Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen, joka ei ymmärrä sanojen merkitystä

Vierailija
05.08.2023 |

Siis mitä ihmettä..puoliso aina aika ajoin toteaa, että en aina ymmärrä mitä hän minulle puhuu. Vastaan asian vierestä tai jotain ihan muuta. Sanoo, etten ymmärrä sanojen merkitystä.

Sehän pitää mua ihan idioottina..olen vakituisessa työsuhteessa ollut useita vuosia. Olen ylioppilas ja minulla on ammatti ja kaksi keskiasteen tutkintoa (ylioppilastutkinnon lisäksi), että en nyt itseäni ihan tyhmänäkään pitäisi. Hyvin olen elämässä pärjännyt, on omakotitalo, oma auto eikä ulosotto ole koskaan postia lähetellyt. Eli elämänhallinta kunnossa.

Voiko mulla sitten olla jokin häiriö pääkopassa? Onko teillä samoja oireita ja saanut jonkin diagnoosin? Jos en vaan itse huomaa epäloogisuutta mun kommunikoinnissa. En nyt mikään älykkö ole, eikä yleistieto ole kummoinen mutta kyllä mä seuraan jonkinverran politiikkaa, urheilua ja maan asioita, että en nyt ihan pihalla ole, mitä maailmalla tapahtuu.

Sitten hän vielä toteaa, että ei siitä kannata suuttua jos hän toteaa tämmösen ominaisuuden mussa.

Yhtään enempää en nyt vittuilua jaksais, eli jos saisi ihan asiallisia kommentteja.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet nyt ovat tuollaisia. Läheisen naisen nolaaminen on heidän päätavoitteena. Nimim. Asiasta on kokemusta

Totta mun mies korjaa koko ajan puhettani.

Esim. ajettiin autolla jonkun teollisuuslaitoksen ohi ja sanoin, että piipusta tulee savua, niin hän heti korjasi, että se on kyllä vesihöyryä. Hittojakaan ei kiinnosta mitkään vivahde-erot.

Tätä tapahtuu jatkuvasti🤯

Vierailija
22/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen paljon tullut negatiivisia kommentteja.

Mun ex-miesystävä teki tota samaa. Olin hänen mielestään tyhmä/kuuro/kännissä jatkuvasti.

Lopulta kävin monissa tarkastuksissa monilla lääkäreillä.

Mitään miehen väittämiä vikoja ei todettu.

Lopulta pääsin hänestä eroon.

Tsemppiä, ap. Inhottava tilanne tuo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni teistä olettaa, että olen nainen. Miksiköhän?

Ap

Miksi oletit, että monia kiinnostaa erityisesti sukupuolesi?

Näköjään sinä et taida ymmärtää. Ei mun sukupuoli kiinnosta varmaan ketään, mutta useissa viesteissä oletetaan mun olevan nainen. Sitä vaan ihmettelen, että mistä moinen johtopäätös?

Vierailija
24/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole vittuilua jos on totta.

Kommentoitko sä muille ihmisille, että by the way, sä et ihan pysy mukana? Pitäköön omana tietonaan tai ettiköön viisaamman.

Vierailija
25/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Näköjään sinä et taida ymmärtää. Ei mun sukupuoli kiinnosta varmaan ketään, mutta useissa viesteissä oletetaan mun olevan nainen. Sitä vaan ihmettelen, että mistä moinen johtopäätös?

Kahdessa viestissä mainittiin nainen. Ei tarvitse olettaa, että kaikki muut pitävät heteroparia ainoana normaalina vaihtoehtona. Tule pois 1950-luvulta.

Vierailija
26/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt monesti ihan normaalien, koulutettujen, elämässään pärjäävien ihmisten kanssa niin, että vastaakin eri asiaan kuin mitä olen kysynyt, eikä millään meinata ymmärtää toisiamme. Tätä tapahtuu erityisen herkästi kommunikoidessa vahvaa itämurretta puhuvien kanssa (olen itse länsirannikolta), mutta tuskin liittyy mihinkään murresanoihin tms vaan eri alueiden erilaiseen tapaan lähestyä asioita. Tosi ikävä ilmiö, koska pahimmillaan on työpaikka vaakalaudalla tämän takia, jos ei esimiehen kanssa puhu ollenkaan "samaa kieltä".

Vierailija
27/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt monesti ihan normaalien, koulutettujen, elämässään pärjäävien ihmisten kanssa niin, että vastaakin eri asiaan kuin mitä olen kysynyt, eikä millään meinata ymmärtää toisiamme. Tätä tapahtuu erityisen herkästi kommunikoidessa vahvaa itämurretta puhuvien kanssa (olen itse länsirannikolta), mutta tuskin liittyy mihinkään murresanoihin tms vaan eri alueiden erilaiseen tapaan lähestyä asioita. Tosi ikävä ilmiö, koska pahimmillaan on työpaikka vaakalaudalla tämän takia, jos ei esimiehen kanssa puhu ollenkaan "samaa kieltä".

Tätä käy minulle usein ja se on todella turhauttavaa. Vain perheeni ja lähimmät ystäväni ymmärtävät minua. En omasta mielestäni puhu mitenkään eri tavalla kuin muut, mutta saan vastauksia aivan eri kysymykseen minkä esitän, jos saan vastausta ollenkaan.

Vierailija
28/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kahdessa viestissä mainittiin nainen. Ei tarvitse olettaa, että kaikki muut pitävät heteroparia ainoana normaalina vaihtoehtona. Tule pois 1950-luvulta.

Hetero tai ei, mutta kuitenkin naiseksi luultu. Mieskö ei voi olla naisen tai toisen miehen nälvittävänä?

Vierailija
29/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoilla on vain se merkitys, jonka niille annamme. Sanojen merkitykset muuttuvat alati.

Vierailija
30/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa tarkistaa kysymyksellä mitä tarkoitat ja että kuunteletko, haloooo

Koska ihmiset ovat huonoja kuuntelemaan.

Ymmärryksestä ei niinkään ole kysymys

Vierailija
31/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

laskin ihan  huvikseni. Yksi oletti, että olet nainen. 2-3 oletti, että puolisosi on mies.

Mutta todellakaan aloitusviestistä ei käy selville, kumpaa sukupuolta olet, ja onko puolisosi samaa vai eri sukupuolta kuin sinä.

Vierailija
32/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aina ymmärrä minäkään tai kykene seuraamaan keskustelua tiedotusvälineissä vaikka puhutaan omaa kieltä, niin paljon on uusia sanontoja.

Vierailija
33/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi narsisti?

Vierailija
34/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä että ei puhuta "samaa kieltä", sitä esiintyy paljon.

Ihmiset ymmärtävät paljon vähemmän toisiaan kuin luullaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän