Lue keskustelun säännöt.
Sinä joka aloit harrastaa liikuntaa säännöllisesti monena päivänä viikossa, laihduitko pelkästään sen takia?
07.08.2023 |
Olitpa lähtökohtaisesti normaalipainoinen tai ylipainoinen ja olipa laihtuminen tarkoitus tai ei, laihduitko liikkumisen myötä yrittämättä ja tekemättä tarkoituksellisia muutoksia syömiseen?
Itse menetin vyötäröltä 1 cm, mutta paino nousi 1 kg! Eli tavallaan joo ja tavallaan ei. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (61)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Oon aina laihtunut liikunnan avulla. Oon itse sellainen, että lihon, kun vaan pelkästään katsonkin ruokaa. Mun pitää liikkua paljon ollakseni hoikka, pelkällä ruokavaliolla se ei onnistu (tiedän kokemuksesta). Toisille toimii liikunta, toisille ruokavalio. Tätä on vaikea joidenkin uskoa, koska edelleenkin se yleinen luulo on, että painonpudotus on kaikkien osalta 80% ruokavalio ja 20% liikunta. Ei mikään ruoka tee sulle vatsalihaksia, vaan päinvastoin sun pitää olla vähäkalorisella dieetillä ja polttaa rasvaa (rasvaahan ei voi polttaa vaan yhdestä kohtaa kropasta). Juoksu toimii mulle aina erittäin hyvin, ja aerobinen liikunta tekee muutenkin hyvää sydämelle ja luustolle. Itse en alkanut syömään lisää liikunnan lisääntyessä, vaan päinvastoin: aloin panostaa terveelliseen ruokavalioon, koska en halunnut että pois hikoillut kalorit tulisivat heti takaisin. Mielestäni tärkeintä on, ettei liikunnasta tai painonpudotuksesta stressaa, koska stressi lihottaa. Mitä enemmän teet siitä itsellesi pakkomielteen ja stressaat, sitä tiukemmassa kilojen lähteminen on. Parasta on, jos löytää itselleen mieluisan liikuntamuodon - silloin liikkuminen ei ole pakkopullaa, vaan siitä nauttii, ja laihtuu ja kiinteytyy samalla.