat oikeasti.
Surullista kyllä alatte olla pientä vähemmistöä. Suurimmalla osalla on vain oikeuksia, lapsista viis, tehdä just kuten itseä huvittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ne lapset olisi helpointa jättää hankkimatta koska mikään suhde ei kestä yli 10 vuotta. Tämä kannattaisi tiedostaa jo lapsia hankkiessa että teet ne tulevan exäsi kanssa. Mitä sitten muuten tulee niin sitä lähivanhemmuus on, että elämä on offline tilassa siihen asti että lapset on täysi-ikäisiä.
No voi helevetti, miten minä olen pysynyt saman ukon kanssa jo 15 vuotta, jos mikään suhde ei kestä yli kymmentä? Kaikki ihmiset eivät ole kukasta kukkaan hyppelijöitä, jotkut meistä sitoutuvat oikeasti.
Olin minäkin saman ukon kanssa 18 vuotta ja olisin pysynyt hautaan asti, mutta kun äijä päätti ottaa uuden naisen ja jätti minut. Siinä minä jäin lapsiemme kanssa, kun äijä vain häipyi!
Sinullekin voi käydä ihan samoin. Ei se riitä, että sinä olet sitoutunut ja haluat olla loppuun asti. Mies voi lähteä milloin vain, varsinkin neljänkympin kriisissä lähtee moni. Ja nimenomaan niin, että uusi muija hommattu jo valmiiks salaa.
Tottakai niin voi käydä vaikka mies jo lähempänä viittäkymmentä onkin. Hän on läheisempi lapsemme kanssa eli hoitaa,esim kaikki harrastukset. Uskoisin että meillä mentäisiin viikko-viikko tai itse olisin etä-äiti.
Elämä on valintoja. Sinä valitsit ensin lisääntymisen ja sen jälkeen eron, joten ihan omien valintojesi seurauksena olet kohta käytännössä yh.
Vierailija kirjoitti:
Lasten isällä ei ole mitään velvollisuutta kysyä lasten äidiltä josta on eronnut lupaa muuttamiseen vaikka toiseen maahan.
"Yhyy, miksi äidit vieraannuttavat lapset isistään!"
Vierailija kirjoitti:
Erotessa sovittu, että lapset huolehditaan yhdessä täysi-ikäisiksi ja mahdollisimman tasapuolisesti.
En olisi ikinä uskonut, että voisi tuosta noin vaan muuttaa lapsettoman vaimonsa kanssa pois ja "jättää" lapset.
Toki lapset huolehdin tästä eteenpäinkin mutta itse en koskaan voisi tehdä samanlailla.Ap
Valitettavasti monet miehet unohtavat lapsensa uuden heilan tultua mukaan kuvioihin. Haluavat aloittaa puhtaalta pöydältä, lasten tunteista viis. Nyt onkin erityisen tärkeää, että sinä olet rakastava ja läsnäoleva vanhempi. Lapset tarvitsevat elämässään pysyvyyttä ja turvallisuudentunnetta. Itselläni on kokemusta vastaavasta tilanteesta lapsen näkökulmasta. Arvostan ja rakastan äitiäni aivan valtavasti, kun taas isäni kanssa en ole oikein väleissä, vaikka nykyään hän haluaisikin kovasti pitää yhteyttä. Lapset muistavat kyllä, kuka on pistänyt heidät elämässään etusijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hulluinta tässä on, että etävanhempi voi noin vain sanoa itsensä irti velvollisuuksista.
Äidin on vaan jaksettava huolehtia yksin koulut, arki yms.
Yhdessä lapset tehty ja haluttu, nyt uuden vaimonsa kanssa haluavat asettua muualle.Hauska yksityiskohta kielenkäytössä: on äiti ja sit on etävanhempi. Aivan kuin äiti ei voisi olla etävanhempi.
Onhan se toki hauskaa, kun ap ihan selkeästi kertoi, että isä on tässä tapauksessa etävanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erotessa sovittu, että lapset huolehditaan yhdessä täysi-ikäisiksi ja mahdollisimman tasapuolisesti.
En olisi ikinä uskonut, että voisi tuosta noin vaan muuttaa lapsettoman vaimonsa kanssa pois ja "jättää" lapset.
Toki lapset huolehdin tästä eteenpäinkin mutta itse en koskaan voisi tehdä samanlailla.Ap
Kuinka monta vuotta sitten erositte ja miksi? Jättikö mies sinut vai sinä miehen?
Miten lastenhoito on sujunut tähän asti siis?
Kauanko olitte yhdessä? Ovatko lapset teinejä, alakoululaisia vai vielä pienempiä?
Erosta jo useampi vuosi.
Lapsia 3 ovat, 14, 11 ja 7.
Yhdessä oltiin noin 15 vuotta.
Tähän asti hoidettu aikalailla viikko-viikko, yleensä minulla vähän enemmän olleet. Hyvin toiminut tähän asti jaettu vanhemmuus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitat isälle että vastuu on edelleen 50-50. Ja voi voi jos sitten aamulla hänen pitää kuskata lapset kouluun / päiväkotiin 100km....
Todella "älykäs" idea. Erityisen paljon huomoidaan lasten etu tuossa #eikun.
Sano että saa luvan ottaa lapset mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on merkitty papereissa lähivanhemmaksi?
Aivan. Luuletko että lähivanhemmilla on määräysvalta etävanhemman asioihin?
Onko ap jossain antanut ymmärtää luulevansa että hänellä on määräysvalta eksän asioihin?
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitat isälle että vastuu on edelleen 50-50. Ja voi voi jos sitten aamulla hänen pitää kuskata lapset kouluun / päiväkotiin 100km....
Luuletko voimaantuneena että se on ilmoitusasia?
Etävanhemmat ei tee mitään pelkästä lähinvanhemman kiukuttelusta.
Käännetääs leikki toisinpäin. Onko äidillä oikeus muuttaa vai tarvitseeko nainen aina exänsä luvan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta vuotta sitten erositte ja miksi? Jättikö mies sinut vai sinä miehen?
Kauanko olitte yhdessä? Ovatko lapset teinejä, alakoululaisia vai vielä pienempiä?
Erosta jo useampi vuosi.
Tähän asti hoidettu aikalailla viikko-viikko, yleensä minulla vähän enemmän olleet. Hyvin toiminut tähän asti jaettu vanhemmuus.Ap
Nyt pitää sitten vain totutella siihen, että olette "joka toinen viikonloppu isällä" perhe. Sinä et isän valintohin voi vaikuttaa, joten sinun pitää vain omalta osaltasi huolehtia, että lapset kärsivät mahdollisimman vähän muutoksesta. Et esim. rupea tappelemaan isän kanssa tms.
sellasta se on, oma vaimo huiteli viimeset 2 vuotta missä lie ja lapset kokoajan mun kanssa.
Noh kun mulla mitta tuli täyteen niin etsi itsellensä asunnon noin 5km päästä. Lapsille tekee ohareita jatkuvasti ja lapset minun kanssani, no minä en omaa aikaa kaipaa enkä näe tilannetta että kaipaisin.
Lapsetkin kohta jo niin isoja että huitelevat päivät ja illat jossain.
Kyllä lapsi muistaa kuka niiden kanssa on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap jossain antanut ymmärtää luulevansa että hänellä on määräysvalta eksän asioihin?
Ulísee aloituksessa siihen malliin... mikä muu voisi olla syynä ketjun perustamiselle? Pelkkä miesvihako?
Hui mikä muumio minä oon. Parisuhdetta reilut 29v takana🤔
Vierailija kirjoitti:
Lasten isällä ei ole mitään velvollisuutta kysyä lasten äidiltä josta on eronnut lupaa muuttamiseen vaikka toiseen maahan.
Juuei. Kaverin ex vaan kylmästi häipyi uuden perheen kanssa ulkomaille ja karisti lapsensakin pois elämästään. Jätti vielä itse kertomatta lapselle että hylkää. Todella raakaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulísee aloituksessa siihen malliin... mikä muu voisi olla syynä ketjun perustamiselle? Pelkkä miesvihako?
Vaikka avautuminen ja vertaistuki. Varmasti sattuu sekä äitiin että lapsiin kun isä käytännössä hylkää lapsensa. Ei se tarkoita että ap haluaa määrätä ketään. Oletko jollain tapaa kehitysvammainen? Kysyn vilpittömästi.
Lapsillasi sentään on isä, joka haluaa olla osa heidän elämäänsä edes vähän. Oma isäni lähti kun olin 5v eikä ole sen jälkeen näkynyt. Äiti jäi yksin 3 alle kouluikäisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosta jo useampi vuosi.
Tähän asti hoidettu aikalailla viikko-viikko, yleensä minulla vähän enemmän olleet. Hyvin toiminut tähän asti jaettu vanhemmuus.Ap
Eli lyhyt liitto ja kolme lasta.
Hauska yksityiskohta kielenkäytössä: on äiti ja sit on etävanhempi. Aivan kuin äiti ei voisi olla etävanhempi.