Mies kiukuttelee aina julkisilla paikoilla minulle
Tämä alkoi muutama vuosi sitten vähitellen, ja nyt se on enemmän sääntö kuin poikkeus. Kun mennään yhdessä johonkin tapahtumaan, mies suhtautuu minuun aivan ihmeellisesti. Niin sanotusti parhaimmillaan on vain tavallista hiljaisempi, ei puhu minulle juuri mitään eikä yhtään yritä luoda mukavaa tunnelmaa. Pahimmillaan taas tiuskii jos en vaikka heti löydä autolle parkkipaikkaa. Saattaa suuttua auton vääränlaisesta pysäköinnistä niin, että saan kyllä tuntea sen niskassani ja tapahtumassa esimerkiksi kävelee edelläni niin etten saa häntä kiinni. Sitten kun joku tuttu tulee vastaan, on kuin itse aurinkoisin seuramies. Olen monta kertaa kysynyt jo autossa menomatkalla kun aistin sen oudon tunnelman, että mikä sinua vaivaa ja haluatko edes että menemme paikkaan x? Vastaa että ei vaivaa mikään. En ole sitten kertaakaan kääntynyt takaisin, koska itse jo kuitenkin olen valmistautunut tapahtumaan menemiseen. Voiko joku analysoida, mitä ihmettä tämä on? Kotona meillä ei ole mitään vastaavia ongelmia, olemme ihan taviksia ja ainakin minä meistä osaan käyttäytyä julkisilla paikoilla normaalisti.
Kommentit (29)
Eli mies on tehnyt selväksi, ettei halua mennä kanssasi tapahtumiin.
Siinä tapauksessa et enää ehdota hänelle mitään menoja. Ihmettelen, että ylipäätään olet ehdotellut, vaikka jo tiedät, mitä siitä seuraa.
Sen sijaan menet yksin tai jonkun kaverisi kanssa sinne, mihin sitten haluatkin mennä.
Ja jos mies päättää sittenkin haluavansa jonnekin, hän menee sinne yksin tai oman kaverinsa kanssa.
Mun ex-puoliso oli tällainen samanlainen. Todella usein esimerkiksi omien kavereidensa seurassa tai jossain tapahtumassa käyttäytyi minua kohtaan silminnähden tylysti, kuittaili ikävään sävyyn, joskus ihan suoraan korotti ääntään ja paasasi vttumaisesti jostain pikkuasiasta. Aikuinen keski-ikäinen mies.
Olemme sittemmin eronneet, mutta kesällä huomasin että tämä sama jatkuu. Olemme ihan asiallisissa väleissä ja lasten takia viikoittain tekemisissä. Eron jälkeen kanssakäyminen on ollut korostetun asiallista ja korrektia, koska molemmat haluavat pitää hyvät välit. No, kesällä tapasimme kerran niin, että paikalla sattui olemaan hänen kavereitaan. Miehellä oli täysin toinen ääni kellossa, sama vttuilu ja tympeä, epäkohtelias käytös minua kohtaan alkoi heti.
Onneksi on nykyään ex. Enkä todellakaan tiedä, mistä tämä voi johtua.
Mun vaimo alkaa aina julkisissa paikoissa kiljumaan ja haukkuu kaikki viikon tekemiseni kovaan ääneen.
Kysyn miksi kiljut ja haukut? Kuulemma siksi että maailma saisi tietää millainen olen.
Parhaani silti teen. Itkettää.
Haukutaan nyt Kaikki vaimoani.
Teinitkin tekee tuota vanhemmilleen.
Vierailija kirjoitti:
Täällä samanlainen, kaupassakin voi äyskiä niin että muut kääntyy katsomaan ja nolottaa.
Ja tämä ei kerran itse löytänyt parkkipaikkaa ja kuumeni tilanteessa niin, että huitaisi minulle korvatillikan vaikka olin täysin syytön asiaan.
Miksi aikuiset ihmiset eivät voi käydä yksin kaupassa? Joka kerran jaksaa ihmetyttää kätisevät ja toisilleen äksyilevät pariskunnat ostoskärryjen kanssa. V*** kuunnella nakkelevaa ja loukkaavaa puhetta. Kiukuttevia kakaroitakin kuuntelee mielummin.
Vierailija kirjoitti:
Mun ex-puoliso oli tällainen samanlainen. Todella usein esimerkiksi omien kavereidensa seurassa tai jossain tapahtumassa käyttäytyi minua kohtaan silminnähden tylysti, kuittaili ikävään sävyyn, joskus ihan suoraan korotti ääntään ja paasasi vttumaisesti jostain pikkuasiasta. Aikuinen keski-ikäinen mies.
Olemme sittemmin eronneet, mutta kesällä huomasin että tämä sama jatkuu. Olemme ihan asiallisissa väleissä ja lasten takia viikoittain tekemisissä. Eron jälkeen kanssakäyminen on ollut korostetun asiallista ja korrektia, koska molemmat haluavat pitää hyvät välit. No, kesällä tapasimme kerran niin, että paikalla sattui olemaan hänen kavereitaan. Miehellä oli täysin toinen ääni kellossa, sama vttuilu ja tympeä, epäkohtelias käytös minua kohtaan alkoi heti.
Onneksi on nykyään ex. Enkä todellakaan tiedä, mistä tämä voi johtua.
Pyydä kavereitaan kysymään exältä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla pisti silmään tuo: aistin oudon tunnelman ja kysyn mikä sinua vaivaa ja haluatko edes mennä. Satavarma triggeröijä ainakin minulle. Taatusti menee fiilikset.
Saattaa olla ihan vaan jännittäjä ja on siksi mennessä hiljaa, mutta sitten sinä menet ja töksäytät tuollaista, niin varmasti purkautuu äksyilynä.
Samoilla mietteillä.
Mun mies on ottanut sellaisen tavan itselleen, että puhuu mulle jatkuvasti paskaa. Siis mihinkään ei voi vastata oikein ja asiallisesti. Nykyään en enää tiedä milloin hän on tosissaan ja milloin puhuu palturia. Ja jos varoitan häntä jostakin, kuten lyömästä päätään kattoparruun niin hän lyö päätään siihen tahallaan.
Ja annapas olla jos tällä herralla sattuu olemaan nälkä, niin hänellä on lupa käyttäytyä vaikka kuinka lapsellisesti ja vihaisesti.
Tunnistan myös tuon nopeasti minun edelläni kävelyn hänen lajikseen. Eläintarha reissutkin on ihan peestä, koska mies menee edellä niin nopeasti, ettemme ehdi mitään eläimiä kunnolla nähdä.
Sitten kun välillä jopa hermostun hänen käytökseensä ja annan tulla tuvan täydeltä palautetta, niin alkaa se marttyyrimainen mökötys. Kyse lähes 50 vuotiaasta miehestä.
Miksi aloittajan mies ei ole kuskina, silloin ei tarvitse välittää herra täydellisyyden liikennekäyttäytymisestä ja kiukuttelusta. Laita kuulokkeet korville siksi aikaa.
Kiukutteleeko hän myös lapsillenne?