Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Suomessa asiakaspalvelutehtävissä olevat eivät hymyile?

Vierailija
07.08.2023 |

Olin kesän ulkomailla ja palasin Suomeen. Hämmentää, kun täällä asiakaspalvelutehtävissä olevat ovat täysin ilmeettömiä. Eivät hymyile tai reagoi mitenkään.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin kävin pitkästä aikaa kodinkoneliikkeessä ja ihmettelen kyllä asiakaspalvelutaitoa.

Siis asiakysymyksiin tulee niin kliseisiä ja yksinkertaisia vastauksia. Ihankuin pelvelija ei olisi perehtynyt yhtään myymäänsä tuotteeseen.

Ihan kuin olisi ostamassa sikaa säkissä. Mutta toisaalta suomessa syntyvyys on laskenut ja väestö ikääntyy ja elkektroninen tietämys jää päivittämättä eli niistä lukuisista nippeleistä ja näppeleistä jsekä niiden luettelimisesta ei varmaan paljoa hyötyä ole maallikolle.

Ja aika on rahaa ja se on käytettävä kestävällä ja tuottoisalla tavalla.

... Niin pitkään kunnes aurinko sulattaa planeettamme osaksi sitä.

Vai ehtiikö ihminen narsistisuuttaan tuhota itsensä ennen sitä. Siinäpä vasta pulma.

En mä mennyt tätä kodinkone myjäälle arvuuttelemaan, että ei se huono asiakaspalvelu siitä johtunut. Dorkaksiko luullit :)

Vierailija
22/36 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän hymyilevät kuin muissa maissa. Kaupan kassatkin aina toivottelevat hyvät päivänjatkot.

Ulkomailla on pelkkiä hapannaamoja töissä, virosta alkaen ja ranskassa pahimmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän ULKOMAILLA olit? Varmaan jossain turistirysässä hymyilevät, kun tienistit riippuu hymystä. Mutta tuskin supermarketin kassat sen enempää hymyilevät.

Olet tyypillinen pesäänpaskoja,

Vierailija
24/36 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et hymyilisi sinäkään, jos päivästä toiseen joutuisit kuuntelemaan v¨ttuilua ja huutoa. 

Vierailija
25/36 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytössä peilimäinen palvelukulttuuri. Asiakas valitsee siinä omalla toiminnallaan, millaista palvelua saa. Eli todennäköisesti syy hymyttömyyteen löytyy ihan peilistä katsomalla. Sellaisesta oikeasta peilistä. 

Vierailija
26/36 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuisko asiakkaista.

Tämä! Täälläkin av-mammat on vittuuntuneita, jos heitä tervehditään: toivotetaan huomenta ruokakaupassa. Mä ainakin hymyilen entistä leveämmin ja toivottelen vielä parempaa päivää noille myrkyn nielleille 😄

Vierailija
27/36 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin kävin pitkästä aikaa kodinkoneliikkeessä ja ihmettelen kyllä asiakaspalvelutaitoa.

Siis asiakysymyksiin tulee niin kliseisiä ja yksinkertaisia vastauksia. Ihankuin pelvelija ei olisi perehtynyt yhtään myymäänsä tuotteeseen.

Ihan kuin olisi ostamassa sikaa säkissä. Mutta toisaalta suomessa syntyvyys on laskenut ja väestö ikääntyy ja elkektroninen tietämys jää päivittämättä eli niistä lukuisista nippeleistä ja näppeleistä jsekä niiden luettelimisesta ei varmaan paljoa hyötyä ole maallikolle.

Ja aika on rahaa ja se on käytettävä kestävällä ja tuottoisalla tavalla.

... Niin pitkään kunnes aurinko sulattaa planeettamme osaksi sitä.

Vai ehtiikö ihminen narsistisuuttaan tuhota itsensä ennen sitä. Siinäpä vasta pulma.

En mä mennyt tätä kodinkone myjäälle arvuuttelemaan, että ei se huono asiakaspalvelu siitä johtunut. Dorkaksiko luullit :)

Pitäisi varmaan laajentaa vähän osaamisaluetta ja toimenkuvaa kun ihmisistä kasvaa entistä sivistyneempiä. Esimerkiksi että ehtiikö pyykit linkoutua ennekuin maailmanloppu kolkuttaa ovea.

Vierailija
28/36 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas toivon, että myyjät lähestyisivät myymälöissä vähemmän, koska haluan tutkia tuotteita rauhassa itsekseni.

Vierailija
29/36 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisikään hymyillä leveästi? Minulle riittää asiallinen, ystävällinen palvelu. Sellaista saan yleensä kaikkialla.

Juuri näin. Jos keskustelussa tulee luonnollinen hymyn aihe niin ok. molemmille. Kenen tahansa tekohymy on ihottavaa.

Vierailija
30/36 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikoinaan hymyilin ja nyt hymyillen asiakkaana. Ystävällisiä ja hymyileviä ovat myös myyjät.

Vierailija
31/36 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyillään täällä enemmän kuin Espanjassa. Espanjassa asiakaspalvelu on suurilta osin melko tympeää.

Vierailija
32/36 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes aina kohtaan ihmisen asiakaspalvelussa itse hymyillen. Lähes aina minulle hymyillään. Pitäisikö varmistaa, että sepalus on kiinni, eikä kasvoillani ole mitään ylimääräistä? Olenko niin koomisen näköinen, että hymyllä yrittävät peittää naurureaktionsa? Uskallanko enää lähikauppaan mennä? Aapuuva? Apuva. Apuva. Aapuuva!

Vierailija
33/36 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen korvasta korvaan hymy ja yltiöpositiivisuus ei vain ole suomalainen juttu. Jotkut kassat hymyilevät ja toivottavat hyvää päivää ja toiset eivät, jos kassa hymyilisi isosti kokoajan ostoksia skannatessa pitäisin sitä karmivana.

Vierailija
34/36 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekat 20 vuotta jaksoi hymyillä, sitte rupes vaan veetuttaa nää ilkeet asiakkaat. Tapahtuma mahdollisimman nopeasti ohi niin saa kuunnella mahdollisimman vähän räyhäämistä. Aspan vika on tietty jonotusaika, kalliit hinnat, toiselle asiakkaalle hymyiltiin enemmän, nyt oli tekohymyä, mahdottumuuksiin ei suostuta, henkkarit on pakko näyttää. En jaksanut, lähdin työttömäksi tyhjän päälle mutta ainakin on mielenterveys tallella. 

No tuotapa juuri. Itse tein useamman vuoden asiakaspalveluhommia myös. Ja vielä kun asuin ja työskentelin tuolloin Helsingissä, niin sai lisäksi tuntea niskassaan tyytymättömien "maalaisten" kitinää siitä kuinka sitäollaan niin ylpeää ja ylimielistä hesalaista, kun ei juuri heille voi järjestää etuoikeuksia tai asia ei mene kuten he haluavat.

Vierailija
35/36 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asiakaspalvelijan täytyisi muka hymyillä? Kuka kaipaa jotain teennäistä tekohymyä?

Vierailija
36/36 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomailla asiakaspalvelija hymyilee kun saa kusetetuksi asiakasta. Suomessa ihan vain hyvää hyvyyttään