Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen tämmönen tavallinen kahden lapsen äiti

Vierailija
16.12.2006 |

ostelen silloin tällön vaatteita itselleni, meikkaan ja pukeudun mielestäni suht " nuorekkaasti" vaikka hilkkua vaille kolmekymppinen olenkin.

Nyt olen huomannut sen, että äitiporukoissa missä tulee liikuttua (kotiäiti kun olen), on suurin osa sellaisia perinteisiä kotiäitilookin omaavia marimekkoraitapaitaisia kivoja ihmisiä, jotka eivät välitä niin miltä näyttävät eivätkä liioin ostele itelleen koskaan mitään vaatteita.

Puhuvat tyyliin, " ostan tosi harvoin itelleni mitään ku enhän mä ikinä missään edes käy" " olen iha muodista pudonnut ku tulee vaan oltua lasten kanssa kotona" jne....Siis mitä!!?? Kyllähän he kerhoilevat, ulkoilevat, käyvät kaupassa, asioivat kaupungilla jne, miksi ei vois muka ostaa itellekkin kivoja vaatteita välillä itsellekin?

Mua ei niinkään haittaa se, et jos joku ny ihan arkitallukkana tulee maripaidassaan ja tuulipuvun housuissa lasten kanssa kerhoon tai puistoon, vaan se, että olen alkanut tuntea itseni jotenki " pinnalliseksi" ihmiseksi kun tykkään ostella meikkejä ja kierrellä vaatekaupossa, ostaa jonku kivan paidan silloin tällöin tai pinkit tennarit tms...? Ja meikkaan yleensä päivittäin, koska se ny sattuu vaan olemaan kivaa ja tuntuu itsestä hyvälle.

Eli mitä te nk. arkiset äidit mietitte äidistä joka tulee perhekerhoon tms meikattuna ja eikä missään nk. " kotivaatteissa" ? Millainen mielikuva teille tulee äidistä, joka ei ole " muuttunut" äidiksi tullessaan vaan edelleen laittaa itsensä kondikseen lähtiessään lasten kanssa liikenteen jne? Millainen kuva teille tulee?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. toinen samanlainen :)

Vierailija
2/22 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee 10 min kun olen " lähtökunnossa" , vuosia kun on meikannut sitä on harjaantunut aikas tehokkaaksi:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsia enemmän kuin 1 ? Jatka valitsemallasi tiellä. Itse palaan ruotuun, kunhan lapset vähän kasvaa.....

Vierailija
4/22 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi alle 4 vuotiasta.

Vierailija
5/22 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja mulla on lapsia PALJON:D

Vierailija
6/22 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto! Miksi en jaksanut taaskaan tänä aamuna nousta hiukan ennen muksuja ja silittää ne suorat housut!

Voi nolo! En muistanut laittaa edes ripsaria..

Osaisinpa käyttää noin raikkaan väristä luomiväriä.

Missä ne lapset on!

Eikä! Taas pulautus paidalle!

Söisivät nyt nätisti.

Hitto! Tomaattia tippui housuille!

Millonkohan se isäntä tulee tänään kotiin.. Ehtiiköhän nähdä lapset..

Helvetti!! Nyt ne ulkovaatteet nätisti päälle!!!!

#hikipisarat saattaa erottaa hiusrajassa#

Vierailija
7/22 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näissä kerhoissa muskareissa yms. tapaan ihmisen joka on ns. laitettu ja hän katselee arkimammoja nenänvarttaan pitkin, ajttelen että onpa ylimielinen ja pinnallinen ämmä. Mut jos käyttäytyy ihan tasavertaisesti muita kohtaan niin sitten ei ulkomuodolla ole väliä. Toisinsanoen pukeutuminen yms. ei juuri merkkaa vaan yleisolemus. Ja kyllä laitan itsekkin itseäni melkeinpä joka päivä, nyt on kylläkin kakkosraskauden vaivojen vuoksi tullut vähän " rupsahdettua" .

Vierailija
8/22 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, aivot ei toimi siis 2 lasta. Miten ja millä ajalla, en käsitä. Olen vissiin itse patalaiska.

Vierailija
9/22 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

edeellen käytän merkkivaatteita ja pukeudun ihan siististi (en esim. mene tuulihousut jalassa kaupungille, jos en ole menossa treeneihin). eli en ole muuttanut pukeutumistani lasten myötä. meikkaa en, enkä ole koskaan meikannutkaan, muuta kuin baariin ja johonkin juhliin.

Vierailija
10/22 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en ajattele pahaa!

T. Se raitapaita äiti, joka ei osaa ees meikata

Vierailija
11/22 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen kuitenkin töihin paluun jälkeen taas kuin eri ihminen kun ostin myös itselleni vaatteita ja meikkaan nätisti. Suosittelen kyllä kaikille kotiäideille :)

Vierailija
12/22 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mielestäni ihan hyvännäköinen sellainen. Meikkaan , laitan tukkaa, muotiakin seuraan hiukkasen. Silti kuljen maripaidoissa ja tuulihousuissa ja koen olevani jopa niissä ihan jees. Siis puistoissa jne. Oonko väärässä? Eikö niissä voi näyttää hyvältä?

Vierailija
13/22 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, toi oli hyvä pointti:) ....

ap

Vierailija
14/22 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin totta!=)

Vierailija
15/22 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ihmisten olla sellaisia kuin ovat kummempia ihmettelemättä. Itse en voisi lähteä ulos ilman, että olen laittanut hiukset kuosiin ja vähän ripsaria.

Vierailija
16/22 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulipuvussa voi näyttää tyylikkäältä!

Vierailija
17/22 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei edes ole mitään kauheita vaatteita mitä kotonakaan pitäisi. Jos kotona olen rennommin, niin sitten jotkut kivat Röhnischin housut ja toppi/t-paita tai joku adidaksen asu tms. Ei lapset ole vaikuttaneet siihen että haluan olla siistin näköinen ja pukeutua siististi.

Ja päivämeikkiin aamulla menee 5-10min ja tukka toisen mokoman. Jotenkin vaan olen paljon pirteämpi kun heti aamusta laitan itseni ja puen kivat vaatteet. Jos joskus vaik olen yöpuvussa normaalia pidempään aamulla, niin tunnen itseni väsyneeksi enkä saa mitään aikaiseksi :)

Ehkä sitä on vaan niin tottunut näihin aamurutiineihin että ei osaa tehdä mitään jos ei aamulla laittaudu mitenkään.

Vierailija
18/22 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jos luitte viestini, en varmaan kuulostanut mitenkään " töykeältä" maripaitaisia meikkaamattomia äitejä kohtaan. Eikä tulis mieleenkään arvottaa jotenki ihmisiä näinki " naurettavan" asian tiimoilta ku meikkaus ja " pukeutuminen" . Toki joskus olen miettinyt, että miksi äitiyden myötä jotkut naiset tietyllä tapaa " unohtavat" itsensä ja jotenkin tekevät myönnytyksen sille, että nyt kun olen äiti ja minulla on lapsi, ei tarvitse enkä ehdi yhtään itsestäni pitää huolta. Tosiasiahan on se, että se oma hetki vaan pitää ottaa, ei sitä kukaan tuo tarjottimella:) Mä olen vähän varmaan turhanki itsekäs sille, että ennen johonkin lähtöä käväsen vessassa ja heitän meikin naamaan ja vaihdan toiset vaatteet....:) Mut kukin taplaa tyylillään:)

Eli mä mietin vaan sitä, et millaisia fiiliksiä herättää tällaiset meikkaavat ja " pukeutuvat" mammat...

Vierailija
19/22 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä en osaa tohon ottaa kantaa, koska en pahemmin ole vaatteita jaksanut ostella ennen lapsiakaan... Se ero kyllä on, että tosi harvoin meikkaan; olen asiakaspalvelutehtävissä ja nyt hoitovapaalla nautin siitä, ettei tarvitse olla niin " tiptop" .

Se on kyllä totta, että noille kahdelle pikku prinsessalle tulee vaikka mitä relettä hankittua ja olen tosi tarkka siitä, miltä näyttävät kun johonkin mennään. Äidille sitten näyttää riittävän että on suihkunraikas ja tukkaa vähän kammattu, vaatteista niin viis kunhan puhtaita... :)

Vierailija
20/22 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvännäköinenhän on hyvännäköinen vaikka säkki päällä:D Eikö totta???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi