Miksi Suomessa asiakaspalvelutehtävissä olevat eivät hymyile?
Olin kesän ulkomailla ja palasin Suomeen. Hämmentää, kun täällä asiakaspalvelutehtävissä olevat ovat täysin ilmeettömiä. Eivät hymyile tai reagoi mitenkään.
Kommentit (36)
Ei vaan kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Ja hyvä niin, pidetään jotain omaa eikä matkita ulkomailta.
Mee käymään Virossa niin kyllä sen jälkeen suomalainen asiakaspalvelu alkaa tuntua elämykseltä.
Suomessa asiakaspalvelutehtävissä oleville ei makseta mitään ylimääräistä tippien vuorossa vaan heillä on taattu peruspalkka. Niinpä ei tarvitse hymyillä töiden puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Mee käymään Virossa niin kyllä sen jälkeen suomalainen asiakaspalvelu alkaa tuntua elämykseltä.
No tämä. Tai vaikka Milanoon. Tai Manhattanille. Suomalaiset tuntuvat sen jälkeen todella lämminhenkisiltä.
Mäkin kävin pitkästä aikaa kodinkoneliikkeessä ja ihmettelen kyllä asiakaspalvelutaitoa.
Ekat 20 vuotta jaksoi hymyillä, sitte rupes vaan veetuttaa nää ilkeet asiakkaat. Tapahtuma mahdollisimman nopeasti ohi niin saa kuunnella mahdollisimman vähän räyhäämistä. Aspan vika on tietty jonotusaika, kalliit hinnat, toiselle asiakkaalle hymyiltiin enemmän, nyt oli tekohymyä, mahdottumuuksiin ei suostuta, henkkarit on pakko näyttää. En jaksanut, lähdin työttömäksi tyhjän päälle mutta ainakin on mielenterveys tallella.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin kävin pitkästä aikaa kodinkoneliikkeessä ja ihmettelen kyllä asiakaspalvelutaitoa.
Siis asiakysymyksiin tulee niin kliseisiä ja yksinkertaisia vastauksia. Ihankuin pelvelija ei olisi perehtynyt yhtään myymäänsä tuotteeseen.
Miksi pitäisikään hymyillä leveästi? Minulle riittää asiallinen, ystävällinen palvelu. Sellaista saan yleensä kaikkialla.
Ihminen luokitellaan pyykkisesti sairaaksi jos hymyilee 8 tuntia putkeen..
Ei Suomessa kukaan hymyile.
Jos lapsi hymyilee, luulot otetaan pois tokaisemalla Mitä siinä virnuilet ..
Koulussa kaikki ilmeet, eleet, nauru voi olla syy kiusaamiseen. Opitaan olemaan ilmeettömiä.
Some päälle ja katse kännykkään mars!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin kävin pitkästä aikaa kodinkoneliikkeessä ja ihmettelen kyllä asiakaspalvelutaitoa.
Siis asiakysymyksiin tulee niin kliseisiä ja yksinkertaisia vastauksia. Ihankuin pelvelija ei olisi perehtynyt yhtään myymäänsä tuotteeseen.
Ihan kuin olisi ostamassa sikaa säkissä. Mutta toisaalta suomessa syntyvyys on laskenut ja väestö ikääntyy ja elkektroninen tietämys jää päivittämättä eli niistä lukuisista nippeleistä ja näppeleistä jsekä niiden luettelimisesta ei varmaan paljoa hyötyä ole maallikolle.
Vierailija kirjoitti:
Ekat 20 vuotta jaksoi hymyillä, sitte rupes vaan veetuttaa nää ilkeet asiakkaat. Tapahtuma mahdollisimman nopeasti ohi niin saa kuunnella mahdollisimman vähän räyhäämistä. Aspan vika on tietty jonotusaika, kalliit hinnat, toiselle asiakkaalle hymyiltiin enemmän, nyt oli tekohymyä, mahdottumuuksiin ei suostuta, henkkarit on pakko näyttää. En jaksanut, lähdin työttömäksi tyhjän päälle mutta ainakin on mielenterveys tallella.
Mä kestin 8 kk lääkäriasemaketjun valtakunnallisessa ajanvarauksessa. Oli muuten pitkä aika, moni lähti jo perehdytyksen aikana. Meidän vika oli koko suomalaisen terveydenhuollon alennustila. 8 h henkistä väkivaltaa päivässä vei hymyn, se palaili viikossa työsuhteen päättymisen jälkeen, samaan aikaan kun painajaiset loppuivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin kävin pitkästä aikaa kodinkoneliikkeessä ja ihmettelen kyllä asiakaspalvelutaitoa.
Siis asiakysymyksiin tulee niin kliseisiä ja yksinkertaisia vastauksia. Ihankuin pelvelija ei olisi perehtynyt yhtään myymäänsä tuotteeseen.
Ihan kuin olisi ostamassa sikaa säkissä. Mutta toisaalta suomessa syntyvyys on laskenut ja väestö ikääntyy ja elkektroninen tietämys jää päivittämättä eli niistä lukuisista nippeleistä ja näppeleistä jsekä niiden luettelimisesta ei varmaan paljoa hyötyä ole maallikolle.
Ja aika on rahaa ja se on käytettävä kestävällä ja tuottoisalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin kävin pitkästä aikaa kodinkoneliikkeessä ja ihmettelen kyllä asiakaspalvelutaitoa.
Siis asiakysymyksiin tulee niin kliseisiä ja yksinkertaisia vastauksia. Ihankuin pelvelija ei olisi perehtynyt yhtään myymäänsä tuotteeseen.
Todella harvassa liikkeessä nykypäivänä osataan tuotteesta sanoa muuta kuin se, mitä esitteessä sanotaan.
Tärkeintä on että jalasta löytyy kireät chinos housut ja tukasta geeliä.
M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin kävin pitkästä aikaa kodinkoneliikkeessä ja ihmettelen kyllä asiakaspalvelutaitoa.
Siis asiakysymyksiin tulee niin kliseisiä ja yksinkertaisia vastauksia. Ihankuin pelvelija ei olisi perehtynyt yhtään myymäänsä tuotteeseen.
Ihan kuin olisi ostamassa sikaa säkissä. Mutta toisaalta suomessa syntyvyys on laskenut ja väestö ikääntyy ja elkektroninen tietämys jää päivittämättä eli niistä lukuisista nippeleistä ja näppeleistä jsekä niiden luettelimisesta ei varmaan paljoa hyötyä ole maallikolle.
Ja aika on rahaa ja se on käytettävä kestävällä ja tuottoisalla tavalla.
... Niin pitkään kunnes aurinko sulattaa planeettamme osaksi sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin kävin pitkästä aikaa kodinkoneliikkeessä ja ihmettelen kyllä asiakaspalvelutaitoa.
Siis asiakysymyksiin tulee niin kliseisiä ja yksinkertaisia vastauksia. Ihankuin pelvelija ei olisi perehtynyt yhtään myymäänsä tuotteeseen.
Ihan kuin olisi ostamassa sikaa säkissä. Mutta toisaalta suomessa syntyvyys on laskenut ja väestö ikääntyy ja elkektroninen tietämys jää päivittämättä eli niistä lukuisista nippeleistä ja näppeleistä jsekä niiden luettelimisesta ei varmaan paljoa hyötyä ole maallikolle.
Ja aika on rahaa ja se on käytettävä kestävällä ja tuottoisalla tavalla.
... Niin pitkään kunnes aurinko sulattaa planeettamme osaksi sitä.
Vai ehtiikö ihminen narsistisuuttaan tuhota itsensä ennen sitä. Siinäpä vasta pulma.
Ehkä sä vaan kuvittelet.