Miksi takki menee helposti kiinni mutta käsivarsista tiukka edelleen? Ennen laihdutusta ei mennyt edes kiinni.
Tämä on ärsyttävää.
Takki ei mennyt millään kiinni yli kymmenen kiloa sitten. Nyt menee todella helposti kiinni, jää tyhjää tilaakin mutta käsivarsien kohdalta vielä tiukka.
Milloin käsivarsista alkaa rasva palamaan suhteessa muuhun kehoon?
Kommentit (16)
Painoindeksi kertoo ihannepainosi. Olet edelleen runsaasti ylipainoinen. Ei lihasvoima ole sama kuin isot lihakset.
Mulla on kaikissa takeissa tuo ongelma. Vaikka ottaisi isomman koon, käsivarsista kiristää. Suurin osa paidoistakin pitää jättää kauppaan kun eivät mahdu käsivarsista päälle
Se takki on mitoitettu narukäsille. Voit joutua laihduttamaan vielä toisen samanmoisen määrän kiloja, että kädet mahtuu just sen takin hihoihin. Jos muistat missä järjestyksessä rasva kertyi mihin kohtaan kehoa, niin siitä voi päätellä missä järjestyksessä ne lähtee pois. Uusimmat rasvat lähtee ensin ja vanhimmat viimeisenä.
Ihmisillä on erilainen ruumiinrakenne jokaisella eikä kukaan voi sanoa, mikä kilomäärä tekisi käsistäsi sutjakammat. Itselläni käsivarret ovat luonnostaan timmit ja laihtumalla pienenee vatsa, mutta ongelmana on suuret rinnat, jotka eivät pienene laihduttamalla oikeastaan yhtään. Nyt kun olen pulska kaikin puolin, vyötärö ja yläosa ovat melkein samaa kokoa 44-46, mutta ollessani housuista kokoa 36, jouduin ostamaan yläosaa 42. Silloinkin kyse oli selkäläskien sulamisesta ja kapenemisesta sitä kautta, rinnat ovat olleet aina yhtä isot.
Se on ihan takin mallista kiinni.
Minä en ole koskaan ole löytänyt hihoista sopivaa tietyn kotimaisen merkin ulkoilutakeista. Aina kinnaavat olkavarresta enkä ole edes lihaksikas, vaikka muualta olisikin hyvän kokoinen.
Siis onko se takki joskus ollut sulle sopiva?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koska ostin sen noin puoli vuotta sitten liian pienenä aikeissa mahtua syksyllä, syystakiksi.
Silloin oli mahdottomuus saada kiinni. Nyt muuten sopiva mutta ne käsivarret..
On tässä vielä kuukausi aikaa jos vaikka silloin menisi :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se takki on mitoitettu narukäsille. Voit joutua laihduttamaan vielä toisen samanmoisen määrän kiloja, että kädet mahtuu just sen takin hihoihin. Jos muistat missä järjestyksessä rasva kertyi mihin kohtaan kehoa, niin siitä voi päätellä missä järjestyksessä ne lähtee pois. Uusimmat rasvat lähtee ensin ja vanhimmat viimeisenä.
Äitini oli kokoa 42 - 44, viime vuosituhannella menivät kaikki takitkin päälle ihan hyvin. Tällä vuosituhannella takkien koot olivat 48 - 50, nimenomaan käsivarsista kinnasi. Laihduttaminen ei auta yhtään, jos on kyse lihaksikkaasta ruumiinrakenteesta. Laihduttaessa häviää myös lihakset, joka on huonompi juttu terveyden kannalta.
Ehkä malli on sinulle huono, eikä tule koskaan sopimaan.
Itselläni on todella leveä lantio ja on vaikea löytää sopivia housuja, muuten voivat olla sopivat ja jopa isot ja roikkuvat, mutta lantiolta eivät mene kiinni, vain tietyn malliset menevät. Vertailukohtana vaikkapa se, että olin kokoa 38, mutta edes koon 46 housut eivät menneet lantiolta kiinni, muualta sitten tietysti roikkuivat karmeasti. Harvassa ovat housut, jotka sopivat minulle, sama ongelma ollut lapsesta asti. Toki tämän takia minulla on ollut aika helpot ja nopeat synnytykset, joten mieluummin sitten etsin niitä housuja viikkotolkulla ja ostan useammat kun löytyy sopivat.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on erilainen ruumiinrakenne jokaisella eikä kukaan voi sanoa, mikä kilomäärä tekisi käsistäsi sutjakammat. Itselläni käsivarret ovat luonnostaan timmit ja laihtumalla pienenee vatsa, mutta ongelmana on suuret rinnat, jotka eivät pienene laihduttamalla oikeastaan yhtään. Nyt kun olen pulska kaikin puolin, vyötärö ja yläosa ovat melkein samaa kokoa 44-46, mutta ollessani housuista kokoa 36, jouduin ostamaan yläosaa 42. Silloinkin kyse oli selkäläskien sulamisesta ja kapenemisesta sitä kautta, rinnat ovat olleet aina yhtä isot.
Sulla on todennäköisesti sama "ongelma" kuin mulla, eli rinnat koostuu suurimmaksi osaksi rintarauhaskudoksesta, rasvaa on vain vähän. Laihdutus ei silloin vaikuta juurikaan rintojen kokoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koska ostin sen noin puoli vuotta sitten liian pienenä aikeissa mahtua syksyllä, syystakiksi.
Ap
Tuo on kyllä tyhmintä mitä olen pitkään aikaan lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No ei hitto, eihän tuossa ole mitään järkeä. Voi olla hartioista/käsistä liian kapea vaikka XS-kokoon laihduttaisit
Vierailija kirjoitti:
Mulla on alaosa 42 ja yläosa 36. Pienet rinnat ja leveä ahteri. Vyötärö on 65 cm. Ollaan tosiaan kaikki erilaisia.
Ehkä ei kannata ostaa tulevaisuuden vaatteita. Ne ei välttämättä sovi malliltaan kroppaan. Itsekin tein virheoston ja ostin housut, joiden ajattelin sopivan kun olen laihtunut. No meneehän ne kivasti nyt jalkaan ja sopii lantiolta, mutta vyötäröltä ne on aivan liian isot. Ihan lerputtaa selästä ja mahasta. Pitää varmaan laittaa kirppikselle, kun en usko, että sopivat malliltaan myöhemminkään, kun maha vain pienenee ja peppu ei ollenkaan.
Tietäjiä?
Olen aina ollut todella vahva. Eli käsivarsissa ja reisilihaksissa voimaa. Yritän nyt alentaa todella rasvaprosenttia. Välillä tuntuu ettei vartalo hoikistu samassa suhteessa. Kaiken järjen mukaan tuon takin pitäisi jo sopia koska tyhjää tilaa vatsan alueelle jää niin paljon.
Ap