Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka eivät omista pyöräilykypärää?

Vierailija
06.08.2023 |

On minulla pyörä, mutta en ole nyt pitkään aikaan pyöräillyt. Kun pyöräilin, pyöräilin ilman. Niin tehtiin minun lapsuudessani.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole fillariakaan.

Vierailija
2/29 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on polkupyörä muttei kypärää. Ajan ilman kypärää sen minkä ajan eli aika vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojavarusteet on amatööreille.

Vierailija
4/29 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerta et pyöräile niin onko tuossa mitään ihmeellistä?

Vierailija
5/29 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerta et pyöräile niin onko tuossa mitään ihmeellistä?

Olen jo nelikymppinen ja pyöräillyt todella paljon. Aina ilman kypärää. Ap

Vierailija
6/29 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoutan työkseni (olen fysioterapeutti) aivovammapotilaita, joiden joukossa on mm. pyöräilyonnettomuuksissa vammautuneita. Hyvin monen vamma olisi lievempi, jos kypärä olisi ollut suojaamassa päätä.

Vierailija
7/29 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntoutan työkseni (olen fysioterapeutti) aivovammapotilaita, joiden joukossa on mm. pyöräilyonnettomuuksissa vammautuneita. Hyvin monen vamma olisi lievempi, jos kypärä olisi ollut suojaamassa päätä.

Samahan koskee myös autokolarissa olleita tai kävellessä kaatuneita.

Vierailija
8/29 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypärää olen käyttänyt viimeksi joskus ala-asteella. Olen joskus harkinnut sellaisen ostamista, mutta ei ole tuntunut tarpeelliselta, kun ajan pyörällä niin vähän. Voihan se vahinko tosin sattua lyhyelläkin matkalla, mutta ei vain saa kypärän hankintaa aikaiseksi.

Vierailija
9/29 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin käyttämään kypärää sen jälkeen kun naapurini kaatui pyörällä ilman kypärää, ja hiekoitussepeli aiheutti pysyvän vamman päähän.

Vierailija
10/29 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä ainakaan fillarifoorumille tekemään tälläistä kyselyä, tai tule rapaa niskaan oikein kunnolla. Fillarifoorumilla yli 90% on vannoutuneita vihervasemistolaisia, eli pitävät itseään äärisuvaitsevaisina. Tämä "suvaitsevaisuus" on vain tässäkin tapauksessa pintakiiltoa. Fillarifoorumilla on pitkä ketju nimeltään "Pyöräilijöiden tervehtiminen", jossa keskustellaan muiden pyöräijöiden tervehtimistyyleistä. Palstan "suvaiysevat", mutta tiukkapottaiset pyöräilijät, kertovat toinen toisensa jälkeen, että tottakai kaikkia pyöräijöitä AINA tietenkin tervehditään, paitsi "tietenkin" niitä joilla ei ole kypärää päässä!

Fillarifoorumilaiset todistanevat, että kiihkeävihervasemmistolaisuus yhdistettynä liian tiukkaan pottaan päässä,ei varsinaisesti edistä suvaitsevaisuutta, sen enempää kuin pään alueen verenkiertoakaan.

Mainitsin fillarifoorumilaisten kiihkeän vihervasemmistolaisuuden eritoten sen takia, koska nimenomaan se värittää ja määrittää sen palstan joka ikistä keskustelua!

Vierailija
11/29 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi pyöräilijä pyöräilee kypärä päässä. Eikä keskustele pyöräilystä yhtään missään. Hei sitten.

Vierailija
12/29 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi sitten olla autossakin ilman turvavyötä, ei niitåä ennenkään tarvittu ;-)

Vierailija
13/29 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voi sitten olla autossakin ilman turvavyötä, ei niitåä ennenkään tarvittu ;-)

Pidätkö autossa kypärää?

Vierailija
14/29 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö autossa kypärää?

Laitatko pyörässä turvavyön päälle?

Vierailija
15/29 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkialueella pyöräilen niin hidasta vauhtia, etten ole käyttänyt kypärää. Pidempiä matkoja varten hankin juuri kypärän. 

Vierailija
16/29 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata mennä ainakaan fillarifoorumille tekemään tälläistä kyselyä, tai tule rapaa niskaan oikein kunnolla. Fillarifoorumilla yli 90% on vannoutuneita vihervasemistolaisia, eli pitävät itseään äärisuvaitsevaisina. Tämä "suvaitsevaisuus" on vain tässäkin tapauksessa pintakiiltoa. Fillarifoorumilla on pitkä ketju nimeltään "Pyöräilijöiden tervehtiminen", jossa keskustellaan muiden pyöräijöiden tervehtimistyyleistä. Palstan "suvaiysevat", mutta tiukkapottaiset pyöräilijät, kertovat toinen toisensa jälkeen, että tottakai kaikkia pyöräijöitä AINA tietenkin tervehditään, paitsi "tietenkin" niitä joilla ei ole kypärää päässä!

Fillarifoorumilaiset todistanevat, että kiihkeävihervasemmistolaisuus yhdistettynä liian tiukkaan pottaan päässä,ei varsinaisesti edistä suvaitsevaisuutta, sen enempää kuin pään alueen verenkiertoakaan.

Mainitsin fillarifoorumilaisten kiihkeän vihervasemmistolaisuuden eritoten sen takia, koska nimenomaan se värittää ja määrittää sen palstan joka ikistä keskustelua!

Jep, fillarifoorumi on ehkäpä jopa enemmän punavihreiden pesä, kuin tämä foorumi.  Tiedä sitten, onko täkäläisilläkin potta päätä kiristämässä, sen verran pihalla monet on. Tosin useimpien pään sisältö sitä tavaraa täynnä, mitä sinne pottaan kuuluukin töräyttää.

Vierailija
17/29 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minullakaan kypärää.

Vierailija
18/29 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yyyyyy, onpa täällä vauviksella oikeasti noloa porukkaa:( Tottakai pyöräillessä on aina kypärä päässä. Ihan järjenköyhää pyöräillä ilman.

Vierailija
19/29 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Ei ole pyörää eikä kypärää.

Vierailija
20/29 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypärä taitaa löytyä (joku vanha romu) mut joku nyysi fillarin. En oo jaksanu hankkia uutta. Ehkä sit joskus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän