Siis kuinka paskana te olette pahimmillaan vaihdevuosioireista?
Minä en pääse edes sängystä ylös! Ajatus ei kulje ja olen fyysisesti kuin raskaasti selkääni saanut!
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Huutista naisten ongelmille! 😂😂🤣
Turpa kiinni tai alan seurustella sun kanssa ja sitten tiedät mitä on kun elämässä on suuria ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko teille muuten mustelmia ihan super helposti? minulla on käsivarret ja kädet täynnä mustelmia. Ei tarvitse kuin hieman kopauttaa johonkin ja siinä on.
Jalkapohjiin tulee. Ei muualle.
Miksi näistä vaihdevuosista nyt vouhotetaan koko ajan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä mittauttamassa ferritiini.
Tuskin ferritiini on ratkaisu vaihdevuosiin.
Se on ratkaisu silloin kun ferritiini on liian matala, ja parantaa vointia.
Moni muukin muutos saattaa parantaa oloa, kasvisvoittoinen vähäsokerinen ruokavalio ja liikunta. Stressin välttely (hah). Ylipainoisella estrogeeni kertyy kudoksiin ja voi aiheuttaa monenlaisia ongelmia.
Melkein jokainen, joka näitä muutoksia pystyy tekemään, kokee olonsa paremmaksi. Moni tekisi muutoksia, jos pystyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutista naisten ongelmille! 😂😂🤣
Turpa kiinni tai alan seurustella sun kanssa ja sitten tiedät mitä on kun elämässä on suuria ongelmia.
Haha! Olisi muuten ihan oikeudenmukainen seuraus. :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi näistä vaihdevuosista nyt vouhotetaan koko ajan?
Tiedät sitten, kun asia koskettaa sinua tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi kärsiä, kun hormonikorvaus-hoidolla oireet häviää, tai ainakin helpottuvat.
Hormonikorvaushoidolla on ikävä puoli, mikäli suvussa on rintasyöpää.
On se silti parempi varmistaa toimintakyky.
No tuota, mulla oli 28-vuotiaana valtimopuolen veritulppa ja oli silkka lottovoitto että se hyytymä meni jalkaan eikä aivoihin silloin.
hormikorvaushoidot niinkuin hormonaalinen ehkäisy on multa kielletty hematologin toimesta. En todellakaan ala lottoamaan minkään hormonikorvaushoitojen kanssa.
Muitakin keinoja oireiden lievittämiseen on, ihan perusasioista kuin painonhallinta, ruokavalio, uni ja liikunta sekä esim. jo mainittu ferritiinivarastoista huolehtiminen (tutkimalla ja tarvittaessa rautalisä)
mä nyt kuitenkin tykkään elää terveenä enkä päätyä sairaseläkkeelle tai kuolla sen takia että vaihdevuosioireet vei voiton.
terv.
ylipainoinen 50-vuotias
Onko kellään kokemusta, voiko paikallista (geeli, laastari) hoitoa käyttää, jos on aurallinen migreeni tai muu vasta-aihe hormonikorvaushoidolle (tabletti)?
Meinasi mennä henki oireiden takia. Pelottavaa. Olin jossain vaiheessa niin romuna, ruuhkavuodet ja kuristava ahdistus seurana 24/7. Olin työkyvytön.
Onneksi julkisen gynekologi aloitti minulle Estrenan. Hengenpelastaja.
Saan nukuttua ja elettyä normia elämää.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kokemusta, voiko paikallista (geeli, laastari) hoitoa käyttää, jos on aurallinen migreeni tai muu vasta-aihe hormonikorvaushoidolle (tabletti)?
Minulla on migreeni ja geelin aloituksen jälkeen päätä särki noin 3 päivää. Sama kun kuukautiset tulivat, muutkin oireet pahenivat.
Mutta nyt kun annos on kohdallaan, ei ole enää ongelmia.
Ei tuntunut missään, huomaamatta meni.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ollut mitään oireita, en tarvinnut mitään lääkkeitäkään.
Samoin. Vähän hikoilua, mutta ei muuta.
Masennusoireet on pahemmat kuin ikinä, unta tulee pätkissä joku 2 h yössä, unet on ihan hulluja ja todellisemmantuntuisia kuin oikea elämä (viime yönä kävin jossain Venäjän sotatantereilla avaruusaluksella), hikoiluttaa, mikään ei huvita, haluaisin olla vain uudelleen lapsi, kaikki vituttaa, vatsa ei toimi, mitään ei jaksa tehdä.
Ei se niin kamalaa ollutkaan. Ihan taas turhaa pelottelua ja vouhkaamista. Ihan hyvin pärjää ilman hormoneja. Pitää vaan asennoitua silleen myönteisesti, että tämä on nyt tätä eikä stressata.