Kuka on lähdössä myrskyn aikana laivalle?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä voi lukea että vasta tiistaina. Kun kaikissa lehdissä ja netissä sanotaan että ma iltapäivänä iskee Baltiaan ja etelä Suomeen.
Ap
Oletko ikinä kuullut Ilmatieteenlaitoksesta ja vaikkapa Forecasta? Sieltä katsot sääkartasta tuulennopeuden.
Tuuliasteikko 10 minuutin keskituulen nopeuksille:
0 m/s tyyntä
1-3 m/s heikkoa tuulta
4-7 m/s kohtalaista tuulta
8-13 m/snavakkaa tuulta
14-20 m/s kovaa tuulta
21-32 m/s myrskyä
yli 33 m/shirmumyrskyä
Jaahas. Palsta hävitti välimerkit...
Vierailija kirjoitti:
Mä lähden laivalle. Kiva jörniä myrskyssä! (jos onnaa raflassa)
Tässä on oikeaa asennetta. Kiva jörniä myrskyssä antaa olettaa että sulla on kokemusta asiasta. Olen minäkin ukkospelkoisen kanssa kun jyrähti kesken kaiken. Kesken jäi hommatkin....
No vaikka nyt ei ihan sellainen kauhumyrsky tulisi mitä ennustavat, niin kuitenkin ne tuulet nousee sen verran että en lähtisi laivalle. Olen kerran ollut myrskyssä laivalla ja eihän siitä mitään tullut kun ei voinut muuta kuin maata hytissä kun laiva keinui niin paljon.
No jos paatti uppoaa niin merivesi ei sentään ole ihan niin kylmää että hypotermia iskisi ihan heti.
Suosittelen varmuuden vuoksi tsekkaamaan poistumistiet.
Tee avlle myrskyssä laivalla OFFICIAL ketju, ja raportoi.
Peruuko ne matkan jos liiaksi myrskyää tai tuulee? Vai lähteekö ne uhraamaan paatillisen väkeä
Ap
Ärsyttää tuosta myrskystä uutisointi. Sitä uutisoidaan suurin piirtein historian suurimpana myrskynä Suomessa, vaikka todellisuudessa kyse on "vain" yhdestä 2000-luvun voimakkaimmista myrskyistä.
Vierailija kirjoitti:
Peruuko ne matkan jos liiaksi myrskyää tai tuulee? Vai lähteekö ne uhraamaan paatillisen väkeä
Ap
Kyllä se paatti liikkuu kovissakin myrskyissä. Olen ollut laivalla kun puuskissa oli lähemmäs 30 metriä sekunnissa ja todellakin paatti oli vinossa ja heilui. Mutta niin vain mentiin. Oksennushan siinä osalta lensi ja osa paikoista ei ollut edes auki, koska ei ihmiset meinanneet pystyä kävelemään. Buffetiin raahautui jotakin pahoinvointisen näköisiä eläkeläisiä, en tiedä miten ne lautaset siellä edes pysyi paikallaan. Muuten porukka pysytteli hyteissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä lähden laivalle. Kiva jörniä myrskyssä! (jos onnaa raflassa)
Tässä on oikeaa asennetta. Kiva jörniä myrskyssä antaa olettaa että sulla on kokemusta asiasta. Olen minäkin ukkospelkoisen kanssa kun jyrähti kesken kaiken. Kesken jäi hommatkin....
Sinulla on ollut aika erikoiset seikkailut isäsi kanssa.
Tarkoitatko itsellä? Vai itellaa?
Oletko ikinä kuullut Ilmatieteenlaitoksesta ja vaikkapa Forecasta? Sieltä katsot sääkartasta tuulennopeuden.
Tuuliasteikko 10 minuutin keskituulen nopeuksille:
0 m/styyntä
13 m/sheikkoa tuulta
47 m/skohtalaista tuulta
813 m/snavakkaa tuulta
1420 m/skovaa tuulta
2132 m/smyrskyä
33 m/shirmumyrskyä