Paljonko jai kiloja laitokselle? Kerrotko myos painosi ennen raskautta ja raskauden aikana kertyneiden kilojen maaran seka lapsen painon!
t. UTELIAS joka elää toivossa että edes jokunen näistä 22 kertneestä kilosta jäisi laitokselle!
Kommentit (32)
Raskauden alkaessa 74kg, vika punnitus neuvolassa 82kg. Kotona kävin vaa' alla kun päästiin sairaalasta, 73kg. Miinuksen puolelle siis =)
Nyt painan neljä kiloa vähemmän, kuin ennen raskautta. Imetystä takana 9 kk.
Vauva oli keskonen ja painoi 1.9kg. En imettänyt. Jälkitarkastukseen mennessä (8vko) oli loputkin tulleet kilot hävinneet jonnekkin. :)
Kiloja tuli 16,5 kiloa, joista 7,5 jäi laitokselle. Lapsi painoi 3800 g. Seitsemän kiloa lähti ekan neljän kuukauden aikana ihan imetyksen ja vaunukävelyjen voimalla, kaksi jäi vielä seuraavaan raskauteen asti.
Vauva syntyi keskosena 1.9kg. En imettänyt. Jälkitarkastukseen mennessä (8vko) oli kaikki tulleet kilot hävinneet. En ollut urheillut sinä aikana yhtään enkä vahtinut syömistäni. :)
Vauva syntyi keskosena 1.9kg. En imettänyt. Jälkitarkastukseen mennessä (8vko) oli kaikki tulleet kilot hävinneet. En ollut urheillut sinä aikana yhtään enkä vahtinut syömistäni. :)
Imetysaikana lähti vielä pari kiloa. Nyt viisi vuotta myöhemmin edelleen paino 48kg. Ja vauva syntyessään 3000g.
Tuli yht. 20kg. Laitokselle jäi n. 5kg. vauva painoi 4300g. 3 viikkoa synnytyksestä nyt painan n.69kg.
Painoin synnyttämään lähtiessäni 23 kiloa enemmän kuin ennen raskautta. Olin kyllä tosi turvoksissa mutta toki olin lihonnut melkoisesti! Jouduin olemaan sairaalassa 5 päivää ja kun kotiin pääsin niin painoa oli lähtenyt 13 kiloa!!!! Lapsivettä oli runsaasti, isohko istukka ja lapsi painoi yli 4 kiloa. Turvotus onneksi lähti heti synnytyksen jälkeen pois!
Lopulliseen alkupainooni ennen raskautta (63kg) pääsin vuodessa ilman mitään ihmeempiä rääkkejä.
Painoin ennen raskautta 75 kg ja synnyttämään mennessä 88 kg. Heti laitokselle jäi 6 kg ja lisää kiloja alkoi lähteä vasta imetyksen loputtua. Nyt olen uudestaan raskaana rv 18 ja painan 74 kg, eli hoikemmassa kunnossa kuin ennen ekaa raskautta:) Painoa on tässä raskaudessa tullut vasta 1 kg! Ihan samalla tavalla olen syönyt ja liikkunut kuin ekassakin raskaudessa, eli kovasti sattumaa tuo painon kertyminen!
Pääsääntöisestihän ENNEN raskauden PUOLIVÄLIÄ tulleet kilot tulevat " jäädäkseen" eli ovat tiukimmassa, puolivälin jälkeen tulleet ovat lähinnä nestettä ja saattavat jäädä laitokselle kaikki, kun synnytyksen jälkeen nestelasti poistuu.
painoa jäi laitoksella vain 4kg ja paino putosi takaisin alkuperäiseen n 6kk. En tosi ikinä laihduta tai katso mitä syön ja silti BMI on 17 ja ikää on jo 32 vuotta. Ainoastaa raskausaikoina olen todella saanut painoa lisää muuten paino ei noue millään vaikka muutaman lisäkilon ottaisinkin. Laitokselta tullessani painoa oli siis 16kg enemmän kuin normaalisti ja olin hoikka ja hyvänäköinen eikä olisi haitannut yhtään vaikka kilot olisivat jääneetkin.
laitokselle mennessä painoin huimat 111kg, vauva painoi 5kg, sairaalaan jäi 8kg(olin aivan turvoksissa), kolmen kuukauden päästä synnytyksestä painoin 80kg, eli yli 30kg lähti 3kk aikana. Mä kävelin 10km päivässä ja täysimetin.