Kun kahvipöydän kutsuvieraat tuovat tuomisia, kuuluuko tuomiset laittaa tarjolle?
Jos kahvivieras tuo tullessaan esimerkiksi lahjapussukallisen keksejä, kuuluuko keksit laittaa tarjolle?
Vai onko ne yleensä tarkoitettu isäntäväelle?
Oletetaan siis, että on muitakin vieraita.
Miten itse toimitte?
T. Elämästä syrjäytynyt emäntä
Kommentit (27)
Itselleni on ollut jotenkin vaikea ymmärtää tätä kahvipöytätarjottavien vientiä, kun on saanut kutsun kahville. Toki jos menet yllättäen ( huono idea) tai nyyttäreille, niin tilanne on eri.
Laitan kyllä tarjolle pöytään jos vieraat tuovat jotain. Jos olen varannut esim. keksejä vieraille niin jätän ne kaappiin ja syödään vieraan tuomia niin on mielestäni hänellekin osoitus että tuliaiset oli tervetulleita.
Vierailija kirjoitti:
Äitini ei koskaan laittanu mitään niistä tarjolle, oikein harmitti kun ostelin sellasia parempia herkkuja mihin itselleni ei ollut varaa. En kehdannut sanoa mitään.
Siskoni kyylänä jätti jouluna kaikki herkut laittamatta pöytään kun olimme hänen pojan luona kylässä ( minun ostamia) ja vei kotiin .Söi onnellisena. Viimeinen kerta.
Svenskhataren slog till. Snart är diskussionen på samma adress.
Jos pöydässä on reilusti tarjottavaa niin en laittaisi tavallisia keksejä ainakaan tarjolla. Jos taas tuo jotain erikoista niin laittaisin tarjolle.
Tuomiset laitan yleensä levysoittimeen pyörimään heti. Jampalla on paljon hyviä biisejä ja kuuntelemme niitä vieraiden kanssa samalla kun kahvittelemme, eli laitan ne tarjolle kaiuttimista.