Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen tämmönen tavallinen kahden lapsen äiti

Vierailija
16.12.2006 |

ostelen silloin tällön vaatteita itselleni, meikkaan ja pukeudun mielestäni suht " nuorekkaasti" vaikka hilkkua vaille kolmekymppinen olenkin.

Nyt olen huomannut sen, että äitiporukoissa missä tulee liikuttua (kotiäiti kun olen), on suurin osa sellaisia perinteisiä kotiäitilookin omaavia marimekkoraitapaitaisia kivoja ihmisiä, jotka eivät välitä niin miltä näyttävät eivätkä liioin ostele itelleen koskaan mitään vaatteita.

Puhuvat tyyliin, " ostan tosi harvoin itelleni mitään ku enhän mä ikinä missään edes käy" " olen iha muodista pudonnut ku tulee vaan oltua lasten kanssa kotona" jne....Siis mitä!!?? Kyllähän he kerhoilevat, ulkoilevat, käyvät kaupassa, asioivat kaupungilla jne, miksi ei vois muka ostaa itellekkin kivoja vaatteita välillä itsellekin?

Mua ei niinkään haittaa se, et jos joku ny ihan arkitallukkana tulee maripaidassaan ja tuulipuvun housuissa lasten kanssa kerhoon tai puistoon, vaan se, että olen alkanut tuntea itseni jotenki " pinnalliseksi" ihmiseksi kun tykkään ostella meikkejä ja kierrellä vaatekaupossa, ostaa jonku kivan paidan silloin tällöin tai pinkit tennarit tms...? Ja meikkaan yleensä päivittäin, koska se ny sattuu vaan olemaan kivaa ja tuntuu itsestä hyvälle.

Eli mitä te nk. arkiset äidit mietitte äidistä joka tulee perhekerhoon tms meikattuna ja eikä missään nk. " kotivaatteissa" ? Millainen mielikuva teille tulee äidistä, joka ei ole " muuttunut" äidiksi tullessaan vaan edelleen laittaa itsensä kondikseen lähtiessään lasten kanssa liikenteen jne? Millainen kuva teille tulee?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, mut tää mamma on kyl aika ankee näky ilman meikkiä...Ihan oikeasti mun perusilme on niin apea ja väritön jos ei ole meikkiä. Ku heittää meikkiä vähä nassuun ni jotenki sitä kohoaa ilme kummasti ja mielikin siitä sit herää paremmalle tuulelle...

Ku oiski semmonen luonnonkaunis ihminen jolla olis semmonen heleä iho, ei tummia silmänalusia, pitkät tummat paksut ripset viel kaupan päälle ni ei meikin meikkiä laitettais:)

ap

Vierailija
22/22 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse urheilukaupassa myyjänä 15 v. olleena en näe tuulipukua tyylikkäänä. Tuulipuvun voi laittaa lenkille. Ja silloin hikoillaan. Kyllä niitäkin löytyy mukavan mallisia ja hyvän värisiä. Vaan en pysty kuvittelemaan muita paikkoja kun lenkkeilyn, mihin voisin mennä tuulipuku päällä. Sisätiloissahan hiki vain valuu..

Vapaa-ajan vaatteita on paljon tuulipuvun kaltaisia joissa on ominaisuuksia eritavoin. Ne soveltuvat monenlaiseen käyttöön.

On monenlaisia ihmisiä ja sitä enemmän erilaisia persoonia sekä vartaloita. Yksi pukee toista ja toinen kantaa vanhatkin vaatteensa arvokkuudella. Paljon on myös siisteys mikä tuo oman kuvan ihmisestä. Ja en tarkoita pulautteluita. Vaan kyllä ihmisestä huomaa jos ei suihkua käytetä tai vaatteita huolleta.

Ihmisen olemus on tärkeintä. Ei niinkään vaatteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä