Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Flunssakierre ja sumuinen olo, mistä voi johtua?

Vierailija
05.08.2023 |

Kaikki alkoi oikeastaan siitä kun sairastin koronan maalis-huhtikuussa. Siitä meni jonkin aikaa toipua. Kahden kuukauden päästä sain flunssan, jonka jälkeen olin alle kuukauden terveenä kunnes tuli taas flunssa. Nyt on jäljellä yskää ja nenä vuotaa ajoittain. Nenä tuntuu kuivalta ja kurkussakin on välillä pientä kipua. Olo on todella vetämätön ja tuntuu kuin aivot olisivat ihan sumussa. En pysty keskittymään mihinkään ja olen kuin varjo entisestä.

Minulla on jatkuvasti nälkä ja olenkin lihonut varmasti ainakin muutaman kilon tässä kesän aikana. En jaksa enää seistä pitkiä aikoja tai kävellä kauaa. Hiuksia lähtee enemmän kuin normaalisti, heräilen liian aikaisin enkä saa enää unta. Suolisto-ongelmatkin ovat pahentuneet. Haluan vain maata ja istua ja katsoa tv:tä tai selata puhelinta, muuhun ei riitä mielenkiinto ollenkaan. Jos tapaan kavereita joskus, niin tarvitsen sen jälkeen varmaan kuukauden aikaa palautua. Vapaapäivät vietän yksin enkä jaksa tehdä mitään tai nähdä ketään. Olen myös todella ärtynyt ja valitan jatkuvasti vaikka aiemmin olen ollut melko positiivinen ihminen. Kerran töissä sain raivokohtauksen mutta se ei kohdistunut kehenkään ihmiseen eikä kukaan sitä onneksi joutunut todistamaan.

Töissä on ollut stressaava/epävakaa tilanne jo vuosia ja se huipentui kuukausi sitten, kun minut periaatteessa savustettiin ulos työpaikalta ja sen jälkeen päätin, että lähden itse enkä anna kenenkään kohdella minua sillä tavalla. Uudet kuviot jännittää ja stressaa, muutan toiselle paikkakunnalle eikä siihenkään ole oikeastaan mitään mielenkiintoa. Tiedän vaan että elämässä on pakko nyt vihdoin kääntää uusi sivu. En ole myöskään ehtinyt pitää lomaa moneen vuoteen paljoo yhtään ja jos olen pitänyt, niin olen silloin ollut reissussa tai tehnyt jotain muuta enkä ole kerennyt rentoutua ollenkaan.

Voiko stressi aiheuttaa nämä fyysiset oireet vai onko syytä huolestua jostain muusta? Miten voi katkaista flunssakierteen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Long covid, burnout

Vierailija
2/7 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me täällä vauvapalstalla voida mitenkään tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi. Juo vettä ja liiku enemmän. :)

Vierailija
4/7 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on korona, lintuflunssa, kolera, HIV, ja kurkkumätä ja kaikki yhtä aikaa. niin ja alkamassa kynsivallintulehdus.

Mutta töihin saat ja pitää mennä.

Vierailija
5/7 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siitä koronasta se johtuu.

Aivosumu ja t-solujen joukkotuholta toi kuulostaa.

Vierailija
6/7 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi heikentää eniten vastustuskykyä ja näin on siis syypää oikeastaan kaikkiin sairauksiin.

Ole itsellesi hyvä ja armollinen. Lelli itseäsi nyt kunnolla. Tee niitä asioita mistä pidät ja mitkä rentouttavat. Älä ainakaan urheile liikaa, vain kevyttä liikuntaa.

Varuilta söisin sinuna rautakuurin ja d-vitamiinia. Noin pitkä sairastelu kuluttaa ihmisen elimistöä ja voi tarvita lisäravinteita purkista jonkin aikaa.

Vierailija
7/7 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronavirus itsessään voi todistetusti vaikuttaa vastustuskykyyn ja on yleistä että sen jälkeen alkaa tautikierre. Stressi ei ainakaan helpota asiaa. Toivottavasti asiasi tulevat pian kuntoon ja saat myös levättyä tarpeeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä