Koska lääkikseen pyrkiville aletaan tehdä soveltuvuustestit?
Olen niin kyllästynyt empatiakyvyttömiin ja kylmiin lääkäreihin. Heistä oikein huokuu pelkkä rahanahneus. Aitoa auttamisenhalua ei löydy.
Kommentit (25)
Koska humanistisiin tiedekuntiin pyrkiville tehdään soveltuvuustestit?
Lääkärit sentään valmistuvat ja pääsevät töihin mutta humanistiset tiedekunnat ovat täynnä koulupudokkaita, ikityöttömiä ja mielenterveyspotilaita. Ei näitä pitäisi yhteiskunnan rahoilla kouluttaa.
Ja kukahan nämä 7000-8000 vuosittain lääkkikseen pyrkivää testaisi?? Mistä resurssit siihen ja kuka maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Koska humanistisiin tiedekuntiin pyrkiville tehdään soveltuvuustestit?
Lääkärit sentään valmistuvat ja pääsevät töihin mutta humanistiset tiedekunnat ovat täynnä koulupudokkaita, ikityöttömiä ja mielenterveyspotilaita. Ei näitä pitäisi yhteiskunnan rahoilla kouluttaa.
Puhut pötyä.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken maailman psykologeille ja psykoterapeuteille pitäisi myös määrätä elämänkoulu - että joutuu kitumaan vähintään 20 vuotta jollain minimituloilla ja epätasa-arvoisesti kohdeltuna joka ikinen päivä. Sitten vasta saisivat avata suunsa potilaiden edessä. Ja positiivisesta asenteesta puhuminen pitää kieltää lailla. Typerin ja vahingoittavin ammattikunta kaikista.
Tässä sinulle ilmainen vinkki entiseltä elämänkoululaiselta: lopeta ruikutus. Kukaan muu ei sinua tule pelastamaan siltä elämältäsi, kuin sinä itse. Ihan turha toivoa muutosta, jos et itse sitä tee. Ole hyvä!
Mitä heidän sitten pitäisi tehdä? Tarjota rahallista hyvitystä kokemistasi vääryyksistä?
Asenne vaikuttaa aika moneen asiaan. On ihmisiä jotka ovat joutuneet pyörätuoliin ja siitä huolimatta ovat positiivisia ja elämäniloisia.