Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupassa tulee kuulutus: avataan kassa yksi. Miksi ihmiset eivät hievahdakaan?

Vierailija
06.08.2023 |

Vaan matkivat sitten vasta myöhemmin minua, joka menen sinne kassalle heti ja hoidan ostokseni.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka joku vaivautuu edes pohtimaan tällaista asiaa?

Tämä on toistunut vuosien ajan eri kaupoissa. Ap

Vierailija
22/67 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan törmännyt tuollaiseen vaan kuulutuksen jälkeen tai samoin jos saapuva myyjä huikkaa jonkun kassan aukeavan sille on heti asiakkaita siirtymässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan törmännyt tuollaiseen vaan kuulutuksen jälkeen tai samoin jos saapuva myyjä huikkaa jonkun kassan aukeavan sille on heti asiakkaita siirtymässä. 

Kyllähän sen näkee ennen huikkaamistakin, että myyjä menee kassalle. Jonoon voi mennä ajoissa. Ap

Vierailija
24/67 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten käyttäytyminen on tosi naurettavaa, kun muutamalla kassalla on pitkä jono ja yksi kassa on avaamatta. Silloin ihmiset kyttäilevät ja ovat kokoajan kuin lähtökuopissa valmiina starttaamaan. Jotkut notkuilevat silleen puolivälissä jonoja tyyliin varaan tämän paikan tässä jonossa, mutta varaan jo toisen paikan tuosta kohta avautuvasta kassasta, jos se etenee nopeammin. Sitten kun myyjä hiippailee jostain takavasemmalta ja aukaisee kassan, niin ihmiset ryntäilevät, ohittelevat toisiaan ja taistelevat kuin hengenhädässä, että minä, minä nyt ekana tuolle kassalle. Ihmiset on apinoita ihan joka paikassa.

Vierailija
25/67 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat hölmö kansa.

Rehellisesti myönsit tilanteesi.

En jaa käsitystäsi.

Vierailija
26/67 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä tiedä että mikä kassa avataan, jos ei kuulutuksessa sanota. Pitää odottaa ja katsoa että mihin kassaan myyjä kävelee. Tai jos numero kuulutetaan niin se menee monelta ohi. Lisäksi kuulutuksesta siihen että myyjä saa kassan avattua, menee aikaa.

Vierailija
27/67 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on esimerkiksi kolmantena jonossa, niin ei kannata siirtyä, koska sen uuden kassan saapuminen ja kassan avaus saattaa kestää pitkään, jolloin nykyisellä kassalla saa nopeammin palvelua.

Vierailija
28/67 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jonotussääntö unohtuu ja käytöstavat loppuvat, kun uusi kassa aukeaa.

Yht äkkiä on joku nopeimman ja tunkeilevan laki voimassa, kun hypätään viereiselle kassalle, vaikka edessa 3 ihmistä on jonossa ennen sinua?

Vierailija
29/67 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen taas huomannut, että avautuvalle kassalle käy oikein ryntäys. Itsekin olen juossut joskus aikaisemmin.

Vierailija
30/67 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hidas demarimyyjä lyllertää sinne sen verran hitaasti ja jonoissa seurailevat sivistymättömät riistovassarit eivät ole varmoja mistä pääsee nopeiten muista välittämättä.

Vierailija
31/67 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten käyttäytyminen on tosi naurettavaa, kun muutamalla kassalla on pitkä jono ja yksi kassa on avaamatta. Silloin ihmiset kyttäilevät ja ovat kokoajan kuin lähtökuopissa valmiina starttaamaan. Jotkut notkuilevat silleen puolivälissä jonoja tyyliin varaan tämän paikan tässä jonossa, mutta varaan jo toisen paikan tuosta kohta avautuvasta kassasta, jos se etenee nopeammin. Sitten kun myyjä hiippailee jostain takavasemmalta ja aukaisee kassan, niin ihmiset ryntäilevät, ohittelevat toisiaan ja taistelevat kuin hengenhädässä, että minä, minä nyt ekana tuolle kassalle. Ihmiset on apinoita ihan joka paikassa.

Yksikään minun läheisistäni ja tutuistani ei ole apina. En ole nähnyt myöskään mitään 'hengenhädässä taistelua' kaupoissa.

Vierailija
32/67 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kun voi käydä niin, että jono menee sekaisin. Ensin kaikki ryntää vapautuvalle kassalle, sitten kun siinä kassan avaamisessa kestää, niin palataan vanhaan jonoon. Oma paikka on ehkä mennyt.

Jonon hännältä saatan mennä uudelle kassalle, en muuten. Ei se jonotus nyt niin kauaa vie. Kiva vaan jos minun takaa porukka häipyy, niin saa pakata rauhassa.

Vierailija
33/67 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen jo kohta vuorossa muutenkin en todellakaan ala enää vaihtamaan kassaa. Se on ihan turhaa. Ja kuten sanottu, yleensä kassan avaamisessa kuluu aikaa, joten olisi tyhmää mennä sinne uudelleen odottamaan.

Menkööt ne häntäpään porukat.

Vierailija
34/67 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä teistä tuntuu olla hölmö?? Täällähän kirjoitetaan että Suomi on hölmö, meitä on siis yli 5,5 miljoonaa! Itse en ole hölmö, olen se ainoa poikkeus joka vahvistaa säännön. Siksi kiinnostaa kysyä hölmöiltä, onko se aina läsnä oleva ominaisuus vai putkahteleeko se vaan tavattoman usein? Onko se mukavaa?

Vierailija
35/67 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sen näkee ennen huikkaamistakin, että myyjä menee kassalle. Jonoon voi mennä ajoissa. Ap

Myyjä tulee sieltä jonon takaa kohti kassaa joten ei näe. Sanoo ohittaessaan meitä esimerkiksi kassan numero neljä aukeavan. Välittömästi siihen jonoon asiakkaita. Ei ne myyjät vain ilmiinny sinne kassalle ainakaan niissä kaupoissa missä itse käyn. 

Vierailija
36/67 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan siirry avautuvalle kassalle vaan jään omaan alkuperäiseen jonooni. Minulla ei ole kaupassa kiire. Käytän jonottamisen mindfulness harjoitteluun ja pieneen rentoutumishetkeen.

Vierailija
37/67 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä menee aikaa reippaasti siitä kun tulee kuulutus siihen että kassa oikeasti aukeaa. S-marketissa myyjä kävelee jonon vierestä ja sanoo kassan aukeavan. Aukeaa siis välittömästi. Viereiset kaupat mutta vain ässässä jonon vaihto kannattaa oman kokemukseni mukaan. 

Vierailija
38/67 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mielestäni minua ennen seisovat saavat ensin päättää menevätkö sinne vai ei. Ja nolottaa ne takaa rynnivät.

Monessa maassa on yksi jono kaikille kassoille. Se vie tilaa, mutta on oikeudenmukainen.

Vierailija
39/67 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä kaupassakäynti on jossain hankalaa. Itse olen kaupantäti, meille on yks hailee miten aikuiset ihmiset jononsa muodostavat, kuka siirtyy millekin kassalle tai kuka laittaa sen kapulan, ei siihen ole sääntöjä.

Sitten jos ei se jonotus onnistu sovussa niin vartija voidaan kutsua järjestelemään osa pihalle. Lapsia ja vammaisia toki neuvotaan jos tarvitsee, he ei vielä voi osata.

Vierailija
40/67 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaaminen kestää jusein kauan joten en jätä paikkaani toimivassa kassassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme