Sokerinsyönnin ja vaihdevuosioireiden yhteys
Lisääkö runsas sokerin syönti vaihdevuosioireita?
Itselläni ainakin tuntuu että jos edellisenä päivänä on syönyt normaalia enemmän karkkia tjms makeaa, niin seuraava yö ja päivä menee kärvistellessä kauheiden kuumien aaltojen ja ärsyyntyneen olon kanssa. Ja ikää on vasta 41v.
Mietinkin että voisiko näillä asioilla olla jonkunlainen yhteys toisiinsa? 🤔
Kommentit (12)
Voi olla myös diabeteksen oireita. Korkea verensokeri hikoiluttaa.
En tiedä. En vain voi olla syömättäkään.
Vältän sokeria ja alkoholia kokonaan saan olla ihan rauhassa hikiaalloilta
Mamma 54 vee
Ei yllättäisi jos vaikka olisi. Nykyään sokeri on uusi tupakka kun puhutaan terveydestä.
Ei oo ainakaan aiemmin ollut diabetesta.
Eikö kenelläkään muulla ole ollut samanlaisia oireita makean syömisen jälkeen? Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis 41v ja jo vaihdevuosissa?😱😱😱
Mietin että olisiko esivaihdevuosista kyse. Sellaisistakin olen kuullut puhuttavan.
Ja ymmärrän kyllä , ei mustakaan ole yhtään kivaa jos vaihdevuodet alkaa jo näin nuorena. Ap
Rakastan makeaa, ei minkäänlaisia vaihdevuosioireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis 41v ja jo vaihdevuosissa?😱😱😱
Mietin että olisiko esivaihdevuosista kyse. Sellaisistakin olen kuullut puhuttavan.
Ja ymmärrän kyllä , ei mustakaan ole yhtään kivaa jos vaihdevuodet alkaa jo näin nuorena. Ap
Onko sulla lapset tehtynä? Oletko gynen kanssa jutellut asiasta? Kyllä mä sanoisin, että esivaihdevuodet jos nuo oireet sitä on, mutta kävisin kyllä ensin varmistamassa gyneltä.
https://naistenalakerta.fi/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi-vaihdevuod…
Voi alkaa jo 40-vuotiaana. 😳
Minäkin olen huomannut yhteyden kuumien aaltojen ja sokerin välillä. Toisaalta yöhikoilu voi johtua myös liian rankasta liikunnasta varsinkin jos sitä harrastaa liian myöhään illalla.
Olisko sulla joku muu kuin vaihdevuodet?