Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätättekö alle vuoden ikäisen leikkimään yksinään?

Vierailija
16.12.2006 |

Haetaan tässä 10kk pojan kanssa balanssia siitä, miten paljon sen uskaltaa jättää olohuoneeseen yksin vai pitääkö koko ajan seurata mitä tapahtuu. Vielä ei ole uskaltanut kuin piipahtaa esim. yläkerrassa kun se leikkii ja kiipeilee alakerrassa. Portit on toki portaissa, ettei pääse rappusista tippumaan.

Kommentteja, minkä ikäisen uskallatte jättää leikkimään keskenään oman kodin olkkariin vaikka siksi aikaa, että pyykkätte yläkerrassa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä jätä häntä yksin edes vessakäynnin ajaksi. Ei voi jättää. Hän on niin villi ja ehtiväinen, ettei voi yhtään silmistään jättää. Tänään esim heitti nokkamukilla telkkarinlasia niin salamannopealla liikkellä, että en ehtinyt väliin. Olisi voinut ruutu hajota, mutta onneksi ei.

Vierailija
2/8 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja puuhaa paljonkin itsekseen omassa huoneessaan tai olohuoneessa lelujensa ja kirjojensa parissa.

Käyn vessassa, alakerrassa pyykkihommissa, tai saatan puuhata keittiössä kun tyttö omissa hommissaan. Ovet on tietty koko ajan auki että kuulen, mitä tapahtuu.

Alle vuoden ikäisenä oli vieläkin helpompi antaa tytön hääsätä yksin kun ei vielä päässyt ihan joka paikkaan eikä ollut niin kiinnostunut kaapeista, laatikoista etc., tosin silloin opeteltiin seisomaan eli piti vähän katsoa, mihin tytön jättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäänyt yksinään eri huoneeseen, jos on leikit kesken, jo pidemmän aikaa. Koti on laitettu niin, ettei takuulla saa muutamassa minuutissa mitään aikaiseksi, ja toisaalta en välttämättä jokaista mustelmaa pysty estämään vaikka vieressä seisoisin. En siis menisi pihalle postia hakemaan tms, mutta eri huoneessa olen kyllä ihan rauhallisella mielellä.

Vierailija
4/8 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotimme on myös lasten koti, joten se on tehty mahdollisimman turvalliseksi. miten ihmeessä voitte tehdä mitään päivän aikana jos lasta ei voi jättää yksin edes minuutiksi?

Vierailija
5/8 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on lapsi ollut jo pitkään joitain aikoja itsekseen. Koska viihtyy, ja on hyvin rauhallinen (ei kiipeile jne).

Meillä kuitenkin pieni asunto yhdessä kerroksessa, joten olen jatkuvasti kuulolla jos itkee tai jokin rämähtää. Olen kuitenkin käynyt mm. suihkussa, ja laitellut pyykkejä, ripustellut verhoja jne toisessa huoneessa kun lapsi leikkii vaikkapa olohuonessa.

Vierailija
6/8 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aikoinani jätin kaksoset ihan hyvällä mielellä, kun tiesin että eivät voi satuttaa itseään mihinkään eivätkä saa mitään kurkkuunsa.

Vierailija
7/8 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkii yksinkin esim. olohuoneessa ja minä laitan ruokaa keittiössä. kuuntelen koko ajan mitä poika puuhaa ja vähän väliä kurkkaan myös. yleensä kyllä leikkii siellä missä mekin, mutta hyvin voi vähän jättää yksinkin hetkeksi. lapsiystävällinen koti meilläkin.

Vierailija
8/8 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tulisi mieleenkään lähteä esim. pyykkäämään yläkertaan. Pikaisesti haen ylhäältä/alhaalta jotain mitä tarvitsen ja esim. postin ulkoa. Vaikka koti on lapsiystävällinen, on lapsi niin vilkas, että pitää pitää silmällä, vaikken nyt ihan vieressäkään ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän