18-vuotiasta ei kiinnosta baarit, ei alkoholi, ei mikään. Jää koko ajan yksin kun kaverit menee
Olen huolestunut, kun jää todella yksin koska kaikilla kavereilla intohimona baarissa käyminen ja alkoholi. Luulisi ettei tuon ikäisestä tässä tilanteessa tarvitse huolestua, mutta outoa kun muut menee ja poika kotona äidin kanssa.
Kommentit (47)
Niissä "kavereissa" on varmaan muutakin "vikaa" esim. kiusaavat kuittaillen tms. Meillä ei myöskään nuoret käy juhlimassa, mutta heillä on ystävinä samalla tavalla ajattelevia kavereita. He käyvät yhdessä urheilemassa, matkustavat, tapahtumissa, saunailtoja, jne., mutta he eivät ryyppää. Olenaista on juuri löytää ystävikseen samalla tavalla ajattelevia kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olisin enemmän huolissani siitä, nuorella ei ole saman henkisiä kavereita. Tai että kavereiden kanssa ulos lähteminen vaatisi aina alkoholia. Alkoholittomuus on vain hyvä asia.
Itse vietin aika menevän teini-iän johon myös alkoholi kuului. Kun tulin täysi-ikäiseksi, ei baarit ja juhliminen tai alkoholi kiinnostanut pätkän vertaa. Mieluummin opiskelin ja vietin aikaa poikakaverin kanssa.
Uusi menovaihe tuli 20-kymppisenä ja kesti pari vuotta.
Eli käytit alkoholia niinä tärkeinä vuosina, joten sinulla ei ole tietoa siitä, miten vaikeaa on saada pidettyä absolutistina sosiaalisia suhteita yllä tuossa vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olisin enemmän huolissani siitä, nuorella ei ole saman henkisiä kavereita. Tai että kavereiden kanssa ulos lähteminen vaatisi aina alkoholia. Alkoholittomuus on vain hyvä asia.
Itse vietin aika menevän teini-iän johon myös alkoholi kuului. Kun tulin täysi-ikäiseksi, ei baarit ja juhliminen tai alkoholi kiinnostanut pätkän vertaa. Mieluummin opiskelin ja vietin aikaa poikakaverin kanssa.
Tulipas vanhana se uusi menovaihe.
Nykyäänhän baarissa voi ottaa vaikka alkoholittoman oluen, ei ole pakko juoda alkoholia. Ei itseäkään nuorena kiinnostanut käydä baareissa, mutta koska se oli lähes ainoa mahdollisuus tavata poikia, tuli sinne lähdettyä kuitenkin.
Aviomies kirjoitti:
Minun isä sanoi samaa minulle että miksen käy baareissa ja etsi sitä omaa naista. En minä viitsinyt ja ei ollut rahaa. Sitten isä alkoi antamaan minulle rahaa 500-1000 euroa joka kuukausi. Sanoi osta uusia vaatteita ja ala sosiaaliseksi ja se osti minulle autonkin. Aloin pikkuhiljaa käymään baareissa ja kyllä löysin vaimoni sieltä. Ollaan oltu yhdessä 16 vuotta.
Olin just silloin armeijan just käynyt ja menin vielä amikseen raksapuolelle yhdeksi vuodeksi kun isä huolestui etten seurustele.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi ryyppääminen ja baarit kiinnostaa jos ei kerran kiinnosta? O_o
Sitä odottaa kiltti miehen kohtalo...
Vierailija kirjoitti:
Olisin huolestunut pelkästään kavereiden puutteesta. Tai siitä, että on valinnut sellaiset kaverit, joiden kanssa elämänarvot eivät kohtaa.
Aika iso osa nuorista on nykyään alkottomia, eivätkä kaikki kulje baareissakaan. En ole ihan varma, onko oma 19-vuotias tyttäreni vielä edes kertaakaan käynyt baarissa. Aikonut on, mutta ei ole viitsinyt lähteä. Poikaystävänsä on samaa mallia.
No eiköhän tuossa tyttäresi tilanteessa ole taustalla sairas parisuhde jossa kontrolloidaan toista mustasukkaisuuksissa
Tuolla menolla se asuu kotona vielä kymmenenkin vuoden päästä. Onnittelut.
Kyllä on jotain vikaa, kun ei viina maistu. (vanha suomalainen viisaus)
Katsooko animea? Onko koskaan ollut kontaktissa tyttöjen kanssa? Nuorena luodaan tärkeä perusta ja kivijalka joka ohjaa melko pitkälle loppuelämää.
Vierailija kirjoitti:
Eipä välttämättä. Mulla kaksi tytärtä jotka molemmat asuvat jo omillaan. Nuorempi on absolutisti ja vanhempi käyttää Alkoa kohtuudella, voi olla pitkiä aikoja ilmankin. Ystäviä on kummallakin vaikka ovat välillä varsinaisia kotihiiriä, niitä voi mm. löytää harrastusten kautta. Miksi ryypätä vain koska joku muu niin tekee?
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Juomattomuudesta tiskin tarvitsee olla huolissaan, mutta syrjäytymisestä kyllä.
Omakin 19v tytär on ihan kotihiiri, ei oikein kavereita ja sosiaalista elämää.
Tuollaiset ovat juuri niitä jotka lopulta menevät junaradalle kävelemään, tarkoituksella selkä lähestyvää junaa päin.
Mikä saa ihmisen kirjoittamaan tällaista?
Ei nää nuoret tässä meidän alueella (pk-seutu) ryyppää. Ne pössyttelee, jos jotain päihdettä käyttävät. Omani ei ilmeisesti pössyttele, mutta kerrankos on vanhempiaan hämänneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä välttämättä. Mulla kaksi tytärtä jotka molemmat asuvat jo omillaan. Nuorempi on absolutisti ja vanhempi käyttää Alkoa kohtuudella, voi olla pitkiä aikoja ilmankin. Ystäviä on kummallakin vaikka ovat välillä varsinaisia kotihiiriä, niitä voi mm. löytää harrastusten kautta. Miksi ryypätä vain koska joku muu niin tekee?
Koska Suomessa alkoholi kuuluu lähes kaikkeen viihteeseen ja juhlaan. Absolutismi on varmin keino jäädä kaveriporukoiden ulkopuolelle nuorena aikuisena, vaikka se muutoin olisi kuinka fiksu ratkaisu. Tiedän absolutistina tasan tarkkaan, mistä olen jäänyt paitsi. Näistä keskeisimpiä ovat seksi ja ihmissuhteet.
Onko koulussa? Ettei vain sitten katkeroidu ja tee jotain peruuttamatonta
Vierailija kirjoitti:
Nykyäänhän baarissa voi ottaa vaikka alkoholittoman oluen, ei ole pakko juoda alkoholia. Ei itseäkään nuorena kiinnostanut käydä baareissa, mutta koska se oli lähes ainoa mahdollisuus tavata poikia, tuli sinne lähdettyä kuitenkin.
Ja otit alkoholia siellä? Enemmän kiinnostaa, jos et ottanut alkoholia ja lähestyit silti poikia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin huolestunut pelkästään kavereiden puutteesta. Tai siitä, että on valinnut sellaiset kaverit, joiden kanssa elämänarvot eivät kohtaa.
Aika iso osa nuorista on nykyään alkottomia, eivätkä kaikki kulje baareissakaan. En ole ihan varma, onko oma 19-vuotias tyttäreni vielä edes kertaakaan käynyt baarissa. Aikonut on, mutta ei ole viitsinyt lähteä. Poikaystävänsä on samaa mallia.
No eiköhän tuossa tyttäresi tilanteessa ole taustalla sairas parisuhde jossa kontrolloidaan toista mustasukkaisuuksissa
Ei, vaan urheilevasta pariskunnasta, joiden mielestä on mukavampaa selvin päin, jaksaa sitten treenata ja pelata.