Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sietäisitkö maailman hirveintä kesätyöpaikkaa vielä viikon?

Vierailija
06.08.2023 |

Oon täynnä vihaa ja inhoa työtä kohtaan. Jos olisin tiennyt millaiseen hirviömäisen kamalaan paikkaan olin menossa, en olisi suostunut missään nimessä. Työpäivät ovat 9 tuntisia, fyysinen työ jatkuu AIVAN TAUOTTA lukuunottamatta puolen tunnin ruokataukoa. Muuten liikkeessä ollaan koko ajan. Ilma ei kierrä, vaan kuumankostea löyhkäävä ilma seisoo paikallaan. Paksua kangasta oleva työpuku liimaantuu heti osastolle tullessa ihoon kiinni ja hikinorot valuu selkää ja kasvoja pitkin. Usein tuntuu että pyörryn päivän aikana ja silmissä sumenee. Kyykistelyä ja kurottelua, selän lukkiutumista tiettyihin asentoihin kun pitää tukea ja kannatella isoa velttoa ihmistä. Siihen päälle kieltä taitamattomia työkavereita. Asiakkaat käsketään nostamaan ylös monta kertaa päivässä vaikka henkilökuntaa ei ole kuin kaksi 12 asukasta kohti. Saunotetaan ja suihkutetaan vaikka resursseja ei ole. Viimeksi menetin hetkeksi tajunnan kun pakotettiin saunottamaan asukasta hellepäivänä. Asukkaalla resistentti bakteeri takamuksessa, ja paskavesi valui paljaita käsivarsiani pitkin kun suihku roiskui alapesua tehdessä. Osastonhoitaja huomasi että työskentelin kahdet hanskat päällekkäin ja rupesi valittamaan kuinka niin ei saa tehdä.

Olen kahden pienen lapsen yksinhuoltaja, korkeasti koulutettu. Mutta pienellä paikkakunnalla ei ole oman alan töitä. Teen aiemmalla lähihoitajan koulutuksellani näitä töitä kun tällä pienellä paikkakunnalla ei muuta ole. Kerään juuri rahaa että päästään muuttamaan isoon kaupunkiin töiden perässä. Fysiikkani ei vaan kestä tätä enää. Verenpaine on jatkuvasti korkea ja voin fyysisesti ihan todella huonosti. Olin nyt viikonlopun vapaalla, enkä ole pystynyt muuta kuin nukkumaan tai makaamaan sängyssä. Jalat ovat kuin puujalat; tunnottomat ja jäykät. Selkä puutunut ja jäykistynyt samoin. Huominen työhön meno itkettää. Tuntuu etten pysty enää!

Jaksaisitteko vielä viikon?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et hae sairaslomaa?

Vierailija
2/37 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa järkyttävältä työpaikalta, mutta ehkä viikon jaksaisi sinnitellä. Ajattele se vapaus, kun suljet viimeisen kerran oven ja se ei ole enää kaukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot jo kesän siellä ollut, ei varmaan kannata lyödä hanskoja tiskiin. Sinnillä vedät viikon ja sitten on ohi tai haet saikkua. Jos kovasti v ituttaa, mieti karenssia joka lopareiden ottamisesta tulee.

Vierailija
4/37 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys on numero 1. Itse pilasin tyhmyyttäni terveyteni liian kuormittavissa töissä ja se kyllä harmittaa.

Vierailija
5/37 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on aika lyhyt aika, jos mitenkään vielä jaksat.

Vierailija
6/37 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole pakko. Jos firmassa on vikaa, ei se ole työntekijän vika. Ja siihen saavat jonkun toisen. 

Vierailija
7/37 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on enää lyhyt aika, jos olet muuten jaksanut koko kesän. Mieti että ne vakkarit jaksavat siellä vuodesta toiseen.

Vierailija
8/37 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä, ehkä viikko vielä menee vaikka tuntuukin etten kuppi on jo totaalisen nurin.

Sain papereita täytettäväksi missä kysytään millainen työpaikka oli. Se pitää palauttaa ensi viikolla. En voi yhteenkään kohtaan vastata rehellisesti. Enkä toisaalta haluaisi antaa itsestäni ikävää mielikuvaa arvostelemalla paikkaa ja käytäntöjä. Mitä tekisitte?

Toisaalta en ole enää tuonne menossa koskaan.

Ap

Vierailija
9/37 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se viikko vielä menee?

Rehellisesti sanoen en itse kestäisi sitäkään.

Vierailija
10/37 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tsempeistä, ehkä viikko vielä menee vaikka tuntuukin etten kuppi on jo totaalisen nurin.

Sain papereita täytettäväksi missä kysytään millainen työpaikka oli. Se pitää palauttaa ensi viikolla. En voi yhteenkään kohtaan vastata rehellisesti. Enkä toisaalta haluaisi antaa itsestäni ikävää mielikuvaa arvostelemalla paikkaa ja käytäntöjä. Mitä tekisitte?

Toisaalta en ole enää tuonne menossa koskaan.

Ap

Todennäköisesti kokeilisin kysyvätkö perään jos ns unohdan palauttaa sen, sanoisin vikana päivänä hups unohtu, enkä veisi koskaan sitä lappua täytettynä sinne.

Vierailija
11/37 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatinvalintakysymys. Hoitoalalla on kaikennäköistä eli eritasoista duunia tarjolla. Onneksi vain viikko tuollaista maanpäällistä helvettiä lusittavana vielä sinulla, ap!

Vierailija
12/37 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No

Kyllä se Sun siellä sanoo että vaihda alaa

Tai Sun pitää mennä puntyisalille tms

Vierailija
13/37 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä roikut paikkakunnalla jossa sulle ei ole koulutusta vastaavaa duunia

Mikä ihmeen korkeasti koulutettu olet ?

Sh vai lääkäri?

Vierailija
14/37 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et osaa tehdä  töitäsi, niin miksi ihmeessä se olisi työnantajan vika? Kahdet hanskat päällekkäin ei suojaa yhtää enempää kuin ne yhdet hanskat. Asiakkailla on oikeus päästä suihkuun, julmaa ajatella, että lähihoitajaa kiinnostaa enemmän ihastella itseään peilistä kuin huolehtia muista.

Vierailija
15/37 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnittelisin viikon. Eihän se ole kuin 5 työvuoroa. 

Sitten antaisin rehellisen palautteen viimeisenä päivänä. Valehtelu ei auta sinua eikä työpaikkaa. Vältä kuitenkin henkilökohtaisuuksia ja koita antaa palaute rakentavana esim. "vaikka nosturin käyttö hidastaa työntekoa säästää se työntekijän kroppaa ja on siksi sen arvoista." "työsuojelutoimena toivon osastolle hankittavan pitkähihaisia suihkutusessuja" "asiakkaiden ja työntekijöiden jaksamisen vuoksi osastoille tulisi hankkia ilmalämpöpumppu ilman viilentämistä varten" 

Vierailija
16/37 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin rehellinen. Noissakin hommissa voi ilmoittaa työnantajalle ehdot, joilla on kiinnostunut työpaikasta. Itse olen palaamassa ensimmäiseen ammattiini sairaalahuoltajaksi, ja ilmoitin jo hakemuskirjeessä etten sitoudu pitkään ebkä edes pätkään työsuhteeseen, ellei se ole sitä mitä odotan, sisältäen inhimillisen työkuorman ja eri lisät. 20 vuodessa oppii kaikenlaista.

Vierailija
17/37 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ylpeä veljentyttärestä, joka sai potkut puhelinmyyntifirmasta ekana työpäivänä. Kieltäytyi pakkomyymästä vanhuksille paskalehtiä ja luontaisuotteita.

Vierailija
18/37 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma ei sovi tosiaan jos haluaa toimia oikeudenmukaisesesti eikä halua huiputtaa vanhusta tilaamaan turhia tuotteita. Vanhuksille ja miksei ihan kaikille pitää laittaa hyvät estot ettei myynti ja huijauspuhelut tule läpi. Vitaminiinit ja lehdet saa vaivattomasti kaupasta. Hyvä estää myös puhelut petoksen yrittäjiltä. Nostan hattua reippaalle ja rehdille neidille!

Vierailija
19/37 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin annat palautetta heille. Itse vielä kysyvät! Oletpa ainakin sitten yrittänyt muuttaa asioita.

Vierailija
20/37 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa vielä sovelluskaupasta Kilpi niin säästyt huijaussoitoilta, petosviesteiltä ym. Kaikille eläkeläisille pitäisi olla ihan pakollinen.